×

آئین نامه اجرائی نحوه استفاده از خدمات استفاده کارکنان دستگاههای و پرداخت حق الزحمه اجرای طرحهای آماری مرکز آمار ایران در سال 1374

آئین نامه اجرائی نحوه استفاده از خدمات استفاده کارکنان دستگاههای و پرداخت حق الزحمه اجرای طرحهای آماری مرکز آمار ایران در سال 1374

آئین-نامه-اجرائی-نحوه-استفاده-از-خدمات-استفاده-کارکنان-دستگاههای-و-پرداخت-حق-الزحمه-اجرای-طرحهای-آماری-مرکز-آمار-ایران-در-سال-1374

وکیل


شماره 32564 /ت 15231 هـ 25/9/1374

سازمان برنامه و بودجه
هیات وزیران در جلسه مورخ 19/9/1374 بنا به پیشنهاد شماره 3888 ـ 64 / 1115 ـ 102 مورخ 29/3/1374 سازمان برنامه و بودجه و به استناد بند (ب) تبصره (13) قانون بودجه سال 1374 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند مذکور را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ در این آئین نامه عبارتهای اختصاری زیر به جای عبارتهای مشروح مربوط بکار می رود :
الف ـ طرح آماری : مجموعه اقداماتی است که منجر به تهیه و تولید آمار از طریق تکمیل پرسشنامه می شود.
ب ـ پرسشنامه : مجموعه ای از سوالات آماری است که در یک فرم آماری درج شده است ، ( معمولا هر پرسشنامه آماری برای درج اطلاعات یک واحد آماری مانند خانوار ، کارگاه ، بهره برداری کشاورزی و غیره در نظر گرفته می شود ) در مورد فرمهای فهرست برداری هر چند سطر آن یک پرسش نامه تلقی می گردد .
ج ـ برگ نقشه : نقشه شهری با مقیاس 2500 : 1 و با متن 80 × 60 سانتیمتر ( با مساحت سه کیلو متر مربع ) یک برگ محسوب می گردد .
ماده 2 ـ مرکز آمار ایران می تواند برای طرحهای آماری از کارکنان واحدهای آماری دستگاههای ، معلمین و کادر آموزشی و بهداشتی وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به ویژه در نقاط روستایی استفاده نموده و حق الزحمه آنان را علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی از دستگاه مربوط براساس مفاد این آئین نامه پرداخت نماید .
ماده 3 ـ استفاده از خدمات مستخدمان دستگاههای اجرائی مشمول ماده 2 این آئین نامه ، پس از کسب نظر موافق دستگاه مربوط، توسط مدیر اجرای طرح آمار گیری مرکز ایران یا نماینده مجاز آمار ایران در استانها میسر خواهد بود .
ماده 4 ـ ملاک در پرداخت حق الزحمه اجرای طرحهای آماری ، حجم کار مفید انجام شده ، شامل تکمیل پرسشنامه های آماری ، تهیه یا تکمیل برگه های نقشه و نفر روز مدیریت و نظارت بر اجرای طرح آماری می باشد و مستلزم صدور گواهی کار از جانب دستگاههایی است که در هر مورد مرکز آمار ایران تعیین می کند .
تبصره ـ استفاده از تسهیلات این آئین نامه شامل کارکنان و مدیران مرکز آمار ایران که در راستای انجام وظایف سازمانی خود در اجرای طرحهای آماری ایران دخالت ایران دخالت دارند نخواهد شد .
ماده 5 ـ مرکز ایران مجاز است ، نسبت به تکمیل پرسش نامه و انجام سایر امور ، حداکثر تا سقف مبالغ بندهای زیر اقدام به پرداخت حق الزحمه نماید و غیر از این مبالغ هیچگونه وجهی بابت ایاب و ذهاب ، اقامت ، غذا و هزینه های مشابه پرداخت نخواهد کرد :
الف ـ مامور آمارگیری به ازای تکمیل هر پرسشنامه :
ـ در شهر ها ، به غیر از شهر مرکز استان 12000 ریال
ـ در شهر مرکز استان 15000 ریال
ـ در جامعه عشایری 21000 ریال
ب ـ بازبین و ناظر هر پرسشنامه به ترتیب 1500 و 3000 ریال
ج ـ به ازای تهیه یا تکمیل هر برگ نقشه برای پرسنل 96000 و برای مسوول گروه نقشه های آماری 12500 ریال .
د ـ مسوول اداری و مالی اجرای و مدیر اجرای طرح در قبال هر نفر روز کار مفید به ترتیب معادل 20000 و 50000 ریال .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/09/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.