×

اساسنامه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)

اساسنامه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)

اساسنامه-دانشگاه-علوم-پزشکی-بقیه-الله-(عج)

وکیل


شماره 158/1/1/209 ط 5/12/1374

ماده 1 ـ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در شصت و ششمین جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی در مورخ 22/10/1374 با تشکیل دانشگاه علوم پزشکی سپاه موافقت نمود . مراتب طی گردشگاه شماره 32318 مورخ 14/2/1373 به محضر فرماندهی معظم کل قوا تقدیم شد و معظم له در تاریخ 17/12/1373 با تشکیل علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موافقت و مقرر داشتند « . . . در اساسنامه ، ضوابط دقیق و متینی برای مشغول نشده سپاه به داوطلبان پزشکی غیر نظامی حتما پیش بینی شود . جنبه نظامی دانشگاه به صورت قابل قبولی تضمین شود »
به این منظور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی سپاه و با هویت نظامی تاسیس گردیده و از تاریخ تصویب این اساسنامه وظایف قانونی خود بر حسب مقررات این اساسنامه انجام می دهد .
ماده 2 ـ اهداف دانشگاه عبارت است از آموزش عالی و تخصصی کادر ثابت بهداشتی و درمانی مورد نیاز سپاه و انجام پژوهشهای دانشگاهی مورد نیاز سپاه در ابعاد بهداشتی و درمانی .
ماده 3 ـ مرکز اصلی دانشگاه در تهران می باشد و دانشکده های مصوب می تواند با تصویب فرماندهی کل قوا در مناطق دیگر کشور دایر شود .
ماده 4 ـ این دانشگاه دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است و از نظر ضوابط و مقررات در چارچوب این اساسنامه فعالیت می کند و در مواردی که مسکوت است تابع مقررات سپاه می باشد .
تبصره 1 ـ دانشگاه علوم پزشکی در موارد تخصصی علوم پزشکی در ابعاد آموزشی و پژوهشی تابع ضوابط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است و در سایر موارد تابع مقررات سپاه می باشد موظف است تربیتی اتخاذ نماید که هماهنگی لازم آموزش عالی سپاه در ابعاد فوق بر قرار گردد .
تبصره 2 ـ برنامه های اول و هفتم سالانه دانشگاه در ردیف جاری سپاه منظور خواهد شد .
ماده 5 ـ ماموریت و وظایف دانشگاه بشرح زیر است .
1 ـ برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی زیر :
1/1ـ دوره های علمی و تخصصی در علوم پزشکی و علوم بالینی مطابق رشته های دانشگاهی به منظور تامین و تربیت کادر ثابت تخصصی مورد نیاز سپاه در رشته هایی که امکان تامین آن در دانشگاههای کشور نباشد براساس ماده 42 قانون مقررات استخدامی سپاه .
2 /1ـ دوره های داخلی علمی و تخصصی به منظور تامین به منظور کادر متخصص مورد نیاز سپاه در رشته ( بهداشت و درمان ) در چارچوب ضوابط ابلاغی .
3/1ـ دوره های مقدماتی و عالی رشته بهداری ( بهداشت و درمان )
4/1 ـ دوره های عرضی ( کوتاه مدت ) بنا بر نیاز سپاه .
تبصره ـ دانشجویان این دانشگاه آموزش عمومی نظامی را در دانشگاه امام حسین و مطابق دستورالعملی که توسط ستاد مشترک سپاه تهیه و پس از تصویب فرمانده کل سپاه ابلاغ می شود طی خواهند نمود .
2 ـ انجام پژوهش های تخصصی مورد نیاز سپاه و سایر نیروهای مسلح در ابعاد بهداشتی و درمانی به خصوص امور رزمی در چارچوب دستورالعملها مصوب .
تبصره ـ پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز سپاه توسط ستاد مشترک سپاه ابلاغ می گردد . همچنین پروژه های تحقیقاتی مورد نظر در خارج از سپاه پس از تایید ستاد مشترک توسط دانشگاه اقدام خواهد شد .
