×

قانون راجع به ادغام سازمان بسیج ملی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

قانون راجع به ادغام سازمان بسیج ملی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

قانون-راجع-به-ادغام-سازمان-بسیج-ملی-در-سپاه-پاسداران-انقلاب-اسلامی

وکیل


شماره 71624 29/11/1359
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
قانون راجع به ادغام سازمان بسیج ملی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که درجلسه مورخ 28/10/59 مجلس شورای اسلامی تصویب شده وبه تأیید شورای نگهبان رسیده وطی نامه شماره 16/ق م مورخ 21/11/59ریاست جمهوری به نخست وزیری واصل گردیده است برای اجرا بپیوست ابلاغ میگردد.
نخست وزیر – محمد علی رجایی

ماده 1- از تاریخ تصویب این قانون ، سازمان بسیج ملی ( مستضعفین ) که طبق لایحه قانونی مصوب 19/4/59 شورای انقلاب ایجاد گردید تحت عنوان واحد بسیج مستضعفین در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادغام میشود و مسئولیت اداره و فرماندهی آن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگزار میگردد .
ماده 2- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید یک ماه از تاریخ تصویب این قانون اساسنامه واحد بسیج مستضعفین را در رابطه با کل سپاه تنظیم و با رعایت اصل 74 قانون اساسی جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید .
ماده 3- کلیه اعتبارات و امکاناتی که از طرف سازمانهای دولتی و غیر دولتی و افراد در اختیار سازمان مذکور قرار گرفته در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارمیگیرد .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز یکشنبه 28 دیماه یکهزارو سیصدو پنجاه و نه شمسی بتصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و شورای محترم نگهبان آنرا تأیید نموده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی

نوع : قانون

شماره انتشار : 10495

تاریخ تصویب : 1359/10/28

تاریخ ابلاغ : 1359/12/16

دستگاه اجرایی : وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.