×

لایحه قانونی راجع به راه اندازی و فعال نمودن واحدهای تولیدی نیمه تمام و یا تعطیل شده و همچنینی طرحهای ساختمانی نیمه تمام مربوط به بخش خصوصی ، بنیاد مستضعفان و یا سازمانهای ملی دیگر

لایحه قانونی راجع به راه اندازی و فعال نمودن واحدهای تولیدی نیمه تمام و یا تعطیل شده و همچنینی طرحهای ساختمانی نیمه تمام مربوط به بخش خصوصی ، بنیاد مستضعفان و یا سازمانهای ملی دیگر

لایحه-قانونی-راجع-به-راه-اندازی-و-فعال-نمودن-واحدهای-تولیدی-نیمه-تمام-و-یا-تعطیل-شده-و-همچنینی-طرحهای-ساختمانی-نیمه-تمام-مربوط-به-بخش-خصوصی-،-بنیاد-مستضعفان-و-یا-سازمانهای-ملی-دیگر
شماره 7238 25/4/1359
وزارت کار و امور اجتماعی
لایحه قانونی راجع به راه اندازی و فعال نمودن واحدهای تولیدی نیمه تمام و یا تعطیل شده و همچنینی طرحهای ساختمانی نیمه تمام مربوط به بخش خصوصی ، بنیاد مستضعفان و یا سازمانهای ملی دیگر که درجلسه مورخ 21/4/59 بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است. بپیوست ابلاغ میگردد

ماده واحده – بمنظور راه اندازی و فعال نمودن واحدهای تولیدی ( صنعتی و کشاورزی ) نیمه تمام و یا تعطیل شده و همچنینی طرحهای ساختمانی نیمه تمامکه تا بحال نسبت به راه اندازی آنها اقدامی بعمل نیامده است و درمالکیت بخش خصوصی ، بنیاد مستضعفان ، یا سازمانهای ملی دیگر میباشند با توجه به طرح مصوبه 1303/دال مورخ 11/11/58 شورای انقلاب ، به شورای عالی مرکز گسترش خدمات تولیدی و عمرانی هر استان اجازه میدهند که واحدهای مذکور را دراختیار شرکتهای تعاون ( موضوع مصوبه فوقالذکر ) و یا هر گروه دیگری قرار دهند ، نحوه واگذاری واحدهای فوق الذکر طبق ضوابط و شرایط پیوست میباشد .
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

ضوابط و شرایط راه اندازی و واگذاری واحدهای نیمه تمام و تعطیل شده خصوصی ، ملی شده ، مصادره شده به شرکتهای تعاون
1- مرکز گسترش خدمات تولیدی و عمرانی هر استان ( وابسته به استانداری ) مسئولیت راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه تمام و یا تعطیل شده را بعهده خواهند داشت . برای این منظور مرکز گسترش گروهی از متخصصین را مأمور شناسائی این واحدها در استان مربوط نموده و لیست آنها را با مشخصات کامل ( نوع مالکیت ، میزان سرمایه ، میزان سرمایه لازم برای تکمیل و راه اندازی واحد 000) تهیه مینماید .
2- مرکز گسترش به مالک . یا مالکین اصلاع میدهد که درعرض دوماه شروع به راه اندازی واحد تولیدی نماید . شورایعالی مرکز گسترش در موارد استثنائی ( نیاز به ورود ماشین آلات از خارج 000) میتواند مدت فوق الذکر را افزایش دهد .
3- مرکز گسترش حتی الامکان سعی خواهد بنمود که به مالک و یامالکین کمکهای لازم را برای راه اندازی واحد تولیدی بنماید . در صورت عدم آمادگی مالک و یا مالکین برای راه اندازی واحد تولیدی ، شرایعالی مرکز گسترش واحد تعطیل شده و یا نیمه تمام را به گروه واجد شرایط که با تشکیل شرکت تعاون علاقمند به راه اندازی و اداره واحد بوده و صلاحیت آنها نیز مورد تأیید باشد واگذار مینماید . مشارکت مالک یا مالکین واحد و کارکنان آن در تشکیل شرکت تعاون و اداره واحد مربوط از اولولیت خاص برخوردار میباشد .
4- شورایعالی مرکز گسترش درمواردیکه واحد تولیدی دارای شرایط خاص باشد ( میزان سرمایه گذاری واحد زیاد لوده و بتعداد کارگر خیلی زیاد احتیاج باشد 000) راه اندازی و اداره آنرا با نظر وزارت صنایع و معادن به سازمان صنایع ملی شده واگذار مینماید .
5- میزان سرمایه صرف شده و بطور کلی بهای این واحدها توسط کاشناسانیکه مورد قبول شورایعالی مرکز گسترش و مالک یا مالکین باشند تعیین میگردد و طبق قراردادیکه بین مالک یا مالکین و شرکت تعاون تنظیم و منعقد میگرددبعد از بهره برداری از واحد به مالک و یا مالکین اصلی و طلبکاران باز پرداخت میگردد .
6- در مواردیکه دیون واحد تولیدی بیشتر از ارزش آن باشد ، میزان مازاد در املاک و یا مالکین موازین قانونی به بستانکاران ، پرداخت مینماید .
7- شرکتهای تعاون که براساس این ضوابط تشکیل میگردد کاملا تابع اساسنامه و مقررات شرکتهای تعاون موضوع مصوبه1303/ دال مورخ 11/11/58 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران خواهند بود .
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10343

تاریخ تصویب : 1359/04/21

تاریخ ابلاغ : 1359/06/08

دستگاه اجرایی : وزارت كار و امور اجتماعی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.