×

آئین نامه تبصره 2 ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات اداری

آئین نامه تبصره 2 ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات اداری

آئین-نامه-تبصره-2-ماده-10-قانون-رسیدگی-به-تخلفات-اداری شماره 153372 / ت 63 22/2/1367

سازمان امور اداری و استخدامی کشور
هیئت وزیران در جلسه مورخ 11/2/ 1367 بنا به پیشنهاد شماره 2667/د مورخ 29/6/1366 سازمان امور اداری و استخدامی کشور، آئین نامه موضوع تبصره 2 ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 25/12/1365 کمیسیون مشترک قضائی و حقوقی و امور اداری و استخدامی مجلس شورای اسلامی را به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1- نحوه اعمال مجازاتهای مندرج در بندهای (ه) و (و) ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات اداری در مورد مشمولین قانون تأمین اجتماعی و همچنین کارمندان سازمانها و مؤسسات دولتی و شهردای تهران و دستگاههائی که دارای مقررات بازنشستگی خاص میباشند براساس مقررات مندرمج در این آئین نامه خواهد بود.
ماده 2-در مورد کارمندان مشمول این آئین نامه که مدت خدمت قابل قبول آنان از لحاظ بازنشستگی براساس مقررات استخدامی مورد عمل دستگاه مربوط کمتر از بیست سال باشد و به مجازات بازخرید خدمت موضوع بند (ه) ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات اداری محکوم شوند به ازاء هر سال سابقه خدمت سی روز حقوق گروه و پایه یا عنوان مشابه آن از اعتبار دستگاه مربوط پرداخت میشود سابقه خدمت کمتر از یکسال متناسبا" محاسبه خواهد شد.
ماده 3- کارمندان دستگاههائی که دارای مقررات خاص بازنشستگی هستند و بادارا بودن حداقل بیست سال سنوات خدمت قابل قبول از لحاظ بازنشستگی با تقلیل یک گروه یا عناوین مشابه موضوع بند (و) ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات اداری و در مورد کارمندان شهرداری تهران با تقلیل یک مرتبه حقوقی محکوم میشوند حقوق بازنشستگی با رعایت حداقل و حداکثر های مقرر، طبق قوانین و مقررات مربوط پرداخت خواهد شد.
ماده 4- اعمال مجازات بازنشستگی موضوع بند (و) ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات اداری در مورد کارمندانی که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند منوط به این است که مستخدم حداقل دارای 20 سال سابقه خدمت دولتی بوده و حداقل مدت ده سال حق بیمه مربوط را به نرخ کامل پرداخته باشد . میزان مستمری چنین کارمندانی از تاریخ ابلاغ رأِیقطعی هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری طبق ماده 77 قانون تأمین اجتماعی و تبصره آن برقرار میشود و در هر حال از حداقل دستمزد کارگر عادی کمتر نخواهد بود.
تبصره 1- هیأتهای رسیدگی مکلفند قبل از اعمال مجازات بازنشستگی در خصوص مشمولین قانون تأمین اجتماعی ، سوابق مربوط به پرداخت حداقل 10 سال حق بیمه را در مورد این قبیل کارمندان از واحدهای سازمان تأمین اجتماعی احراز سپس اقدام به صدور رأی نمایند.
تبصره 2- کارمندانی که براساس قانون رسیدگی به تخلفات اداری و مقررات این آئین نامه بازنشسته میشوند و پس از بازنشستگی در مؤسسات و کارگاههای بخش خصوصی که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند اشتغال بکار یابند مستمری بازنشستگی آنان کماکان پرداخت میگردد و حق بیمه ای از حقوق یا مزد مربوط به اشتغال مجدد آنان دریافت نخواهد شد.
ماده 5- هرگونه اصلاح و تغییری در این آئین نامه موکول به پیشنهاد سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران میباشد.
نخست وزیر – میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12590

تاریخ تصویب : 1367/02/11

تاریخ ابلاغ : 1367/02/31

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.