×

آئین نامه مقررات استخدامی و نحوه پرداخت حقوق و مزایای همکاران قراردادی وزارت جهاد سازندگی

آئین نامه مقررات استخدامی و نحوه پرداخت حقوق و مزایای همکاران قراردادی وزارت جهاد سازندگی

آئین-نامه-مقررات-استخدامی-و-نحوه-پرداخت-حقوق-و-مزایای-همکاران-قراردادی-وزارت-جهاد-سازندگی

وکیل


شماره 13827 /ت 14714 هـ 17/11/1374

وزارت جهاد سازندگی
هیات وزیران در جلسه مورخ 11/11/1374 بنا به پیشنهاد شماره 23021 / ص/ 10/ و مورخ 15/11/1373 وزارت جهاد سازندگی و به استناد تبصره بند «ب» ماده 36 قانون مقررات مالی ، اداری ، استخدامی و تشکیلات جهاد سازندگی ـ مصوب 1367 ـ آئین نامه مقررات استخدامی و نحوه پرداخت حقوق و مزایای همکاران قراردادی وزارت جهاد سازندگی را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ همکار قراردادی به فردی اطلاق می شود که برای مدت معین و براساس ضوابط و مقررات این آئین نامه به کار گرفته می شود.
ماده 2 ـ انعقاد قرارداد با افراد به صورت قراردادی توسط سازمانها ، موسسات و شرکتهای وابسته و تابعه وزارت جهاد سازندگی براساس مقررات پیش بینی شده در این آئین نامه امکان پذیر است .
ماده 3 ـ داوطلبان استخدام قراردادی باید علاوه بر شرایط اختصاصی لازم برای تصدی شغل مورد نظر دارای شرایط زیر باشند :
الف ـ تابعیت جمهوری اسلامی ایران
ب ـ اعتقاد به سلام و عمل به احکام دین و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران
تبصره ـ « التزام به نظام جمهوری اسلامی ایران » در مورد معتقدین به ادیان رسمی کشور کافی است .
ج ـ دارا بودن حداقل 18 سال تمام .
د ـ نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه عمومی
هـ ـ صحت مزاج و توانایی انجام کار به تشخیص پزشک معتمد وزارت جهاد سازندگی
و ـ نداشتن سابقه محکومیت کیفری و جزایی موثر .
ز ـ داشتن حداقل مدارک تحصیلی پایان دوره ابتدایی یا تکمیلی نهضت سواد آموزی .
ماده 4 ـ مدت قرارداد به کار گیری و نحوه استفاده از خدمات همکاری قراردادی متناسب با نوع شغل بوده که بنا به نیاز جهاد و تمایل همکار تعیین می شود .
ماده 5 ـ همکاران قراردادی که حداقل 8 سال سابقه خدمت مفید و قابل قبول در جهاد داشته باشند ، در صورت وجوه پست سازمانی و با رعایت شرایط و ضوابط مربوط جهت استخدام رسمی در اولویت قرار دارند .
تبصره ـ دارندگان مدارک تحصیلی کاردان و بالاتر از قید حداقل 8 سال مستثنی است .
ماده 6 ـ همکار قراردادی یا واحد مربوط می توانند با یک ماه اعلام قبلی تقاضای مسخ قرارداد کنند چنانچه همکار قراردادی قبل از قبول تقاضا توسط واحد مربوط یا پایان مهلت یک ماهه ترک خدمت کند ، قرارداد بدون رعایت مهلت تعیین شده پس از 7 روز از تاریخ ترک خدمت فسخ می شود .
ماده 7 ـ چنانچه همکار قراردادی در طول سال بیش از 7 روز متوالی یا 10 روز متناوب غیبت غیر موجه داشته باشد ، قراردادی وی در پایان مدتهای موصوف فسخ می شود .
ماده 8 ـ حقوق و مزایای همکاری قراردادی مشمول این آئین نامه مشابه ضوابط پرداخت به اعضا و در چهار چوب آئین نامه اجرایی طرحهای طبقه بندی مشاغل جهاد و تغییرات بعدی آن و با رعایت قانون نظام هماهنگ پرداخت و دستورالعملهای مربوط و نیز اصلاحیه های بعدی آن ، تعیین می شود .
تبصره 1 ـ فوق العاده ها و هزینه های موضوع مواد 39 و 40 قانون استخدام کشوری و اصلاحیه های بعدی آن در اجرای مفاد ماده 7 قانون نظام هماهنگ پرداخت نیز به همکاران قراردادی پرداخت است .
