×

آئین نامه اجرائی تبصره 67 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین نامه اجرائی تبصره 67 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-67-قانون-برنامه-دوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل


شماره 6466 / ت 15096 هـ 28/5/1374

وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت صنایع ـ سازمان تربیت بدنی ایران
هیات وزیران در جلسه مورخ 18/5/1374 بنا به پیشنهاد شماره 6143 /1 مورخ 26/2/1374 سازمان تربیت بدنی و به استناد تبصره 67 قانون دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1373 ـ آئین نامه اجرائی تبصره مذکور را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ شرکت دخانیات ایران موظف است معادل 5 ریال برای هر نخ سیگار تولید داخل و وارداتی هنگام فروش دریافت و در پایان هر ماه به حساب مربوط نزد خزانه داری واریز نماید.
تبصره 1 ـ در صورتی که واردات سیگار با مجوز شرکت دخانیات ایران توسط سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی انجام گیرد ، گمرک ایران موظف است هنگام ترخیص عوارض موضوع این ماده را از وارد کنندگان وصول و به حساب مربوط نزد خزانه داری کل واریز کند .
تبصره 2 ـ شرکت دخانیات ایران موظف است هنگام فروش سیگارهای قاچاق مکشوفه و متروکه که در اختیار آن شرکت قرار می گیرد ، مبلغ عوارض موضوع این ماده را به حساب مربوطه نزد خزانه داری کل واریز کند .
ماده 3 ـ شرکت دخانیات ایران و گمرک ایران موظفند گزارش میزان افزایش و واریز وجوه یاد شده را در پایان هر ماه به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان تربیت بدنی ایران تسلیم نمایند .
ماده 3 ـ اعتبارات یاد شده با توجه به سیاستها و الزامات قوانین بودجه سالانه و تناسب نیازها و اولویت ها برای اجرای طرحهای عمرانی و فعالیتهای جاری ، پس از مبادله موافقتنامه مربوط با سازمان برنامه و بودجه ، به منظور تحقق اهداف و برنامه ها و فعالیتهای مذکور در تبصره 67 قانون برنامه دوم به مصرف خواهد رسید .
تبصره 1 ـ اعتبارات عمرانی منظور در ماده 3 این آئین نامه به منظور توسعه فضاهای ورزشی در زمینه اجرای پروژه های عمرانی نیمه تمام که قبلاً از محل بودجه عمومی دولت شروع شده اند و طرحهای جدید ورزشی به مصرف خواهد رسید .
تبصره 2 ـ اعتبارات جاری منظور در ماده 3 این آئین نامه با تشخیص ریاست سازمان تربیت بدنی ایران برای تامین هزینه های ارایه خدمات مربوط توسط سازمانها و ادارات کل تربیت بدنی استانها ، فدراسیونهای ورزشی ، باشگاهها ، هیاتها و انجمنهای ورزشی همچنین شرکتهای تعاونی چند منظوره تربیت بدنی استانها و شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی و نیز در جهت تهیه وسایل و لوازم و تجهیزات و تامین هزینه های جاری پایگاههای ورزشی قهرمانی و ورزش در روستاها و مناطق محروم و سایر دست اندر کاران ورزش و سایر موارد مشابه اختصاص می یابد .
ماده 4 ـ کلیه کارخانجات صنعتی موظفند معادل یک در هزار درآمد خود هر سه ماه یک بار به حسابی که ظرف خزانه افتتاح گردیده است واریز نموده ، صورتحساب آن در استانها مستقیماً به ادارات کل تربیت بدنی و در مرکز به سازمان تربیت بدنی ایران ارسال کنند .
تبصره 1 ـ کارخانجات صنعتی موضوع این آئین نامه عبارتند از کلیه کارخانجات صنعتی اعم از دولتی و غیر دولتی که تحت عنوان در سراسر کشور مشغول تولید بوده و یا از این پس به مرحله تولید خواهند رسید .
تبصره 2 ـ کلیه وزارتخانه ها ، ارگانها ، نهاد ها ، موسسات و سایر مراجع صلاحیتدار ، موظفند فهرست کارخانجات صنعتی را که به نحوی از انحا برای آنها پروانه تاسیس یا پروانه بهره برداری یا کارت شناسایی صادر نموده اند ، حداکثر ظرف یک ماه از تاریخ تصویب این آئین نامه در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار داده و فهرست کارخانجات جدید را همزمان با آغاز بهره برداری ( تولید ) به سازمان مزبور ارسال نمایند .
تبصره 3 ـ درآمد منظور در ماده 4 این آئین نامه عبارتست از درآمد حاصل از فروش محصولات و تولیدات کارخانجات صنعتی که به نحوی از انحا در عملکرد سود و زیان وارد می شود و مدیران کارخانجات مشمول موظفند یک در هزار را به حساب مربوط نزد خزانه داری کل واریز نمایند .
تبصره 4 ـ اعطای تسویه حساب مالیاتی سالانه به کارخانجات مشمول این آئین نامه مشروط به واریز یک در هزار درآمد موصوف می باشد . وزارت امور اقتصادی و دارایی ( حوزه های مالیاتی سراسر کشور ) پس از بررسی دفاتر قانونی کارخانجات مزبور و اطمینان از واریز یک در هزار مورد بحث نسبت به صدور مفاصا حساب مالیاتی اقدام خواهند نمود.
ماده 5 ـ اعتبارات موضوع ماده (4) این آئین نامه همه ساله تا پایان برنامه دوم در ردیف اعتبارت عمرانی در قوانین عمرانی در قوانین بودجه منظور می گردد تا بر اساس تبصره یک ماده 3 این آئین نامه پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه به مصرف برسد .
ماده 6 ـ کلیه اعتبارات موضوع این آئین نامه در حدود ارقام مندرج در قوانین بودجه سالانه کشور ، حداکثر معادل مبالغ واریزی آن به خزانه تخصیص یافته تلقی می گردد .
ماده 7 ـ سازمان تربیت بدنی ایران موظف است گزارش عملکرد درآمدها و هزینه های موضوع این آئین نامه را هز شش ماه یک بار به سازمان برنامه و بودجه ارسال نماید .
ماده 8 ـ در اجرای پروژه های موضوع این آئین نامه سازمان تربیت بدنی برای دریافت و جذب کمکهای مردمی تلاش خواهد کرد .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/05/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت صنایع - وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.