×

لایحه قانونی راجع به الغاء معاملات مربوط به اراضی قراء همه سین و چشمه هاشم خانی

لایحه قانونی راجع به الغاء معاملات مربوط به اراضی قراء همه سین و چشمه هاشم خانی

لایحه-قانونی-راجع-به-الغاء-معاملات-مربوط-به-اراضی-قراء-همه-سین-و-چشمه-هاشم-خانی شماره 6488 25/4/1359

وزارت کشاورزی و عمران روستائی
لایحه قانونی راجع به الغاء معاملات مربوط به اراضی قراء همه سین و چشمه هاشم خانی که درجلسه مورخ 21/4/59 بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است بپیوست ابلاغ میگردد .

ماده واحده – بدولت اجازه داده میشود که آن قسمت از معاملات مربوط به اراضی قراء همه سین ( ترکمن ده ) و چشمه هاشم خانی به شماره پلاکهای 4749و4748 از بخش 7 تهران را که در زمان رژیم سابق برخلاف میل و رضایت مالکان آن انجام و جزء شکارگاه سلطنتی سابق به مالکیت دربار سابق درآمده است کان لم یکن تلقی نموده و اسناد مالکیت قبل از انجام معاملات مذکور را معتبر شناخته و به صاحبان آنها مسترد نماید . همچنین مبالغی که بابت انجام این معاملات به مالکین مربوط یا دولت پرداخت شده است بازاء خساراتی که درنتیجه تخریب منازل ونفی بلد هفت ساله و عدم بهره برداری از اراضی متحمل شده اند بخشوده میشود .
تبصره 1- قسمتی از رقبات مذکور که خالصه و متعلق به دولت میباشد بملکیت وزارت کشاورزی و عمران روستائی ( قائم مقام قانونی بنگاه خالصجات ) مستقر میگردد .
تبصره 2- چون قسمتی از رقبات موضوع این لایحه قانونی دارای زارعین صاحب نسق بوده لذا پس از ابطال اسناد انتقالی به دربار سابق و استقرار مالکیت مالکین اولیه و دولت ، با اجرای مقررات اصلاحات اراضی در سهام مشمول و خالصه ، حقوق زراعین مربوط ملحوظ خواهد شد .
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10328

تاریخ تصویب : 1359/04/21

تاریخ ابلاغ : 1359/05/18

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.