×

لایحه قانونی راجع به تعیین تکلیف وضع استخدامی کارکنان غیر رسمی واحدهای آموزشی غیر دولتی

لایحه قانونی راجع به تعیین تکلیف وضع استخدامی کارکنان غیر رسمی واحدهای آموزشی غیر دولتی

لایحه-قانونی-راجع-به-تعیین-تکلیف-وضع-استخدامی-کارکنان-غیر-رسمی-واحدهای-آموزشی-غیر-دولتی

وکیل

شماره 3696 15/4/1359
وزارت آموزش و پرورش
لایحه قانونی راجع به تعیین تکلیف وضع استخدامی کارکنان غیر رسمی واحدهای آموزشی غیر دولتی که درجلسه مورخ 24/3/59 بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است بپیوست ابلاغ میگردد .

بمنظور اجرای تبصره 4 لایحه قانونی راجع به اداره واحدهای آموزشی غیر دولتی بصورت دولتی مصوب 2/12/1358 مقررات زیر تصویب میشود :
ماده 1- وزارت آموزش و پرورش موظف است کلیه کارکنان واحدهای آموزشی غیر دولتی را باستثنای کارکنان خدمات جنبی ( اعم از آموزشی و غیر آموزشی ) که درتاریخ 2/12/58 بطور موظف و تمام وقت شاغل بوده و در2/12/57 نیز مشغول بوده و تا این تاریخ حداقل یکسال سابقه خدمت مستمر داشته باشند و حقوق یا دستمزد و یا حق التدریس خود را از واحدهای مزبور دریافت داشته اند با رعایت ضوابط ماده 5 این لایحه و براساس مفاد قانون استخدام کشوری ( بدون رعایت ماده 13 و حداکثر شرط سنی مقرر در ماده 14 قانون مزبور ) از تاریخ1/7 /59 زیر نظر کمیسیون تشخیص صلاحیت بخدمت آزمایشی بپذیرد و نسبت به احتساب سنوات خدمت گروه و پایه استحقاقی آنان براساس ضوابط و مقررات ملاک و طرحهای طبقه بندی مشاغل اقدام نمایند .
صدور حکم استخدام قطعی اینگونه کارکنان موکول به تأیید مجدد کمیسیون مذکور پس از گذشت خدمت آزمایشی خواهد بود .
تبصره 1- اعضاء کمیسیون تشخیص صلاحیت با پیشنهاد دفتر بررسی و ارشاد و گزینش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و تصویب وزیر آموزش و پرورش تعیین میشود و دستورالعمل نحوه کار کمیسون مزبور نیز از طریق دفتر مذکور تهیه و ابلاغ خواهد شد .
تبصره 2- منظور از واحدهای آموزشی غیر دولتی دراین ماده آن دسته از واحدهای آموزشی است که با کسب اجازه و داشتن امتیاز رسمی از وزارت آموزش و پرورش دایر بوده و برابر آیی نامه ها و برنامه های درسی مصوب روزانه اداره شده اند آموزشگاههای آزاد روزانه و شبانه مشمول ماده فوق نخواهند بود .
تبصره 3- کسانیکه طبق قانون استخدام کشوری شرائط بازنشستگی را احراز کرده اند پس از تأیید کمیسیون صلاحیت به استخدام قطعی پذیرفته شده و بلافاصله با رعایت مفاد ماده 77 قانون استخدام کشوری بازنشسته خواهند شد .
تبصره 4- افرادیکه از صندوق دولت حقوق ، حقوق بازنشستگی ، حقوق وظیفه یا مستمری دریافت میدارند مشمول این لایحه نخواهند بود .
ماده 2- کسانی که برای ورود بخدمت آزمایشی و یا طی دوره مذکور صلاحیتشان برای ادامه خدمت و استخدام قطعی مورد تأیید کمیسیون تشخیص صلاحیت موضوع تبصره یک ماده یک این لایحه قرار نگیرند سابقه خدمت آنان بمیزان یکماه آخرین حقوق و دستمزد در ازاء هر سال خدمت بازخرید و کسر یکسال خدمت بنفع مستخدم تمام خواهد شد .
تبصره – مأخذ محاسبه آخرین حقوق افراد حق التدریس بگیر جهت باز هرید سوابق خدمت برمبنای ساعات کارموظف هفتگی تعیین شده از طرف وزارت آموزش وپرورش و برابر نرخ حق التدریس دولتی در مقاطع تحصیلی خواهد بود کا درهر حال وجه قابل پرداخت از این بابت به مشمولان این لایحه از یک میلیون ریال تجاوز نخواهد کرد .
ماده 3- مشمولان این لایحه موظف اند از تاریخ تصویب این لایحه حداکثر مدت ششماه درخواست کتبی خود را مبنی بر استفاده از لایحه باداره آموزش و پرورش مربوط تسلیم دارند به تقاضاهای واصله بعد از مهلت مذکور ترتیب اثر داده نخواهد شد .
ماده 4- ملاک تشخیص خدمت موظف تمام وقت و همچنین احتساب سوابق خدمت مشمولان این لایحه بعهده هیئت یا هیئتهای دیگری درمحل خواهد بود که ترکیب آن از طرف وزارت آموزش و پرورش تعیین خواهد شد .
