×

آیین نامه اعطای تسهیلات ویژه به سپردن گذاران صندوق پس انداز مسکن

آیین نامه اعطای تسهیلات ویژه به سپردن گذاران صندوق پس انداز مسکن

آیین-نامه-اعطای-تسهیلات-ویژه-به-سپردن-گذاران-صندوق-پس-انداز-مسکن

وکیل


شماره 7430 /ت 15444 هـ 18/6/1374

وزارت مسکن و شهرسازی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
هیات وزیران در جلسه مورخ 12/6/1374 بنا به پیشنهاد شماره 6573 /100 مورخ 16/5/1374 وزارت مسکن و شهرسازی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین نامه « اعطای تسهیلات ویژه به سپردن گذاران صندوق پس انداز مسکن » را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ کلیه سپرده گذارانی که متوسط موجودی حساب پس انداز آنان در دوره اجرای طرح ( تا تاریخ 28/12/1375 ) نزد صندوق پس انداز مسکن بانک مسکن به مبلغ سه میلیون ریال برسد ، مشمول این آیین نامه خواهند بود و می توانند از امتیاز موضوع این آیین نامه برای دریافت تسهیلات استفاده نمایند .
ماده 2 ـ حداقل مدت انتظار و دوره های انتظار موضوع این ضوابط صندوق پس انداز مسکن برای سپرده گذاران مشمول این آیین نامه به 4 ماه کاهش می یابد .
تبصره ـ امتیاز سپرده گذاران مشمول این آیین نامه ، قبل از تاریخ تصویب این آیین نامه و پس از تاریخ 28/12/1375 با ضوابط فعلی صندوق پس انداز مسکن محاسبه و با امتیاز زمان شمول که بر اساس ضوابط این آیین نامه محاسبه می شود جمع خواهد شد .
ماده 3 ـ امتیاز سپرده گذاران مشمول این آیین نامه برای اعطای تسهیلات ویژه با ضوابط زیر محاسبه خواهد شد .
ـ حداقل مدت انتظار و ضرایب برابری ( دوره ها ) 4 ماه تعیین می شود.
ـ حداکثر ضریب برای 10 برابر تا سقف 35 میلیون ریال تعیین می شود
ـ دوره باز پرداخت تسهیلات ویژه اعطایی در دوره فروش اقساطی 25 سال تعیین می شود .
ماده 4 ـ شرکتهای تعاونی مسکن کارمندی و کارگری همانند سایر سپرده گذاران مشمول استفاده از تسهیلات ویژه این آیین نامه می باشند این تسهیلات مانع تسهیلات دیگر این شرکتها نخواهد شد .
ماده 5 ـ کسری منابع صندوق پس انداز برای ایفای تعهدات ناشی از اجرای این آیین نامه ، طبق برآورد بانک مسکن و شهر سازی و بانک مرکزی ، از محل انتشار اوراق مشارکت براساس آیین نامه اجرایی تبصره 85 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تامین خواهد شد .
تبصره 1 ـ مابه التفاوت نرخ سود اوراق مشارکت تا حداکثر نرخ سود تسهیلات بین بانکی از محل اعتبار کمک سود تسهیلات بانکی بخش مسکن مندرج در قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تامین و به بانک مسکن پرداخت خواهد شد .
تبصره 2ـ معادل اوراق مشارکت منتشر شده در هر دوره که در عرضه عمومی و در مهلت تعیین شده به فروش نرسد ، از محل تسهیلات بین بانکی در سقف بخش مسکن تامین و با دستور بانک مرکزی در اختیار بانک مسکن قرار خواهد گرفت .
ماده 6 ـ دستورالعمل اجرایی این آیین نامه به تصویب وزارت مسکن و شهر سازی و بانک مرکزی خواهد رسید .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/06/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.