×

آئین نامه اجرائی قانون اصلاح ماده واحده قانون نحوه واگذاری اماکن و میادین و غرفه توزیع میوه مصوب 1358 10 05

آئین نامه اجرائی قانون اصلاح ماده واحده قانون نحوه واگذاری اماکن و میادین و غرفه توزیع میوه مصوب 1358 10 05

آئین-نامه-اجرائی-قانون-اصلاح-ماده-واحده-قانون-نحوه-واگذاری-اماکن-و-میادین-و-غرفه-توزیع-میوه-مصوب-1358-10-05

وکیل


شماره 13236 /ت 13714 هـ 3/11/1374

وزارت کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 1/11/1374 بنا به پیشنهاد شماره 34/3/1/3000 مورخ 14/2/1374 وزارت کشور و به استناد تبصره 3 قانون اصلاح ماده واحده قانون نحوه واگذاری اماکن و میادین و غرفه توزیع میوه مصوب 5/10/1358 شورای انقلاب اسلامی ایران ـ مصوب 1372 ـ آئین نامه اجرائی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ اصطلاحات به کار رفته در این آئین نامه به شرح زیر تعریف می شوند :
الف ـ میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی ، به کلیه محصولات و تولیداتی گفته می شود که از منابع خاک ، آب و دام استحصال می شوند .
ب ـ غرفه ، مکان مستقلی است که بوسیله مصالح ساختمانی از قبیل آهن ، آجر ، سیمان ، سنگ آهک ، خشت ، گل و چوب بنا شده ، دارای محل عبور مجزا و آب و برق باشد .
پ ـ چادر ، مکانی است که بوسیله داربست فلزی یا چوبی بنا شده و با پارچه یا برزنت محصور شده باشد و در صورت امکان دارای آب و برق باشد .
ت ـ کیوسک ، کانکس و کانتینر ، اتاقکهای منقولی هستند که از اجناسی مانند فایبر گلاس ، فلز ، چوب و نظایر آن ساخته شده و بنا به ضرورت در مقاطع زمانی مشخص مورد استفاده واقع شوند .
ث ـ محوطه ، به هر نوع مکان سرپوشیده یا سربازی گفته می شود که توسط شهرداری برای عرضه انواع محصولات و تولیدات موضوع این آئین نامه در نظر گرفته شده باشد .
ج ـ میدان ، مکانی است معین که برای تسهیل در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی اختصاص یابد .
چ ـ عمده فروشی ، عبارت از عرضه محصولات و تولیدات موضوع این آئین نامه به صورت کلی توزیع کنندگان می باشد .
ح ـ خرده فروشی ، عبارت از عرضه محصولات و تولیدات موضوع این آئین نامه به صورت جزیی در اندازه و میزان قابل عرضه کنندگان می باشد .
ماده 2 ـ شهرداری مکلف است برای هر یک از اماکن با توجه به موقعیت محل وقوع و وسعت و تسهیلات ایجاد شده و نیز متناسب با شرایط اقتصادی موثر در معاملات و عرضه محصولات و تولیدات موضوع این آئین نامه ، مبلغی را بابت حق بهره برداری ، همچنین ضمانت حسن انجام کار و رعایت مقررات این آئین نامه تعیین و پس از تصویب شورای اسلامی شهر و در صورت عدم تشکیل شورای یاد شده پس از تصویب وزیر کشور از غرفه داران دریافت کند ، مبلغ مذکور قابل تغییر است .
ماده 3 ـ متقاضیان اماکن باید پس از انتشار آگهی در جراید کثیر الانتشار و جراید محلی توسط شهرداری ،در وقت مقرر تاییدیه توان تولید ، همچنین گواهی امکان ارسال تولیدات به اماکن مزبور در هر شهر را حسب مورد از ادارات کشاورزی یا جهاد سازندگی منطقه محل تولید یا سایر مراجع قانونی ذی ربط اخذ و به همراه مدارک مثبت و کروکی و آدرس دقیق محل تولید به شهرداری شهر مورد نظر ارایه کنند .
ماده 4 ـ شرایط اداره و نگاهداری اماکن و حدود اختیارات و مسوولیتها در قرارداد واگذاری که به امضای نماینده شهرداری و بهره برداری می رسد ، تعیین می شود .
ماده 5 ـ شهرداری خدمات ضروری و مورد نیاز زیر را برای میادین فراهم می سازد :
الف ـ تامین آب مصرفی میدان با نصب شیرهای عمومی و سیستم اطفای حریق .
ب ـ تامین برق و روشنایی معابر و محوطه های عمومی میدان .
پ ـ تامین کادر نگهبانی ، انتظامات و تنظیف دستشویی و قسمتهای خارجی اماکن فروش .
ت ـ احداث نمازخانه .
ث ـ پارکینگ برای اتومبیلهای سواری .
ماده 6 ـ شهرداریها موظفند نرخهای مصوب را که بر اساس مقررات مربوط تعیین می شود اعلام نموده و بر قیمتهای اعلام شده ، همچنین کیفیت محصولات ، تولیدات ارایه شده نظارت کنند .
ماده 7 ـ بهره بردار مکلف است نسبت به پاکیزگی محیط داخلی محل فروش ، رعایت اصول بهداشتی در عرضه محصولات بد و فاسد دقت و اهتمام کافی معمول دارد .
ماده 8 ـ اماکنی که بر اساس این آئین نامه به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود ، مشمول لایحه قانونی راجع به نحوه واگذاری اماکن و میادین و غرفه ها به منظور ایجاد تسهیل در تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی ـ مصوب 5/10/1358 شورای جمهوری اسلامی ایران ـ بوده و هیچ گونه حقوق استیجاری و کسب و پیشه برای بهره برداران نمی شود .
ماده 9 ـ بهره بردار جز یا اجاره شهردار واگذاری جزیی یا کلی مورد قرارداد را به غیر ندارد و موظف است فقط محصولات تولیدی خود و تولید کنندگانی که نمایندگی فروش آنها را به طور رسمی بر عهده دارد به فروش برساند .
ماده 10 ـ بهره بردار مکلف است کلیه شؤون و مقررات انضباطی میادین را رعایت و اجرا نماید .
تبصره ـ مقررات انضباطی حسب دستورالعملی که با محلوظ داشتن این آئین نامه توسط شهرداری تهیه می گردد و به تصویب شورای اسلامی شهر و در صورت عدم تشکیل شورای یاد شده به تصویب وزیر کشور ، می رسد تعیین می شود .
ماده 11 ـ از تاریخ تصویب این آئین نامه ، کلیه مقررات مغایر لغو می شود .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/11/01

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.