×

تصویبنامه راجع به تعیین نحوه پرداخت حقوق و مزایا و تعیین تکلیف کارکنان دولت درمناطق جنگی

تصویبنامه راجع به تعیین نحوه پرداخت حقوق و مزایا و تعیین تکلیف کارکنان دولت درمناطق جنگی

تصویبنامه-راجع-به-تعیین-نحوه-پرداخت-حقوق-و-مزایا-و-تعیین-تکلیف-کارکنان-دولت-درمناطق-جنگی شماره50480 20/8/1359
وزارت دارائی و امور اقتصادی
هیئت وزیران در جلسه مورخ19/8/1359 بدنبال بروز شرایط ویژه کنونی و بمنظور تعیین نحوه پرداخت حقوق و مزایا و تعیین تکلیف کارکنان دولت درمناطق جنگی موارد زیر را تصویب نمودند :
ماده 1- حقوق و مزایای مستمر آندسته از کارکنان دولت که طبق دستور سازمان مزبوع خود درهر یک از مناطق جنگی برای دفاع و یا انجام امور مربوط به جنگ تحمیلی صدام و یا امور دیگر اشتغال دارند براساس آخرین احکام استخدامی آنان پرداخت خواهد شد .
دستگاه اجرائی مربوط میتواند در صورتیکه پرداخت حقوق و مزایای این قبیل کارکنان در مناطق جنگی وقدور نباشد ترتیب پرداخت دو سوم حقوق و مزایای مستمر آنان را بطور علی الحساب در هر یک از شهرهائیکه مستخدم تقاضا نماید بخود یا خانواده او بدهد مشروط بر اینکه پس از شناسائی هویت متقاضی حداکثر مبلغ پرداختی بابت هر ماه از مبلغ هفتاد هزار ریال بیشتر نباشد .
تبصره 1- بکارکنان مشمول این ماده در صورت تحصیل مجوز از مجلس شورای اسلامی بازاء هر ماه کار درمناطق جنگی مبلغی بعنوان پاداش پرداخت خواهد شد .
تبصره 2- در صورتیکه کارکنان موضوع این ماده از انجام وظایف محوله در مناطق جنگی خود داری نموده و یا بدون موافقت واحد مربوط در مناطق جنگی محل کار خود را ترک نمایند عمل آنها تمرد محسوب و طبق مقررات قانون استخدام کشوری و یا مقررات مشابه مورد عمل در مؤسسه متبوع با آنان رفتار خواهد شد .
ماده 2- دو سوم حقوق و مزایای مستمر در منطقه جدید خدمت آن دسته از کارکنان مناطق جنگی که به وجودشان در منطقه محل خدمت نیاز نبوده و بموجب حکم وزیر یا رئیس دستگاه اجرائی و یا بالاترین مسئول دستگاه اجرائی در محل ، محل خدمت آنان در شهرهای دیگر تعیین شود مشروط برآنکه خود را به محل خدمت تعیین شده معرفی و مشغول بکار شوند بطور علی الحساب قابل پرداخت میباشد باین قبیل کارکنان فوق العاده مأموریت تعلق نمیگیرد . خود داری از اجرای احکام مأموریت موضوع این ماده از طرف کارکنان ذیربط تمرد محسوب و طبق مقررات با آنان رفتار خواهد شد .
ماده 3- به آ، دسته از کارکنان مناطق جنگی که در اثناء جنگ تا تاریخ 7/8/59 بدون موافقت دستگاه اجرائی متبوع محل کارشان را ترک نموده و خود را بمرکز وزارتخانه یا سازمان متبوع و یا یکی از ادارات تابع آنها در مراکز استانها و یا شهرستانها معرفی کرده باشند حداکثر معادل حقوق آنها که درهر حال میزان آن درماه از پنجاه هزار ریال (50000) بیشتر نخواهد بود بطور علی الحساب وسیله دستگاه اجرائی مربوط پرداخت میگردد تا دستگاه مربوط بعداً بموشوع خدمت آنا رسیدگی و اقدام مقتضی در جهت تعیین تکلیف آنها بعمل آورد .
ماده 4- مناطق جنگی موضوع این تصویبنامه بنا به پیشنهاد استانداریها توسط نخست وزیری اعلام میشود .
ماده 5- حقوق ومزایای مستمر آندسته از کارکنان دولت که در اثر جنگ و یا حوادث ناشی از آن زخمی شده و دربیمارستانهای مرکز و استانها و شهرستانها بستری میباشند پس از احراز هویت و تأیید بیمارستان توسط دستگاه اجرائی ذیربط به ترتیب مقرر درماده یک و تبصره یک آن مربوط باین تصویبنامه پرداخت میشود .
ماده 6- مسئولیت احراز هویت این قبیل کارکنان و صدور احکام لازم در مورد آنان بعهده دستگاههای اجرائی مربوط خواهد بود و دستگاههای اجرائی مراقبت خواهند نمود بدون احراز هویت اشخاص وجهی خارج از استحقاق به مراجعین پرداخت نگردد .
ماده 7- وزارت امور اقتصادی و دارائی تسهیلات مالی لازم در پرداختهای موضوع این تصویبنامه بعمل خواهد آورد همچنین دستگاههی اجرائی متبوع این قبیل کارکنان نیز باید پس از پایان جنگ در مورد واریز نمودن پرداختهای موضوع این تصویبنامه به ترتیبی که از طرف وزارت مذکور تعیین و اعلام میشود اقدام نمایند .
ماده 8- مفاد این تصویبنامه شامل اسرای جنگی و کارکنانی که در اجرای قانون وظیفه عمومی و بعنوان بسیج همگانی بخدمت زیر پرچم احضار شده اند نمیباشد و آنان میتوانند براساس مقررات مربوط کلیه حقوق و مزایای خود را دریافت نمایند .
ماده 9- مفاد بخشنامه شماره 50510 مورخ 8/8/1359 با صدور این تصویبنامه لغو میگردد .
نخست وزیر – محمد علی رجائی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 10567

تاریخ تصویب : 1359/08/19

تاریخ ابلاغ : 1360/03/20

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.