ماده 5- وزارت آموزش و پرورش مکلف است بادر نظر گرفتن پایه یک برای ورود بخدمت به ازاء هر دوسال خدمت تمام وقت اعم از متوالی یا متناوب افراد مشمول این لایحه یک پایه به آنان اعطاء نماید مدت خدمت نظام وظیفه از لحاظ اجرای این لایحه قابل احتساب میباشد ضمناً در ارتقاء گروه این گونه افراد مدت زمانی که پایه بآن تعلق میگیرد با رعایت سایر مقررات ملاک عمل قرار خواهدگرفت .
ماده 6- عدم اشتغال بخدمت در تاریخ 2/12/58 و همچنین در تاریخ تصویب این لایحه قانونی در موارد زیر قطع خدمت تلقی نمیگردد .
الف – انجام خدمت وظیفه در صورتیکه مستخدم حداکثر تا یکماه قبل از تاریخ اعزام بخدمت وظیفه اشتغال بکار داشته و پس از پایان خدمت وظیفه نیز حداکثر ظرف مدت دو ماه خود را برای ادامه خدمت بامور استخدامی واحد مربوطه معرفی و به خدمت مشغول شده یا بشود .
ب – در مواردیکه کارکنان مشمول این لایحه از طرف مراجع صلاحیتدار تحت تعقیب قرار گرفته و باین جهت خدمت آنها قطع شده باشد در صورت قرار موقوفی تعقیب یا رأی قطعی برائت از مراجع مذکور مشروط به اینکه اینگونه افراد در یکی از واحدهای آموزشی مشغول بکار شده باشند .
ماده 7- سابقه خدمت تمام وقت کارکنان رسمی وزارت آموزش وپرورش که درگذشته در واحدهای آموزشی مشمول این لایحه بخدمت اشتغال داشته اند از لحاظ ترفیع شایه بازنشستگی ، وظیفه و ارتقاء گروه با رعایت مقررات مربوط جزء سوابق آنان قابل احتساب است .
ماده 8- درمواردیکه استخدام رسمی بر طبق مقررات مربوط مستلزم طی دوره تربیت معلم یا دوره کارآموزی باشد حداقل یکسال تجربه تمام وقت به تشخیص هیئت موضوع ماده 9 این لایحه قانونی جایگزین دوره های مذکور خواهد بود .
تبصره – کسانیکه طبق طرحهای طبقه بندی مشاغل شرایط احراز پست مورد تصدی را نداشته باشند درسمتهائی استخدام خواهند شد که شرایط احراز آنرا دارا باشند .
ماده 9- بمنظور نظارت بر حسن اجرای این لایحه و صدور دستورالعملهای لازم هیئتی با انتخاب وزیر آموزش و پرورش تعیین میگردد .
ماده 10- مدت خدمت تمام وقت آن عده از کارکنانیکه در اجرای این لایحه رسمی میشوند با پرداخت کسوربازنشستگی بصندوق بازنشستگی کشوری بشرح زیر از لحاظ بازنشستگی جزء سوابق خدمت رسمی آنان محسوب میگردد :
الف – مابه التفاوت کسور بیمه پرداختی به صندوق تأمین اجتماعی تا میزان 5/8 درصد حقوق از تاریخ پرداخت کشور بازنشستگی بصندوق مزبور تا تاریخ استخدام رسمی برابر سنوات خدمت و مشروط بر آنکه حداکثر از 120 قسط متوالی تجاوز ننماید .
ب – تمام کسور بازنشستگی مدت خدمتی که حق بیمه پرداخت نشده است تاتاریخ استخدام رسمی .
تبصره – مدت تعطیلات تابستانی واحدهای مزبور در حد تعطیلات تابستانی مدارس دولتی اعم از اینکه افراد مشمول این لایحه در مدت مذکور حقوق دریافت کرده و یا نکرده باشند بشرط پرداخت کسور بازنشستگی مقرر از لحاظ بازنشستگی و وظیفه و ارتقاء گروه و ترفیع جزو مدت خدمت رسمی محسوب میشود .
ماده 11- ملاک تعیین کسور بازنشستگی حقوق پایه یک گروه استخدامی بدواستخدام رسمی است .
ماده 12- صندوق تأمین اجتماعی مکلف است کلیه وجوهی را که بابت حق بیمه مشمولین این لایحه دریافت کرده است ( اعم از سهم بیمه شده و سهم کارفرما ) بصندوق بازنشستگی کشوری منتقل نماید . ( پس از کسر هزینه صرف شده طبق ظوابط تأمین اجتماعی )
ماده 13- محل خدمت کارکنان مشمول این لایحه با توجه به نیازها و اولویت ها ورعایت ضوابط درجه بندی ودارس و آیین نامه نقل و انتقالات از طریق ادارات کل آموزش و پرورش استان در واحدهای آموزشی تعیین خواهد شد .
ماده 14- عوارض مالی ناشی از تصویب این لایحه از محل اعتبارات موضوع توسعه وزارت آموزش و پرورش و یا بازنشستگی و انفصال افراد مربوط تأمین خواهد شد .
ماده 15- این لایحه مشتمل بر 15 ماده و 7 تبصره میباشد و وزارت آموزش و پرورش مکلف است از تاریخ 1/7/59 حداکثر ظرف مدت یکسال . وضع استخدامی کارکنان واحدهای آموزشی مشمول را تعیین و روشن نماید .
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10317

تاریخ تصویب : 1359/03/24

تاریخ ابلاغ : 1359/05/06

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.