3 ـ ارایه خدمات درمانی به پرسنل سپاه و بازنشستگان و خانواده تحت تکفل آنها با توجه به امکانات و ظرفیت در اختیار دانشگاه و براساس دستورالعملی که توسط ستاد مشترک سپاه تهیه و با تصویب فرمانده کل ابلاغ می گردد .
4 ـ برنامه ریزی و انجام فعالیتهای لازم به منظور تعلیم و تربیت نظامی ، عقیدتی و سیاسی دانشجویان و پرسنل دانشگاه .
تبصره ـ با توجه به مقررات سپاه آموزشهای عقیدتی و سیاسی تحت نظارت دفتر نمایندگی ولی فقیه می باشد و دفتر نمایندگی طرح درسها و مواد درسی را هماهنگ با ضوابط و مقررات عالی انقلاب فرهنگی و با هماهنگی دانشگاه تعیین و به تصویب نماینده ولی فقیه در سپاه می رساند همچنین امور تربیت اسلامی در دانشگاه و تعیین اساتید آموزشهای عقیدتی سیاسی با هماهنگی دانشگاه بر عهده دفتر مزبور می باشد .
5 ـ اداره و انجام کلیه امور دانشجویان بورسیه و مامور به تحصیل سپاه (تمام وقت ) در رشته های مصوب در رسته بهداری در سطوح کارشناسی و بالاتر در دانشگاههای داخل و خارج کشور .
6 ـ ایجاد و اداره مرکز اطلاع رسانی علمی و تخصصی در امور بهداشتی و درمانی برای تامین اطلاعات علمی و تحقیقاتی مورد نیاز دانشگاه و مراکز درمانی سپاه .
7 ـ برقراری ارتباط در زمینه علمی و تخصصی نظامی با مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی مه منظور بهره گیری از امکانات ، تجارب و اطلاعات آنان در راستای انجام ماموریتهای دانشگاه و با رعایت ضوابط و مقررات نیروهای مسلح .
تبصره ـ ارتباط با مراکز خارج از کشور به استثنای امور اطلاع رسانی علمی منوط به کسب مجوز از فرماندهی معظم کل قوا می باشد .

8 ـ استفاده از ظرفیتهای خالی دانشگاه در راستای رفع بخشی از نیازهای آموزشی و پژوهشی نیروهای مسلح با تصویب هیات امنا .
تبصره ـ سازماندهی و ظرفیت دانشگاه صرفاً برای تامین نیاز سپاه می باشد .
ماده 6 ـ ارکان دانشگاه به شرح زیر است که هر یک دارای وظایف و اختیارات مندرج در این اساسنامه می باشد .
1 ـ هیات امنا
2 فرمانده دانشگاه
3 ـ شورای دانشگاه
تبصره ـ عناوین رییس و فرمانده در مورد این دانشگاه مترادف بوده و این دانشگاه می تواند برای مکاتبات خارج از دانشگاه از عنوان رییس استفاده نماید .
ماده 7 ـ هیات امنای دانشگاه دارای ترکیب زیر می باشد :
1 ـ فرمانده کل سپاه به عنوان رییس هیات امنا .
2 ـ نماینده ولی فقیه در سپاه
3 ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
4 ـ رییس ستاد مشترک سپاه
5 ـ وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ( یا نماینده وی )
6 ـ رییس سازمان برنامه و بودجه ( یا نماینده وی )
7 ـ یک نفر به انتخاب رییس ستاد کل نیروهای مسلح
8 ـ فرمانده دانشگاه ( دبیر هیات امنا )
9 ـ رییس اداره بهداری ستاد مشترک سپاه
10 ـ رییس آموزش ستاد مشترک سپاه
11 ـ یک نفر عضو هیات علمی به پیشنهاد فرمانده دانشگاه و تصویب رییس هیات امنا .
ماه 8 :
وظایف و اختیارات هیات امنا به شرح زیر می باشد :
1 ـ بررسی و تصویب خط مشی دانشگاه براساس سیاستها و تدابیر ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا .
