×

لایحه قانونی مربوط به برقراری حقوق بازنشستگی در مورد مستخدمین شاغل یا بازنشسته و عائله آنان که بموجب لایحه قانونی مربوط به پاکسازی مصوب7 6 58 از خدمت منفصل یا محروم از دریافت حقوق شده یا میشوند

لایحه قانونی مربوط به برقراری حقوق بازنشستگی در مورد مستخدمین شاغل یا بازنشسته و عائله آنان که بموجب لایحه قانونی مربوط به پاکسازی مصوب7 6 58 از خدمت منفصل یا محروم از دریافت حقوق شده یا میشوند

لایحه-قانونی-مربوط-به-برقراری-حقوق-بازنشستگی-در-مورد-مستخدمین-شاغل-یا-بازنشسته-و-عائله-آنان-که-بموجب-لایحه-قانونی-مربوط-به-پاکسازی-مصوب7-6-58-از-خدمت-منفصل-یا-محروم-از-دریافت-حقوق-شده-یا-میشوند

وکیل

شماره 14756 18/4/1359

لایحه قانونی مربوط به برقراری حقوق بازنشستگی در مورد مستخدمین شاغل یا بازنشسته و عائله آنان که بموجب لایحه قانونی مربوط به پاکسازی مصوب7/6 /58 از خدمت منفصل یا محروم از دریافت حقوق شده یا میشوند که درجلسه مورخ 31/3/59بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است بپیوست ابلاغ میگردد .

ماده واحده – مستخدمی که طبق مقررات لایحه قانونی پاکسازی و ایجاد محیط مسلعد برای رشد نهادهای انقلاب در وزارتخانه ها ودانشگاهها و بانکها و مؤسسات و شرکتهای دولتی و لایحه الحاقی آن از خدمت منفصل و از دریافت حقوق بازنشستگی محروم شده است در صورتیکه وجوه یا سپرده بازنشستگی مقرر در لایحه قانونی مزبور را دریافت نکرده باشد بترتیب زیر از حقوق بازنشستگی بر اساس مقررات مربوط بهره مند میشود :
1- مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی در مورد بازنشستگانی ک منفصل شده اند حقوق بازنشستگی است که قبل از انفصال دریافت میداشته اند .
2- در مورد شاغلینی که منفصل میشوند حقوق بازنشستگی بر اساس مقررات مربوط و با احتساب سنوات خدمت آنها در تاریخ انفصال تعیین و محاسبه میشود و درصورتیکه سنوات خدمت این قبیل افراد کمتر از پانزده سال باشد پانزده سال تمام محاسبه خواهد شد .
3- به مستخدمی که منفصل میشود چهل درصد حقوق بازنشستگی که بترتیب مذکور در بندهای 1یا 2 تعیین شده یا میشود پرداخت خواهد شد .
4- در صورتیکه مستخدم مرد دارای همسر باشد و یا مستخدم زن شوهر علیل و از کار افتاده تحت تکفل خود داشته باشد بیست درصد حقوق بازنشستگی مذکور در بندهای 1یا2 بوی علاوه پرداخت میشود .
5- چنانچه مستخدم منفصل دارای فرزند باشد بازاء هر فرزند که واجد شرایط دریافت حقوق وظیفه طبق مقررات مربوط میباشد حداکثر تا دوفرزند ده درصد حقوق بازنشستگی مذکور در بندهای 1یا 2 علاوه به وی پرداخت میشود .
6- در ص.رتیکه مستخدم نتواند به ترتیب مقرر در بندهای 4و5 از سهم حقوق بازنشستگی همسر و یا فرزندان استفاده کند ولی پدر یا مادر یا خواهر تحت تکفل داشته باشد میتواند بازاء هر یک از آنها بیست درصد حقوق بازنشستگی خود را علاوه دریافت کند ،ولی درهیچ حال از هشتاد درصد حقوق بازنشستگی و از پنجاه هزار ریال خالص که بترتیب مذکور دربندهای 1یا 2 برای او مبنای محاسبه قرار گرفته است تجاوز نخواهد کرد .
7- حقوق بازنشستگی موضوع این لایحه قانونی هیچگاه از حداقل های حقوق بازنشستگی مقرر (18000ریال ) طبق قوانین و مقررات مختلف کمتر نخواهد بود .
8- تاریخ اجرای این قانونی درباره هر مستخدم از زمان قطع حقوق بازنشستگی یا اشتغال است .
9- به مستخدمینی که بموجب رأی میئت پاکسازی پرونده آنان برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارسال شده است حقوق بازنشستگی موضوع این قانون پس از موافقت دادگاه انقلاب ذیربط قابل پرداخت خواهد بود .
10- از تاریخ تصویب این لایحه قانونی آراء هیئت های بدوی پاکسازی مستقیماً به مستخدم ابلاغ خواهد شد تا درصورتیکه مستخدم به رأی صادره معترض باشد ظرف یکماه از تاریخ ابلاغ رأی اعتراض خود را به نیئت تجدی نظر پاکسازی تسلیم و تقاضای رسیدگی مجدد نماید آراء هیئت تجدید نظر پاکسازی که تا کنون صادر شده نیز خواهد بود .
11- درمورد احکامی که تا کنون بر اساس آراء هیئت های بدوی پاکسازی در مورد مستخدمین صادر شده است در صورتیکه ظرف مدت یکماه از تاریخ تصویب این لایحه قانونی نسبت به آنها توسط مستخدم تقاضای تجدید نظر شود بترتیب مذکور در بند 10 این لایحه قانونی عمل خواهد شد و درصورتیکه درمهلت تعیین شده نسبت به آنها تقاضای تجدید نظر نشود قطعی محسوب خواهد شد .
12- در مواردیکه در اجرای مفاد بند 10 این لایحه قانونی رأی هیئت بدوی پاکسازی درمورد مستخدم لغو میگردد وضع استخدامی مستخدم بحال اول برمیگردد و اثر حکم در مورد وی از تاریخ صدور کان لم یکن میشود .
13- برقراری حقوق بازنشستگی در چارچوب مقررات و نسبت به افراد موضوع این لایحه قانونی مستلزم احراز نیاز مادی مستخدم توسط وزیر یا رئیس دستگاه اجرائی مربوط و موافقت مشارالیه در اینمورد خواهد بود .
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10323

تاریخ تصویب : 1359/03/31

تاریخ ابلاغ : 1359/05/14

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.