×

آئین نامه اجرائی بند الف تبصره ( 13) قانون بودجه سال 1374 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند الف تبصره ( 13) قانون بودجه سال 1374 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-الف-تبصره-(-13)-قانون-بودجه-سال-1374-کل-کشور

وکیل


شماره 12348 /ت 15868 هـ 1/11/1374
سازمان برنامه و بودجه ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیات وزیران در جلسه مورخ 20/10/1374 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 37481 / 9134 /51 مورخ 12/10/1374 وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه و به استناد بند الف تبصره 13 قانون بودجه سال 1374 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ در این آئین نامه عبارت « دستگاههای اجرائی » به کلیه وزارتخانه ها ، موسسان و شرکتهای دولتی ، نهادها و موسسات عمومی (اعم از دولتی یا غیر دولتی ) شامل سازمانها و شرکتهایی که از شمول قوانین و مقررات عمومی بر آنها مستلزم ذکر نام است ، مانند شرکت ملی نفت ایران ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان صنایع ملی که برای اجرای طرحهای عمرانی خود یا در دستگاههای دیگر ، به هر شکل ماشین آلات و تجهیزات و وسایل نقلیه سنگین در اختیار دارند ، اطلاق می شود .
ماده 2 ـ دستگاههای اجرائی موظفند تا پایان سال 1374 ضمن رعایت قوانین و مقررات مربوط ، ماشین آلات و تجهیزات و وسایل نقلیه سنگین در اختیار خود که نامتناسب با نیازهای فعلی طرحها و پروژه های مربوط و به نحوه مطلوب از آنها استفاده نمی شود با توجه به شرایط اجرای طرح به ترتیب الویتهایی که بر اساس تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرائی مربوط معین می شود ، از طریق انجام مزایده عمومی به فروش می رسد .
تبصره ـ بالاترین مقام اجرائی هر دستگاه اجرائی مکلف است برنامه زمان بندی شده فروش ماشین آلات و تجهیزات و وسایل نقلیه موضوع این آئین نامه را ظرف ده روز پس از ابلاغ این آئین نامه تعیین کند و پس از موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان برنامه و بودجه اجرا نماید .
ماده 3 ـ وجوه حاصل از اجرای این آئین نامه ، به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری کل ، موضوع ردیف 500/423 قسمت سوم قانون بودجه سال 1374 کل کشور واریز می شود . معادل 50% وجوه واریز شده به وسیله دستگاههای اجرائی توسط خزانه از محل اعتبار ردیف 207 / 503 قسمت چهارم قانون یاد شده با رعایت قوانین و مقررات مربوط ، به حساب دستگاه اجرائی واریز می شود . تا جهت جایگزینی
ماشین آلات و تجهیزات و وسایل نقلیه سنگین مصرف شود .
ماده 4 ـ دستگاههای اجرائی مکلفند در هر مرحله از فروش ، جهت حذف حساب اموالی ، صورتحساب فرستاده ، صورت جلسه ارزیابی و فروش وسایل و تجهیزات موضوع این آئین نامه را بر اساس مقررات آئین نامه اموال دولتی تهیه کنند . و حسب مورد در مرکز به اداره کل اموال دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و در استانها به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مربوط ارسال نمایند .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/10/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.