2 ـ تصویب آئین نامه داخلی هیات امنا .
3 ـ بررسی بودجه کلی دانشگاه که از طرف فرمانده دانشگاه پیشنهاد می گردد جهت مسیر مراحل تصویب .
4 ـ تصویب بودجه تفصیلی دانشگاه براساس خط مشی و برنامه و بودجه کلی مصوب .
5 ـ تصویب صورتهای مالی دانشگاه ( ترازنامه ها و حسابها )
6 ـ تعیین حسابرس برای دانشگاه
7 ـ تصویب دستورالعمل و برنامه های مربوط به نحوه وصول درآمدهای اختصاصی و هزینه کرد آنها در چارچوب آئین نامه های مصوب .
8 ـ تصویب آئین نامه های مالی پیشنهادی از سوی فرمانده دانشگاه هماهنگ با ضوابط سایر مراکز آموزش عالی کشور و دانشگاه امام حسین (ع)
9 ـ تعیین میزان فوق العاده های اعضای هیات علمی در مواردی که نیاز به مقررات خاص دارد با توجه به ضوابط وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی .
10 ـ تصویب مقررات استخدامی اعضای هیات امنا علمی دانشگاه با توجه به ضوابط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگ با ضوابط استخدامی سپاه .
11 ـ بررسی گزارش وضعیت و عملکرد دانشگاه که از طرف فرمانده دانشگاه ارایه می گردد .
12 ـ بررسی و ارایه نظر در خصوص سقف پرسنل ، ضوابط سازماندهی و ساختار و سازمان دانشگاه جهت مسیر تصویب توسط فرماندهی معظم کل قوا .
13 ـ تصویب نحوه همکاریهای علمی دانشگاه با موسسات آموزشی و پژوهشی .
14 ـ تصویب برنامه های دانشگاه در جهت تامین کادر هیات علمی مورد نیاز .
15 ـ تصویب دستورالعمل لازم برای گزینش و انتخاب اعضا هیات علمی و اساتید هماهنگ با مقررات آموزش عالی کشور و مقررات استخدامی سپاه .
16 ـ تصویب برنامه های کلی خدمات دانشجویی و بررسی بهبود آن .
تبصره 1ـ کلیه مصوبات هیات امنا باید در چارچوب سیاستها ، تدابیر ابلاغی و ضوابط مصوب فرماندهی معظم کل قوا .
تبصره 2 ـ خط مشی دانشگاه ابتدا توسط فرمانده دانشگاه به ستاد مشترک سپاه پیشنهاد می شود تا پس از بررسی و ارایه نظریه جهت تصویب به هیات امنا ارسال گردد .
ماده 9 ـ کلیه اموری که تصویب آن در اختیار مراجع خارج از دانشگاه و سپاه می باشد حسب مورد از طریق ستاد سپاه ( در موارد مربوط به سلسله مراتب فرماندهی ) و یا دانشگاه پس از تایید ستاد مشترک سپاه (در موارد مربوط به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ) در سیر مراحل تصویب قرار گیرد .
ماده 10 ـ مصوبات هیات امنا در چارچوب اختیارات و وظایف محوله ، ا ابلاغ فرمانده کل سپاه ( رییس هیات امنا ) لازم الاجرا است .
ماده 11 ـ فرمانده دانشگاه از میان شرایط هیات علمی به پیشنهاد فرمانده کل سپاه و تصویب فرماندهی معظم کل قوا و با حکم فرمانده کل سپاه به مدت سه سال منصوب می گردد و عزل وی نیز با پیشنهاد فرمانده کل سپاه و تصویب فرماندهی معظم کل قوا خواهد بود .
ماده 12 ـ معاونین دانشگاه ، فرماندهان دانشکده ها ، روسای بیمارستانها و پژوهشکده مطابق دستورالعمل انتصابات سپاه و به پیشنهاد فرمانده دانشگاه به مدت 3 سال منصوب و عزل آنان نیز با پیشنهاد فرمانده دانشگاه و مطابق دستورالعمل انتصابات صورت می پذیرد .
