×

آئین نامه اجرائی بند ((ده)) تبصره 3 قانون بودجه سال 67 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند ((ده)) تبصره 3 قانون بودجه سال 67 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-((ده))-تبصره-3-قانون-بودجه-سال-67-کل-کشور

وکیل

شماره 70166/ت627 26/8/1367

وزارت برنامه و بودجه
هیئت وزیران در جلسه مورخ 13/7/67 بنا به پیشنهاد مورخ 6/6/67
وزارت برنامه و بودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی و ستاد مرکزی باز سازی و نوسازی مناطق جنگزده مستقر در نخست وزیری ، آئین نامه اجرائی بند ((ده)) تبصره 3 بودجه سال 1367 کل کشور رابشرح زیر زیر تصویب نمودند :

ماده1- مسئولان استانهای جنگی ( امام جمعه – استاندار – مدیر کل مسکن و … ) ، بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی و ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده استان و شهرستان از طریق فرماندایها موظفند حسب مورد در این آئین نامه پرونده افراد واجد شرایط را جهت استفاده از تسهیلات بند ((ده)) تبصره 3 تنظیم و به بانک صادرات و بانکهای استان ( بانک عامل ) معرفی نمایند .
ماده2- از تسهیلات اعتباری موضوع این آئین نامه مبلغ سه میلیارد پانصد میلیون ( 000/000/500/3 ) ریال جهت باز سازی ساختمانهای مسکونی مردم که بوسیله دشمن تخریب شده از طریق ستاد باز سازی و نوسازی مناطق جنگزده استان و شهرستان و مبلغ ( 000/000/000/3 ) ریال بین استانهایی که مسئولیت ساخت واحدهای مسکونی مردم در شهرهای جنگزده را بعهده می گیرند با تصویب ستاد مرکزی بازسازی و نوسازی مناطق جنگی توزیع خواهد شد .
تبصره- ستاد مرکزی بازاسزی و نوسازی موظف است بر اساس میزان تعهد هر استان نسبت به ساخت واحدهای مسکونی ، سقف اعتباری هر استان را از سه میلیارد ریال فوق الذکر تعیین و به بانکهای استان معین مناطق جنگی جهت استفاده از تسهیلات بانکی اعلان نماید .
ماده3- وام پرداختی به افراد معرفی شده از سوی بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی و ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده استان و شهرستان حداکثر دو میلیون ریال و افرادیکه منازلسان توسط ستادهای استان معین بازاسزی و نوسازی می شود حداکثر تا چهار میلیون ریال خواهد بود .
تبصره- بانک استان موظف است اعتبارات تخصیص یافته و به ستاد استانهای معین را بحسابی که ستاد مزبور افتتاح نموده است واریز نماید .
ماده4- تشخیص افراد واجد شرایط حسب مورد توسط ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده استان و شهرستان و بنیاد امور مهاجرین جنگ تحصیلی صورت می پذیرد همچنین انتخاب افرادیکه منزلشان توسط ستادهای استان معیت بازاسزی و نوسازی می شود توسط مسئولین استان جنگزده مربوطه ( امام جمعه – استاندار – مدیر کل مسکن و … ) انجام خواهد شد .
ماده5- افراد واجد شرایط دریافت وام از سوی ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده استان و شهرستان توسط فرماندار یا نماینده تام الاختیار از جانب وی و در مورد مهاجرین توسط سرپرست بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی یا نماینده تام الاختیار نامبرده در هر استان و شهرستان به بانک عامل معرفی می شود و پرونده افرادیکه منازلشان توسط ستادهای استان معین بازاسزی و نوسازی می شود توسط مسئولان استان جنگی تنظیم و به ستاد استان معین ارسال می گردد .
ماده6- نحوه پرداخت وام موضوع این آئین نامه در سه قسط و هر قسط پس از تائید جذب حدود 70 درصد از قسط قبلی از سوی بانک عامل صورت می پذیرد .
ماده7- وام موضوع این آئین نامه بصورت قرض الحسنه بوده و افراد معرفی شده موظف هستند کلیه تضمینهای لازم را در جهت باز پرداخت بموقع وام به بانک ارائه دهند .
تبصره1- بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی برای آندسته از مهاجرینی که قادر به تضمین باز پرداخت تسهیلات اعطائی نیستند تضمینهای لازم را تامین خواهند نمود .
تبصره2- بنیاد مهاجرین جنگ تحمیلی و ستاد باز سازی و نوسازی موظفند در پایان آذر ماه سال 67 چگونگی جذب اعتبار ده میلیارد ریالی در جدول پیوست را مورد بررسی قرارداده و نسبت به جابجائی مناسب اعتبارات استانها اقدام نماید .
ماده8- در اجرای مصوبات ششصد و بیست یکمین و ششصد و سی و نهمین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ 25/6/66 و 24/2/67 تسهیلات مزبور بصورت قرض الحسنه و با کارمزد 5/2 درصد در سال در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت .
ماده9- مدت بازپرداخت تسهیلات اعطائی موضوع این آئین نامه با استناد به مصوبه ششصدو بیست ویکمین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ 25/6/66 حداکثر ده سال خواهد بود .
تبصره – ستادهای استان معین موظفند وام دریافتی را از محل کمکهای مردمی در مدت مذکور به بانک عامل پرداخت نمایند .
ماده10- توزیع استانی تسهیلات اعتباری این آئین نامه به شرح جدول ضمیمه خواهد بود .
ماده11- شروع باز پرداخت وام ، سه ماه پس از اخذ آخرین قسط وام و ح-داکثر یکسال و نیم پس از پرداخت اولین قسط مبلغ وام تعیین خواهد شد .
ماده12- واحدهای مسکونی ایجاد شده بعنوان وثیقه تا پایان قسط وام در اختیار بانک عامل قرار گیرد .
ماده13- بانک صادرات و بانکهای استان نسبت به8 تامین تسهیلات مورد نیاز جنگزدگان ، ستادهای استان معین و سایر افرادیکه بر طبق این آئین نامه معرفی می شوند تسهیلات لازم را فراهم خواهند نمود .
ماده14- برگ واگذاری زمین که از طرف وزارت مسکن و شهرسازی بنام مهاجرین متقاضی صادر می شود ، توسط بانک عامل بمثابه سند مالکیت متقاضی تلقی می گردد .
ماده15- چنانچه وام گیرندگان موضوع این آئین نامه از بازپرداخت بموقع وام دریافتی امتناع و یا در باز پرداخت آن تاخیر نماید بانک اقدامات قانونی خود را جهت وصول مطالبات انجام داده ، و در این رابطه ستاد باز سازی و نوسازی استان و شهرستان و بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی و مسئولان استانهای معین ( امام جمعه – استاندار – مدیر کل … ) موظفند تا حصول نتیجه با بانک همکاری لازم را در جهت پیگیری موضوع بعمل آوردند .
ماده16- بانک عامل موظف است حداکثر ظرف یک ماه پس از دریافت اطلاعات و مدارک لازم از افراد واجد شرایط موضوع این آئین نامه نسبت به اعطای تسهیلات اقدام نماید .
ماده17- بانک عامل و بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی و ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده و ستادهای استانهای معین گزارش عملکرد موضوع این آئین نامه را هر چهار ماه یکبار به تفکیک تعداد دریافت دریافت کنندگان وام مبلغ و مدت تسهیلات به وزارت برنامه و بودجه و بانک مرکزی جمهوری سالامی ایران ارسال نمایند .
نخست وزیر – میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12745

تاریخ تصویب : 1367/07/13

تاریخ ابلاغ : 1367/09/07

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.