×

دستورالعمل اجرائی تبصره 5 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

دستورالعمل اجرائی تبصره 5 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

دستورالعمل-اجرائی-تبصره-5-قانون-برنامه-دوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل


شماره 30362 /ت 15742 هـ 1/8/1374
سازمان برنامه و بودجه
هیات وزران در جلسه مورخ 23/7/1374 بنا به پیشنهاد سازمان برنامه بودجه و به استناد تبصره 5 قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، دستورالعمل اجرائی تبصره مذکور را به شرح زیر تصویب نمود :

1 ـ مفاد این دستور العمل ناظر به مبادله موافقتنامه اجرائی طرحهای عمرانی جدیدی است که اعتبارات آن از محل بودجه عمومی کشور تامین شده باشد .
2 ـ طرح عمرانی اجرائی جدید عبارت از طرحی است که تا پایان سال 1373 عملیات اجرائی آن شامل مطالعات مرحله دوم ( فاز 2 ) آغاز نشده باشد .
3 ـ مبادله موافقتنامه اجرائی برای طرحهای عمرانی جدید ، پس از انجام مطالعات توجیه فنی ، اقتصادی و اجتماعی و یا مطالعات مرحله اول ( فاز 1 ) طرح حسب مورد و موجه بودن طرح مجاز می باشد .
4 ـ اضافه نمودن پروژه جدید به طرحهای اجرائی در طول برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در مطالعات توجیه فنی ، اقتصادی و اجتماعی و یا مطالعات مرحله اول فاز 1 وجود نداشته است . و اجرای پروژه مذکور به تشخیص سازمان برنامه و بودجه منجر به تغییرات قابل توجه در سیمای کلی طرح می گردد ، منوط به ارایه مطالعات تکمیلی توجیه فنی ، اقتصادی و اجتماعی و یا مطالعات مرحله اول فاز ( فاز 1 ) می باشد .
5 ـ آن گروه از طرحهای جدید استانی و مناطق محروم که در چهار چوب اهداف کمی برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و یا در قالب مطالعات منطقه ای و جامع بوده از مشخصات فنی ساده بر خور دارند و یا دارای نقشه های تیپ اجرائی می باشند از شمول مفاد بندهای فوق مستثنی بوده و مبادله موافقتنامه آنها مجاز می باشند .
6 ـ طرحهای عمرانی صرفا نظامی بخش دفاع از مفاد بندهای فوق مستثنی می باشند .
7 ـ مبادله موافقتنامه اجرای طرحهای عمرانی ، فقط برای یک بار در طول برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران انجام می گیرد .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/07/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.