×

آئین نامه اجرائی بند «د» تبصره 8 قانون بودجه سال 1374 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند «د» تبصره 8 قانون بودجه سال 1374 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-«د»-تبصره-8-قانون-بودجه-سال-1374-کل-کشور

وکیل


شماره 6221 / ت 15006 هـ 21/5/1374

وزارت آموزش و پرورش ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیات وزیران در جلسه مورخ 15/5/1374 بنا به پیشنهاد شماره 190/760 مورخ 27/1/1374 وزارت آموزش و پرورش و به استناد بند «د» تبصره 8 قانون بودجه سال 1374 کل کشور آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ منظور از کارخانه ها و موسسات خدماتی و تولیدی در این آئین نامه ، هر کارخانه ، شرکت و موسسه دارای شخصیت حقوقی اعم از بخش دولتی و غیر دولتی است که به امر تولید یا مبادله و توزیع کالاهاست یا عرضه خدمات اشتغال دارند .
الف ـ عوارض فروش کالاها و خدمات موضوع بند 2 ماده 13 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش ، در استانها و شهرستانهای و مناطق کشور ـ مصوب 1372 ـ
1 ـ کلیه اشخاص حقوقی مشمول این آئین نامه مکلفند هنگام فروش کالاها و عرضه خدمات 2% از بهای فروش آنها را در صورتحساب فروش کالا و عرضه خدمات یا سایر فرمهای مورد قبول وزارت امور اقتصادی و دارایی درج و به صورت نقد از خریدار دریافت نمایند .
2 ـ واحدها و موسسات مشمول این آئین نامه موظفند هر سه ماه یک بار کل مبالغ فوق الذکر را به حسابی که از طریق خزانه داری کل یا نمایندگی خزانه در استانهای افتتاح شده است واریز و فیش مربوط را به همراه میزان فروش دوره یاد شده طبق فرم خاصی که اعلام می شود به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تحویل نمایند .
تبصره ـ در سه ماهه چهارم سال 1374 ، حداکثر مهلت زمانی برای پرداخت مبالغ مذکور به حساب خزانه تا دهم اسفند ماه خواهد بود
3 ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است در مورد شرکتهای دولتی مشمول که از وصول و ایصال عوارض موضوع این آئین نامه خودداری نموده اند طبق مفاد قسمت دوم بند «د» تبصره 8 قانون بودجه سال 1374 کل کشور عمل نموده و در مورد شرکتهای غیر دولتی حسب تشریفات مطالبه ، وصول و اجرای قانون مالیاتهای مستقیم ـ مصوب اسفند ماه 1366 ـ اقدام نماید .
4 ـ به منظور نظارت و پیگیری وصول درآمدهای این بند کمیته ای مرکب از استاندار ، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ، مدیر کل صنایع مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر کل نوسازی زیر نظر استاندار تشکیل می شود .
5 ـ در سال جاری فروش انواع خودرو ، لاستیک خودرو ، کاشی و سرامیک ، سیمان ، فولاد و ورق ، مس و آلومینیوم ، محصولات پتروشیمی ( به استثنای گاز مایع ، کود شیمیایی و سموم ) مشمول 2% عوارض فروش خواهد بود .
6 ـ مرجع رسیدگی به کلیه اختلافات در خصوص شمول یا عدم شمول عوارض نسبت به کالا و خدمات موضوع این آئین نامه هیات سه نفره ای مرکب از نمایندگان وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی ، آموزش و پرورش و صنایع می باشد .
رای هیات مزبور با اکثریت آرا قطعی و لازم الاجرا است .
ب ـ عوارض صدور پروانه های ساختمانی تفکیک زمینها ، پذیره و نوسازی موضوع بند (3 ) ماده (13) قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استانها ، شهرستانها و مناطق کشور ـ مصوب 1372 ـ
1 ـ شهرداریهای سراسر کشور موظفند به هنگام صدور پروانه های ساختمانی ، تفکیک زمینها پذیره و نوسازی ، عوارض سهم آموزش و پرورش را به میزانی که کمیته مربوط تعیین می نماید مشخص و پس از ارایه فیش بانکی توسط متقاضیان مبنی بر واریز مبلغ معین شده به حسابی که از سوی خزانه داری کل یا نمایندگی خزانه در استان حسب مورد تعیین می شود با آنها تسویه حساب کنند . خزانه موظف است به طور ماهانه مبالغ واریزی حوزه هر شهرداری را به کل آموزش و پرورش استان اعلام نماید .
2 ـ در هر استان کمیته ای متشکل از استاندار ، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ، مدیر کل آموزش و پرورش ، مدیر کل مسکن و شهرسازی و مدیر کل نوسازی مدارس به منظور تعیین میزان عوارض شهرداریها حداکثر به میزان 5% به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد .
تبصره ـ در مورد شهر تهران کمیته مذکور متشکل از شهردار ، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ، مدیر کل مسکن و هر سازی و مدیر کل نوسازی مدارس خواهد بود .
ماده 2 ـ وزارت کشور موظف است همکاریهای لازم را با وزارت آموزش و پرورش جهت وصول درآمدهای موضوع ب آئین نامه به عمل آورد .
ماده 3 ـ معادل 100% درآمد حاصله تا سقف یک صد و هفتاد میلیارد ریال از محل اعتبار ردیف 127535 قسمت چهارم قانون بودجه سال 1374 کل کشور در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد تا به منظور اهداف مندرج در تبصره به مصرف برسد .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/05/15

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.