×

لایحه قانونی راجع به طرحهای عمرانی اضطراری و فوری جدید

لایحه قانونی راجع به طرحهای عمرانی اضطراری و فوری جدید

لایحه-قانونی-راجع-به-طرحهای-عمرانی-اضطراری-و-فوری-جدید

وکیل

شماره 5962 15/4/1359
وزارت امور اقتصادی و دارایی
لایحه قانونی راجع به طرحهای عمرانی اضطراری و فوری جدید که درجلسه مورخ 8/4/59 بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است بپیوست ابلاغ میگردد

ماده 1- بانک مرکزی ایران مبلغ یکصد میلیارد ریال در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار خواهد داد که درحساب خاصی بمنشور پرداخت به طرحهای عمرانی اضطراری و فوری جدید در بانک مرکزی ایران نگهداری نماید .
ماده 2- سازمان برنامه و بودجه مکلف است بازپرداخت اعتبار مذکور را دربودجه سالهای 1360و1361 کل کشور منظور نماید .
ماده 3- طرحهای اضطراری و فوری توسط استانداران پیشنهاد خواهد شد و توسط دستگاههای اجرایی محلی بمورد اجرا گذارده خواهد شد .
ماده 4- سازمان برنامه و بودجه مکلف است ظرف مدت ده روز از تاریخ دریافت پیشنهاد طرح موافقتنامه طرح را تهیه و با دستگاه اجرائی ذیربط مبادله نماید . سازمان مذکور موظف است باستثنای موارد خاصی که ضرورت های فنی ایجاب مینماید تهیه و مبادله موافقتنامه را به دفترهای برنامه و بودجه استان واگذار نماید .
چنانچه ظرف مدت ده روز موافقتنامه توسط سازمان برنامه و بودجه و یا دفترهای برنامه و بودجه امضاء و مبادله نگردد ، پیشنهاد موافقتنامه که توسط دستگاههای اجرایی بعمل آمده است ، قوت قانونی داشته و بمورد اجرا گذارده خواهد شد .
ماده 5- اعتبارات و طرحهای مورد اشاره دراین قانون از شمول مقررات و تشریفات به تخصیص اعتبار مستثنی بوده و وزارت اقتصادی و دارائی مکلف است بمحض دریافت یک نسخه از موافقتنامه کلیه اعتبار طرح را تخصیص یافته تلقی نموده و بلافاصله 25% از اعتبار طرح را به حساب ذیحساب ذیربط واریز نماید و واریزهای بعدی به حساب ذیحساب بموجب درخواست وجه ذیحساب بوده و با فاصله حداکثر 5 روز انجام خواهد گرفت .
ماده 6- هر نوع تدابیر اجرائی که موجب ایجاد سرعت و سهولت در اجرای طرحهای موضوع این قانون گردد باید در موافقتنامه ها قید گردد .
ماده 7- طرحهای اشتغال زا در انتخاب طرحهای موضوع این قانون اولویت خواهد داشت .
ماده 8- طرحها لازم است حذاکثر ظرف ده روز در یک کمیسیون سازمان برنامه یا در کمیته های برنامه ریزی استانها بررسی و اظهار نظر شود .
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10316

تاریخ تصویب : 1359/04/08

تاریخ ابلاغ : 1359/05/05

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.