×

آیین نامه تشخیص مشمولان اعتبارات بنیاد شهید انقلاب اسلامی ممنوع بند (ج ) تبصره (10) قانون بودجه سال 1374 کل کشور

آیین نامه تشخیص مشمولان اعتبارات بنیاد شهید انقلاب اسلامی ممنوع بند (ج ) تبصره (10) قانون بودجه سال 1374 کل کشور

آیین-نامه-تشخیص-مشمولان-اعتبارات-بنیاد-شهید-انقلاب-اسلامی-ممنوع-بند-(ج-)-تبصره-(10)-قانون-بودجه-سال-1374-کل-کشور
شماره 7434 / ت 15349 هـ 19/6/1374

سازمان برنامه و بودجه ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ بنیاد شهید انقلاب اسلامی
هیات وزیران در جلسه مورخ 12/6/1374 بنا به پیشنهاد شماره 162/82/330 مورخ 2/4/1374 بنیاد شهید انقلاب اسلامی و تایید سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند (ج) تبصره 10 قانون بودجه سال 1374 کل کشور ، آیین نامه تشخیص مشمولان اعتبارات بنیاد شهید انقلاب اسلامی را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ مشمولان موضوع اعتبارت این آیین نامه عبارتند از همسران و فرزندان و والدین شاهد و کارکنان بنیاد شهید انقلاب اسلامی ـ که از این پس در این آیین نامه به اختصار بنیاد نامیده می شود .
تبصره ـ بنیاد موظف است ظرف دوماه از تاریخ تصویب این آیین نامه مقررات اداری و استخدامی خود را با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی کشور تدوین و برای تصویب به هیات وزیران ارایه نماید .
ماده 2 ـ حقوق و مزایای همسر و فرزندان شهدای مردمی ( غیر مستخدمین شهید لشکری و کشوری ) که به استناد آیین نامه اجرایی قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید ، جانباز از کار افتاده و مفقود الاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ـ موضوع تصویبنامه شماره 9866 /ت 245هـ مورخ 2/7/1373 ـ هم تراز قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ـ مصوب 1370 ـ توسط بنیاد تعیین شده است ، از محل اعتبارات موضوع این آیین نامه پرداخت می شود .
تبصره ـ در صورتی که با صدور احکام هم تراز از قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ـ مصوب 1370 ـ میزان حقوق و مزایای خانواده های شاهد از ارقام موضوع جدول حقوق بنیاد که با در نظر گرفتن تعداد فرزندان تحت تکفل تنظیم شده است کمتر بنیاد نسبت به پرداخت ما به التفاوت اقدام می کند .
ماده 3 ـ با توجه به امریه شماره 100 ـ 145 /202 / ط مورخ 18/4/1374 مقام معظم رهبری حقوق ومزایای همسر و فرزندان مستخدمین شهید لشکری و سال 1373 پرداخت می شود . در صورت صدور احکام کارگزینی جدید این گونه مستخدمین ، پرداخت ما به التفاوت ناشی از تطبیق وضعیت شهید با توجه به قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید ، جانباز از کار افتاده و مفقود الاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ـ مصوب 1370 ـ بر عهده دستگاه صادر کننده حکم است که وجه آن جهت پرداخت مشمولان از سوی دستگاه صادر کننده حکم در اختیار بنیاد قرار می گیرد . در صورت عدم تامین بار مالی ، مبالغ مذکور به عنوان دیون دولت تلقی می شود.
تبصره ـ تعیین افراد تحت تکفل بر عهده بنیاد است .
ماده 4 ـ پرداخت مستمری مشمولان شهید قانون کار همچنان برعهده سازمان تامین اجتماعی است .
تبصره 1 ـ در صورتی که با صدور احکام هم تراز قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ، میزان مستمری دریافتی مشمولان این ماده کمتر شود ، ما به التفاوت آن توسط پرداخت می شود .
تبصره 2 ـ سازمان تامین اجتماعی موظف است هر ماه مبلغ مستمری فوق را وجه بنیاد حواله کند تا مجموع مستمری و ما به التفاوت آن توسط بنیاد پرداخت شود .
ماده 5 ـ بنیاد نسبت به ارایه خدمات حمایتی و فرهنگی به کلیه خانواده های شاهد براساس موافقتنامه شرح عملیات جاری مبادله شده با سازمان برنامه و بودجه اقدام می کند .
ماده 6 ـ برای تحقق هدف تامین مسکن ملکی خانواده های شاهد فاقد مسکن ، بنیاد در سال 1374 با استفاده از مشارکت خانواده ها در امر تامین مسکن برای یک هزار و پانصد خانواده با میانگین دوازده میلیون ریال نسبت به خرید و احداث مسکن خانواده ها در زمین ملکی خودشان از محل اعتبارات موضوع این آیین نامه کمک می کند .
ماده 7 ـ مستمری ماهانه والدین شاهد به استناد تبصره (13) قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1373 ـ از محل اعتبارات موضوع این آیین نامه به میزان متوسط تا نود هزار ریال پرداخت می شود .
ماده 8 ـ هزینه های مربوط به خانواده های شاهد بین الملل از محل اعتبارات موضوع این آیین نامه و بر اساس ضوابط داخلی بنیاد پرداخت و با تایید نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد به هزینه قطعی منظور می شود .
ماده 9 ـ بنیاد موظف است گزارش عملکرد هزینه و عملیات موضوع این آیین نامه را چهار ماه به سازمان برنامه و بودجه ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و کمیسیونهای مربوط در مجلس شورای اسلامی ارسال کند .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/06/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور - بنیاد شهید انقلاب اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.