تبصره ـ مسئولین مذکور از میان پرسنل سپاهی واجد شرایط هیات علمی انتخاب شده و ملزم به رعایت حداقل وقت هیات علمی می باشند .
ماده 13ـ وظایف و اختیارات فرمانده دانشگاه به شرح زیر است :
1 ـ تهیه و پیشنهاد اهداف ، سیاستها ، خط مشی های لازم و برنامه های بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت دانشگاه و ارایه به ستاد مشترک سپاه .
2 ـ اداره امور آموزشی ، درمانی ، پژوهشی ، دانشجویی ، اداری و مالی ، دانشگاه و هماهنگی واحدهای مختلف در قالب مصوبات و ابلاغیات .
3 ـ اجرا مصوبات ، آئین نامه ها و بخش نامه های ابلاغی از سوی مراجع ذی صلاح .
4 ـ تعیین برنامه های اجرایی دانشگاه در قالب خط مشی و سیاستهای علمی ، آموزشی ، درمانی و پژوهشی مصوب و تقسیم اعتبارات بر مبنای بودجه مصوب .
5 ـ مسئولیت امور مالی و اداری دانشگاه در حدود مقررات مصوب هیات امنا .
6 ـ ارایه گزارش وضعیت و عملکرد نوبه ای دانشگاه به هیات امنا و گزارشهای درخواستی به ستاد مشترک سپاه .
7 ـ پیشنهاد نصب و عزل مسئولین دانشگاه مطابق دستورالعمل انتصابات سپاه به فرمانده کل سپاه و نصب و عزل سایر مسئولین ( در قالب دستورالعمل انتصابات ) .
8 ـ ارایه پیشنهاد تاسیس ، توسعه ، انحلال و ادغام قسمتها به ستاد مشترک سپاه جهت سیر مراحل تصویب .
9 ـ نمایندگی حقوق دانشگاه نزد مراجع ذی صلاح .
10 ـ اعمال آئین نامه انضباطی و مقررات انضباطی مصوب در مورد پرسنل کادر درمانی ، اساتید نظامی و دانشجویان .
11 ـ همکاری با دفتر نمایندگی ولی فقیه و حفاظت اطلاعات دانشگاه و پشتیبانی عمومی از آنان به منظور حسن اجرای وظایف مصوب آنان .
ماده 14 ـ شورای دانشگاه از اعضای زیر تشکیل می شود:
1 ـ فرمانده دانشگاه (رییس شورا )
2 ـ مسئول دفتر ولی فقیه در دانشگاه
3 ـ رییس اداره بهداری ستاد مشترک (یا جانشین وی )
4 ـ معاونین دانشگاه
5 ـ فرماندهان دانشکده ها و رییس پژوهشکده .
6 ـ روسای بیمارستانهای مصوب مستقر در تهران .
7 ـ مسئول حفاظت اطلاعات دانشگاه
8 ـ معاون آموزش عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه
ماده 15 ـ وظایف و اختیارات شورای دانشگاه به شرح زیر است :
1 ـ بررسی و اعلام نظر در خصوص نوع دوره ، اساسنامه ها و برنامه های کلی و مواد درسی آنها (براساس پیشنهاد فرمانده دانشگاه ) جهت سیر مراحل تصویب توسط فرماندهی معظم کل قوا .
تبصره ـ اساسنامه های دوره ها و برنامه های آنها باید به نحوی تدوین شود که توام بودن تحقیق و تعلیم و کار آموزی حین تحصیل دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی آنها و کار آمد بودن فارغ التحصیلان به عنوان افسران متخصص در آنها لحاظ شود . گزینش دانشجویان زن و ادامه خدمت آنان با عضویت کارمندی و در حد ضرورت سازمانی خواهد بود .
2 ـ بررسی و تصویب برنامه های تفصیلی دوره ها براساس اساسنامه ها و برنامه های کلی مصوب و مقررات آموزشی کشور .