تبصره 2 ـ در شرایط خاص و مشاغل تخصصی ، جهاد می تواند تا 30% درصد حقوق و مزایای موضوع این ماده را پرداخت کند .
تبصره 3 ـ همکاران قراردادی همانند اعضا مشمول دریافت کمک هزینه های عایله مندی و کمک هزینه اولاد و پاداش و عیدی حسب مقررات مربوط هستند .
تبصره 4 ـ رعایت مفاد لایحه قانونی مربوط به حداکثر و حداقل حقوق مستخدمین شاغل و بازنشسته و آماده به خدمت مصوب 4/2/1358 شورای انقلاب اسلامی و اصلاحات بعدی آن در مورد همکاران قراردادی الزامی است .
ماده 9 ـ سوابق خدمت قابل قبول همکاران قراردادی با رعایت ضوابط و شرایط مربوط به وضعیت استخدامی اعضای رسمی جهاد قابل بررسی و احتساب خواهد بود .
ماده 10 ـ همکاران قراردادی موضوع این آئین نامه مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و کسورات قانونی مربوط به بیمه و بازنشستگی (حق سهم همکار ) این قبیل همکاران از حقوق و مزایای ماهیانه آنا کسر و به حساب مربوط در سازمان تامین اجتماعی واریز خواهد شد .
ماده 11 ـ در صورت حصول رضایت از حسن همکار قراردادی در خاتمه خدمت 15 روز آخرین حقوق و مزایای مربوط به ازای هر سال خدمت قابل قبول در جهاد به عنوان حق رضایتمندی قابل پرداخت است
ماده 12 ـ میزان مرخصی استحقاقی سالانه همکاران قراردادی براساس آئین نامه مرخصی استحقاقی اعضای جهاد موضوع ماده 59 قانون مقررات مالی ، اداری ، استخدامی و تشکیلات جهاد و اصلاحیه های بعدی قابل احتساب است .
ماده 13 ـ همکاران قراردادی می توانند در صورت نیاز با موافقت جهاد هر سال یک ماه از مرخصی بدون حقوق استفاده نمایند . مدت مرخصی بدون حقوق جز سوابق خدمت نمی شود .
ماده 14 ـ همکاران قراردادی در صورت ابتلا به بیماری که مانع از انجام کار آنان باشد و نیز زنان باردار از حمایتهای مقرر در قانون تامین اجتماعی استفاده خواهند کرد .
تبصره 1 ـ همکاران قراردادی موظفند ضمن آگاه نمودن دستگاه ذی ربط از علت عدم حضور خویش در محل مدارک مربوط به بیماری که به تایید مراجع قانونی مذکور تامین اجتماعی رسیده باشد را نیز در ایام بیماری ارایه نمایند .
تبصره 2 ـ حقوق و مزایای همکاران قراردادی که عدم اشتغال آنان به سبب بیماری باشد و در بیمارستان بستری نشوند تا سه روز توسط دستگاه مربوط پرداخت خواهد شد و مازاد بر سه روز تا خاتمه بیماری و حداکثر تا پایان قرارداد ، مشمول مقررات قانون تامین اجتماعی خواهند بود .
تبصره 3 ـ هرگاه همکاران قراردادی در حین انجام وظیفه ناقص یا از کار افتاده شوند یا به سبب انجام وظیفه و در حین آن فوت شوند همکار یا بازماندگان وی طبق مقررات قانون تامین اجتماعی از مستمری از کار افتادگی یا بازنشستگی یا مستمری بازماندگان استفاده خواهند نمود .
ماده 15 ـ جهاد می تواند در چهار چوب ضوابط ، امکان برخورداری همکاران قراردادی را از خدمات رفاهی مربوط فراهم سازد .
ماده 16 ـ اوقات کار و تعطیل همکاران قراردادی به همان تربیتی است که برای اعضای جهاد می باشد مگر اینکه بنا به مقتضای شرایط کار در متن قرارداد مشخص می شود ، تغییر نماید .
ماده 17 ـ رسیدگی به تخلفات اداری همکاران قراردادی براساس قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب مجلس شورای اسلامی و دستورالعملهای اجرایی و اصلاحیه های بعدی آن صورت خواهد گرفت
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/11/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.