×

دستورالعمل ماده 17 اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان

دستورالعمل ماده 17 اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان

دستورالعمل-ماده-17-اساسنامه-صندوق-رفاه-دانشجویان
شماره 13828 /ت 15215 هـ 17/11/1374
وزارت فرهنگ و آموزش عالی ـ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
هیات وزیران در جلسه مورخ 11/11/1374 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 5844 / و مورخ 29/3/1374 وزارت فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و به استناد ماده 17 اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان ـ مصوب 4/11/1373 ـ دستورالعمل ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ کلیه سازمانها و نهادهای دولتی و موسسات تعاونی و خصوصی و اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر طریق یا در هر زمان از خدمات بهره مندان از مزایای صندوق رفاه دانشجویان استفاده می نمایند همچنین اتحادیه های صنفی و سایر موسساتی که اقدام به صدور پروانه کار ، عضویت سازمان نظام پزشکی ، مجوز ایجاد کارگاه ، آموزشگاه یا فروشگاه می کنند و نیز اداره گذرنامه ، موظفند برابر مفاد این دستورالعمل نسبت به معرفی فارغ التحصیلان ، و واریز بدهی آنان حسب مورد با صندوق رفاه دانشجویان وزارتهای فرهنگ و آموزش عالی بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همکاری کنند .
ماده 2 ـ سازمانهای یاد شده در ماده 1 این تصویبنامه موظفند در صورت استخدام فارغ التحصیلان دانشگاههای و موسسات آموزش عالی اعم از قراردادی ، اقساط از حقوق فارغ التحصیلان و واریز آنها بر حسب رشته تحصیلی به حساب رشته تحصیلی به حساب در آمد اختصاصی هر صندوق اقدام و اصل اعلامیه آن در جهت اعمال حساب به صندوق ذی ربط ارسال کنند .
ماده 3 ـ دستگاهها ، سازمانها و موسسات یاد شده در ماده 1 چنانچه قبل از صدور این دستورالعمل از خدمات بهره مندان از مزایای صندوق رفاه دانشجویان استفاده کرده اند و تا کنون نسبت به کسر و واریز اقساط بدهی آنها اقدام ننموده اند موظفند در اسرع وقت نسبت به انجام این امر اقدام کنند .
ماده 4 ـ کلیه دستگاهها و سازمانها و موسسات موضوع ماده 1 این دستورالعمل که به نحوی از انحا اقدام به صدور پروانه کار ، مجوز ایجاد کارگاه ، فروشگاه ، مطب ، آزمایشگاه و غیره در مورد فارغ التحصیلان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی می کنند ، موظفند قبل از صدور پروانه یا هر نوع مجوز فارغ التحصیلان را حسب رشته تحصیلی به هر صندوق معرفی کنند .
ماده 5 ـ میزان کل بدهی و مبالغ اقساط فارغ التحصیلان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی توسط هر صندوق برابر مبالغ دریافتی تعیین و به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اعلام می شود .
ماده 6 ـ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی فقط پس از مشخص شده تعداد اقساط و میزان آن توسط هر صندوق و اخذ تعهد رسمی مبنی بر پرداخت اقساط تعیین شده از دانشجو اجازه صدور تاییدیه موقت فارغ التحصیلان را خواهند داشت . مبالغ اقساط ماهانه ای که فارغ التحصیلان یا محل کار او ملزم به پرداخت آن می باشند ، در تاییدیه موقت فارغ التحصیلان درج خواهد شد .
ماده 7 ـ کلیه بانکها در سراسر کشور موظفند وجوهی را که به عنوان حسابهای یاد شده در ماده 2 از موسسات مختلف یا افراد دریافت می دارند به همراه صورت اسامی فارغ التحصیلان بدهکار به حسابهای مورد نظر حواله و بانکهای یاد شده نیز وجوه یاد شده را به تفکیک حواله ها در کارتها حساب ثبت و مراتب را با ارسال اصل اعلامیه ، فهرست سهم القسط و تاریخ پرداخت حسب مورد به هر صندوق ارسال کنند .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/11/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.