×

آئین نامه اجرائی بند «هـ» تبصره 17 قانون بودجه سال 1375 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند «هـ» تبصره 17 قانون بودجه سال 1375 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-«هـ»-تبصره-17-قانون-بودجه-سال-1375-کل-کشور
شماره 15531 /ت 16315 هـ 28/12/1374
وزارت فرهنگ و آموزش عالی ـ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
هیات وزیران در جلسه مورخ 23/12/1374 در اجرای بند (هـ) تبصره 17 قانون بودجه سال 1375 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ دانشگاهها موسسات آموزش عالی و پژوهشی می توانند ساختمانها ، ( اعم از اداری ، مسکونی یا آموزشی ) کارگاهها ، آزمایشگاهها ، ورزشگاهها ، استخر ها ، سالنهای آمفی تئاتر ، غذا خوری ، کنفرانس ، خوابگاههای دانشجویی ، مهمانسرا ها ، ایستگاههای تحقیقاتی ، سالنهای فیزیوتراپی ، تشریح رادیو گرافی ، سیتی اسکن ، داندان پزشکی ، درمانگاهها ، بیمارستانها ، باغها و مزارع ، امکانات جاده سازی ، چاه کنی ، آب رسانی ، کارخانه ها ، خانه های سازمانی و محلهای تفریحی و سرگرمی و دیگر امکانات خود را برای مدتی که مورد نیاز نمی باشد و استفاده از آنها توسط غیر ، موجب استهلاک غیر معمول نمی شود ، با رعایت کاربری قبلی به اشخاص حقیقی ، حقوقی ، مسافران و زائران واجد شرایط به اجازه واگذار کنند .
ماده 2 ـ در واگذاری محلها و امکانات ، دستگاههای دولتی و نهادها و اشخاص حقوقی به ترتیب نسبت به اشخاص حقیقی اولویت دارند .
ماده 3 ـ واگذاری ساختمانها و اراضی برای سکونت یا تشکیل اردو و غیره نباید در حد متعارف و به وجهه فرهنگی محل لطمه وارد کند .
ماده 4 ـ اولویت واگذاری املاک و ساختمانها و امکانات به ترتیب با کارهای آموزشی ، فرهنگی ، پژوهشی ، عام المنفعه ، امداد رسانی ، ورزشی و مسکونی است .
ماده 5 ـ میزان اجاره بها باید به نحوی تعیین شود که امکان تهیه محل یا وسیله مشابه با همان مال الاجاره در زمان انعقاد قرارداد باشد ( قیمت عادله روز )
ماده 6 ـ مدت اجاره می تواند تا پایان سال 1375 به صورت ماهانه ، روزانه و ساعتی باشد در هر صورت مدت اجاره باید به صراحت در اجاره نامه قید شود .
ماده 7 ـ اجاره نامه می تواند رسمی یا عادی باشد در صورت عادی بودن اجاره باید تضمین کافی دریافت اجور و تخلیه و تحویل در پایان مدت اجاره از مستاجر گرفته شود .
ماده 8 ـ در اجاره نامه باید به صراحت قید شود که مستاجر حق واگذاری مورد اجاره را کلاً با جزعاً به غیره ندارد .
ماده 9 ـ در مورد اجاره ساختمانها ، کارگاهها و آزمایشگاهها باید ترتیبات لازم برای پرداخت بهای آب و برق و گاز و تلفن و مواد مصرفی مستاجر داده شود .
ماده 10 ـ محل یا دیگر امکانات مورد اجاره باید طی صورتجلسه ای با ذکر کامل امکانات و تجهیزات اضافی به مستاجر تحویل داده شود و در پایان مهلت به همان صورت باز پس گرفته شود .
ماده 11 ـ در مواردی که مورد اجاره به اعتبار شخصیت مستاجر واگذار می شود ، باید مباشرت مستاجر در استفاده از منافع مورد اجاره در اجاره نامه قید شود .
ماده 12 ـ تمدید مهلت اجاره با رعایت کلیه جوانب و مصلحت موجر بلامانع است .
ماده 13 ـ مال الاجاره باید در شروع مدت مورد نظر و در صورتی که بیشتر از یک ماه باشد در آغاز هر ماه پرداخت شود .
ماده 14 ـ درآمد حاصل از اجرای این آئین نامه باید به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل موضوع ردیفهای 311000 ، 3311000 قسمت سوم قانون بودجه سال 1373 کل کشور واریز شود . معادل وجوه واریزی فوق از محل اعتبار ردیفهای 503209 و 503208 قسمت چهارم این قانون در اختیار وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد تا در جهت رشد و توسعه دانشگاهها و نگهداری و تجهیز ساختمانها و امکانات موجود هزینه کنند
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/12/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.