تبصره ـ اجرای دوره های مصوب براساس توانایی موجود دانشگاه توسط ستاد مشترک سپاه بررسی و پس از تصویب فرمانده کل سپاه به عنوان برنامه کاری دانشگاه ابلاغ می گردد .
3 ـ بررسی و تایید برنامه های پیشنهادی آموزشی و پژوهشی کوتاه مدت براساس نیازمندیها و ضوابط ابلاغی از سوی ستاد مشترک سپاه .
4 ـ بررسی روشهای همکاری با موسسات دولتی و غیر دولتی و تدوین ضوابط برای آن پیشنهاد به هیات امنا .
5 ـ بررسی سالانه امکانات علمی ( پرسنل و تجهیزات ) و ارایه پیشنهادی برای تامین آنها و تصویب طرحهای لازم برای ارتقا سطح علمی و کار آیی دانشگاه .
6 ـ بررسی و تصویب برنامه های پذیرش دانشجو براساس امکانات دانشگاه و با توجه به برنامه های ابلاغی از ستاد مشترک سپاه .
7 ـ بررسی مشکلات درمانی ، آموزشی و پژوهشی دانشگاه و ارایه راه حلهای لازم .
8 ـ ارزیابی عملکرد دانشگاه و ارایه راه کارهای مناسب جهت بهبود آن
9 ـ تدوین و تصویب آئین نامه داخلی شورا .
10 ـ بررسی و تصویب برنامه های اجرایی مربوط به خدمات دانشجویی و امور مربوط فوق برنامه مشارکت دانشجویان در امور دانشگاه .
11 ـ بررسی و تصویب سمینارها و کنفرانسهایی که توسط دانشگاه برگزار می گردد .
12 ـ بررسی و تصویب تقویم آموزشی دانشگاه .
13 ـ بررسی مسایلی که توسط فرمانده دانشگاه در دستور کار شورا اقرار می گیرد .
ماده 16 ـ به منظور ایجاد هماهنگی در امور برنامه ریزی و اجرای و همکاری با شورای دانشگاه عند اللزم شوراهای فرعی همچون آموزشی ، درمانی ، پژوهشی تحصیلات تکمیلی ، دانشجویی و . . . در دانشگاه تشکیل می شود . وظایف و ترکیب این شورا در حدود وظایف و اختیارات شورای دانشگاه به منظور هماهنگی و وحدت رویه در امور رسید . همچنین شورای فرهنگی دانشگاه به منظور هماهنگی و وحدت رویه در امور فرهنگی وظایف دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه با حضور مسئولین ذی ربط و با مسوولیت دفتر مزبور تشکیل می گردد .
ماده 17 ـ ساختار سازمانی دانشگاه به شرح زیر است : الف ـ فرمانده دانشگاه ( و ستاد شخصی وی )
ب ـ معاونتهای 1 ـ آموزشی 2 ـ پژوهشی 3 ـ درمانی 4 ـ دانشجویی 5 ـ اداری و مالی 6 ـ طرح برنامه و بودجه
ج ـ دانشکده های افسری پزشکی ، بهداشت و پرستاری ( سه دانشکده )
د ـ پژوهشکده طب رزمی
هـ ـ بیمارستانها و مراکز درمانی ـ آموزشی تابعه مطابق ساختار مصوب
تبصره 1 ـ مراکز آموزش بهداری در سطوح مختلف در نیروهای پنجگانه سپاه از لحاظ علمی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ...
و در تابعیت نیروی های مربوطه می باشند اجرای این تبصره مطابق دستورالعملی است که توسط ستاد مشترک سپاه با همکاری نیروها و دانشگاه تهیه و به تصویب فرمانده کل سپاه خواهد رسید .
تبصره 2 ـ دانشگاه می تواند با تصویب فرمانده کل سپاه از مقدورات بیمارستانهای تابعه نیروهای در رابطه با امور آموزشی مربوط استفاده نماید .
