×

آئین نامه اجرائی تبصره 52 قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران

آئین نامه اجرائی تبصره 52 قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-52-قانون-ارتش-جمهوری-اسلامی-ایران شماره 4604 /ت 38 ه 23/2/1369

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
هیات وزیران در جلسه مورخ 2/2/1369 بنا به پیشنهاد شماره 271/48/402/م ج مورخ 3/4/1368 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آئین نامه اجرائی تبصره ماده 52 قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران مصوب1366 را به شرح زیر تصویب نمود.

ماده 1- هزینه های تحصیلی اشخاصی که با ارائه مدرک تحصیلی کاردانی ( فوق دپیلم ) و بالاتر از آن طبق ماده 52 قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران مصوب 1366 بصورت نظامی در کادر ثابت استخدام میشود طبق مواد این آئین نامه محاسبه و پرداخت خواهد شد .
ماده 2- مدارک تحصیلی مذکور در ماده 1 حسب مورد باید مورد تایید و تصدیق وزارت فرهنگ و آمو.زش عالی ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ووزارت آموزش و پرورش باشد .
ماده 3- هزینه های تحصیلی موضوع این آئین نامه شامل کمک هزینه تحصیلی و هزینه های تهیه و تدارک خوراک ، پوشاک ، نوشت افزار ،کتب و سایر مدارک و لوازم تحصیلی می باشد که بر مبنای مجموع مبالغی که دانشکده علوم نظامی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقطع زمانی استخدام متقاضی برای هر دانشجو هزینه می نموده است ، به شرح زیر برای مقاطع مختلف تحصیلی محاسبه می گردد:
1- هزینه تحصیلی برای دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی ( فوق دیپلم ) معادل مجموع مبالغی است که دانشکده علوم نظامی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برای هر دانشجو در دوره اول آن دانشکده هزینه می نماید .
2- هزینه تحصیلی برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ( لیسانس ) معادل مجموع مبالغی است که دانشکده علوم نظامی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای هر دانشجو مجموعا در دوره های اول و دوم آن دانشکده هزینه می نماید .
3- هزینه تحصیلی فارغ التحصیلان بالاتر از مقطع کارشناسی ( لیسانس ) جز در مورد کمک هزینه تحصیلی که بر مبنای ضوابط پیش بینی شده در قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران محاسبه میشود معادل مجموع هزینه تحصیلی دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ( لیسانس ) می باشد .
تبصره – سنوات تحصیل مورد قبول برای مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی ( لیسانس ) در هر رشته معادل میانگین حداقل و حداکثر مدت مجاز برای تحصیل در آن مقطع و آن رشته طبق ضوابط وزارت فرهنگ و آموزش عالی ووزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می باشد. چنانچه مدت تحصیل فارغ التحصیلان مقاطع بالاتر از کارشناسی از میانگین مزبور کمتر باشد ، مدت علمی تحصیل ملاک خواهد بود.
ماده 4- به فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی کمیاب در کلیه مقاطع تحصیلات عالی ، به تناسب هزینه های بیشتری که متحمل پرداخت ان شده اند حداکثر تا پنجاه درصد علاوه بر مبالغ مذکور در ماده 3 پرداخت می گردد . تعیین رشته های کمیاب مورد نیاز و درصدهای افزایش پرداخت هر رشته به موجب دستورالعملی خواهد بود که توسط ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح با هماهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و به تصویب مقام فرماندهی کل نیروهای مسلح می رسد.
ماده 5- هزینه های مندرج در این آئین نامه پس از استخدام و طی دوره آموزش نظامی و نیل به درجات مذکور در ماده 69 قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران مصوب 1366 از محل اعتبارات مصوب مربوط ، به پرسنل ذینفع پرداخت میشود.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 13170

تاریخ تصویب : 1369/02/02

تاریخ ابلاغ : 1369/03/01

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.