ماده 18 ـ دانشگاه می تواند در سطوح مختلف کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و بالاتر پس از اعلام نیاز و ابلاغ از سوی ستاد مشترک سپاه در چارچوب اساسنامه های مصوب دوره ها و مقررات آموزشی کشور و سپاه اقدام به ایجاد و برگزاری دوره های تحصیلی ذکر شده در ماده 5 این اساسنامه بنماید .
تبصره 1 ـ دانشگاه می تواند بنابر مقتضیات و نیازمندیهای بهداشتی ، درمانی سپاه علاوه بر دوره های آموزشی مورد تایید مراجع رسمی (شورای گسترش دانشگاهها ) پس از اعلام نیاز و ابلاغ از سوی مشترک سپاه ، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت داخلی ( در صورت تصویب اصل دوره ، اساسنامه و برنامه های کلی آن توسط فرماندهی معظم کل قوا ) نموده و در پایان گواهینامه مربوطه را اعطا نماید .
این گواهینامه در نیروهای مسلح معتبر و با تایید مراجع ذی ربط دارای ارزش ادارای و استخدامی در سایر سازمانها نیز می باشد .
تبصره ـ دانش نامه های دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله توسط وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و فرمانده دانشگاه امضا خواهد شد .
گواهینامه های دانشگاه نیز توسط رییس ستاد مشترک سپاه و فرمانده دانشگاه امضا خواهد شد .
ماده 19 ـ ارزش تحصیلی و قانونی دانشنامه های این دانشگاه مطابق با دانشنامه های سایر دانشگاههای کشور می باشد .
ماده 20 ـ دانشگاه می تواند از طریق آزمون سراسری در رشته های مصوب با رعایت مقررات این اساسنامه و بر مبنای نیاز اعلام شده از سوی مشترک سپاه دانشجو بپذیرد .
تبصره 1 ـ دانشگاه می تواند با هماهنگی ستاد مشترک سپاه و مجوز مراجع ذی صلاح آموزش عالی در کشور آزمون مستقل نیز برگزار نماید .
تبصره 2 ـ دانشگاه در دوره های داخلی ، آزمون داخلی برگزار خواهد کرد .
تبصره 3 ـ در گزینش دانشجو علاوه بر طی مراحل پذیرش علمی بررسی سایر شرایط بر مبنای ضوابط عمومی گزینش سپاه توسط دانشگاه انجام خواهد شد و دانشجویان پس از قبولی در گزینش به عضویت کادر ثابت سپاه درآمده ( به استثنای دانشجویان بورسیه از دیگر نیروهای مسلح ) و ملزم به رعایت تعهدات مربوطه می باشند .
ماده 21 ـ بودجه پیشنهادی دانشگاه به استثنای برنامه های یک و هفتم بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ، سیاستهای دولت و خط مشی های ستاد مشترک سپاه توسط دانشگاه تهیه و پس از تایید هیات امنا و سیر تصویب در ردیف مستقلی از سرفصل آموزش در قانون بودجه کشور ( مانند سایر دانشگاهها ) واگذار خواهد شد .
ماده 22 ـ دانشجویان و پرسنل دانشگاه از نظر مقررات انضباطی مشمول آئین نامه انضباطی مصوب نیروهای مسلح و دیگر مقررات انضباطی خواهند بود .
ماده 23 ـ آئین نامه ها و دستورالعملهایی که در این اساسنامه قید نشده است توسط دانشگاه تهیه و جهت سیر مراحل بررسی و تصویب توسط فرمانده معظم کل قوا یا فرمانده کل سپاه ( حسب مورد ) به ستاد مشترک و عند اللزوم ستاد کل نیروهای مسلح ارسال می گردد .
خاتمه : این اساسنامه در 23 ماده و 20 تبصره در تاریخ 9/10/1374 به تصویب فرماندهی معظم کل قوا رسیده است .
رییس ستاد کل نیروهای مسلح ـ سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروز آبادی

نوع : اساس نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/10/09

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.