×

آئین نامه اجرائی تبصره 45 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین نامه اجرائی تبصره 45 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-45-قانون-برنامه-اول-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل

شماره 9252/ت 56 /ک 18/4/1369

وزارت فرهنگ و آموزش عالی – وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
وزارت مسکن و شهرسازی
اکثریت وزرای عضو کمیسیون اقتصاد هیات دولت در جلسه مورخ 28/3/1369 با توجه به اختیار تفویضی هیات وزیران در جلسه مورخ 15/1/1369 بنا به پیشنهاد وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و مسکن و شهرسازی آئین نامه اجرائی تبصره 45 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1368 را به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1- عضو هیات علمی در این آئین نامه به کسی اطلاق میشود که طبق قوانین و مقررات مصوب در کادر آموزشی و پژوهشی یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی رسمی دولتی استخدام رسمی شده و یا بشود.
ماده 2- اعضای هیات علمی مشمول این آئین نامه در صورت استفاده از مزایای موضوع تبصره 45 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلفند تعهد رسمی بسپارند که به مدت ده سال تمام از تاریخ استفاده از مزایا در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی ،خدمت نمایند.
تبصره 1- هر سال خدمت در مناطق محروم معادل دو سال محسوب می گردد.
تبصره 2- فرم تعهد حسب مورد به وسیله وزارتخانه ذیربط تهیه و در اختیار دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی رسمی دولتی قرار داده خواهد شد.
ماده 3- اعضای هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی رسمی دولتی که از تاریخ 1/1/1367 تا تاریخ ارائه درخواست ، فاقد مسکن ملکی باشند در استقاده از مزایای این آئین نامه اولویت خواهند داشت .
ماده 4- در صورتیکه عضو هیات علمی متقاضی ، دارای زمین باشد می تواند صرفا برای احداث بنا از تسهیلات اعتباری سیستم بانکی و مصالح ساختمانی استفاده نماید.
ماده 5- متقاضیان به یکی از صور ذیل می توانند از مزایای این آئین نامه استفاده نمایند:
1- زمین و تسهیلات اعتباری سیستم بانکی و مصالح ساختمانی
2- ساختمان و تسهیلات اعتباری سیستم بانکی
ماده 6- وزارت مسکن و شهر سازی و سازمانهای وابسته به آن مکلفند در خصوص تهیه وواگذاری زمین و احداث واحدهای مسکونی از طریق ماده 67 آئین نامه اجرائی قانون زمین شهری موضوع تصویبنامه شماره 51994/ت 315 مورخ 29/4/1367 نیازهای اعضای هیات علمی دانشگاهها وموسسات آموزش عالی وپژوهشی رسمی دولتی را با تعیین درصد مناسب بر حسب شهر محل تقاضا به نحوی که تا پایان برنامه اول تمامی آنان دارای زمین یا واحد مسکونی بشوند حسب درخواست وزارتخانه های ذیربط تامین نمایند.
ماده 7- وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سایر وزارتخانه های ذیربط موظفند ستاد رفاه اعضای هیات علمی را تشکیل دهند. ستاد رفاه اعضای هیات علمی وزارتخانه ها وظیفه تامین مسکن ، زمین ، تسهیلات اعتباری از سیستم بانکی ، مصالح ساختمانی ، اخذ پروانه ساختمان و سایر امور لازم در ارتباط با اجرای این آئین نامه را بر عهده خواهد داشت .
تبصره – نحوه تشکیل و شرح وظایف ستاد رفاه اعضای هیات علمی حسب مورد به وسیله وزرای ذیربط تعیین خواهد شد.
ماده 8- وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سایر وزارتخانه های ذیربط مکلفند ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این آئین نامه تعداد افراد واجد شرایط را با در نظر گرفتن نیازهای پنج ساله مشخص و به تفکیک استان و شهر محل تقاضا با تعیین اولویت افراد به سازمان و دستگاههای ذیربط معرفی نمایند.
تبصره – قرارداد واگذاری زمین و ساختمان و تعیین درصد سهمیه مربوط ، صرفا با ستاد رفاه اعضای هیات علمی موضوع ماده 7 این آئین نامه منعقد خواهد شد.
ماده 9- زمینهای واگذاری به اعضای هیات علمی با برآورد قیمت عادله روز جزء آورده اولیه و نقدی آنان برای استفاده از تسهیلات بانکی منظور میشود.
ماده 10- میزان حداکثر تسهیلات اعطایی بانکها جهت خرید یا احداث واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی پانزده میلیون ریال خواهد بود.
ماده 11- بازپرداخت ماهیانه اقساط تسهیلات بانکی موضوع این آئین نامه برای اعضای هیات علمی نباید بیشتر از 50% مجموع حقوق و مزایای آنان باشد.
ماده 12- اوراق قرارداد واگذاری سازمان زمین شهری و دستگاههای واگذار کننده زمین و مسکن ،هم ردیف اسناد رسمی می باشد و تسهیلات اعتباری و حقوق مربوط به اسناد رسمی بدون سند پشتوانه دیگری ( علاوه بر اسناد فوق الذکر) اعمال میشود.
ماده 13- وزارت بازرگانی ( در مورد مصالح ساختمانی و لوازم تاسیساتی که تحت نظر آن وزارت توزیع می گردد) تامین کننده اصلی مصالح ساختمانی و لوازم تاسیساتی مورد نیاز احداث واخدهای مسکونی اعضای هیات علمی می باشد و موظف است سهمیه مصالح ساختمانی و لوازم تاسیساتی مورد نیاز احداث واحدهای مسکونی اعضای هیات علمی را به قیمت تثبیت شده از کل مصالح ساختمانی کشور به صورت سالانه تعیین و به کمیته ای متشکل از نمایندگان تام الاختیار وزاری بازرگانی ، مسکن و شهرسازی ، فرهنگ و آموزش عالی ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سایر وزارتخانه های ذیربط ، اعلام نماید. میزان سهمیه هر یک از وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی و سایر وزارتخانه های ذیربط براساس مصوبات کمیته مزبور که برای تعیین وزارت بازرگانی و دیگر دستگاههای تامین کننده مصالح ساختمانی لازم الاجرا است ، تعیین می گردد.
ماده 14- سازمانها و دستگاههای تامین کننده آب و برق ، گاز و تلفن و سایر خدمات مورد نیاز واحدهای مسکونی موظفند اولویت و تسهیلات لازم را برای مشمولین این آئین نامه در مورد واگذاری حق انشعاب ، فراهم نمایند.
ماده 15- شهرداریها مکلفند در صورت تکمیل بودن مدارک لازم حداکثر ظرف 15 روز نسبت به صدور پروانه ساختمان اقدام نمایند.
این تصویبنامه در تاریخ 18/4/1369 به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است .
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 13218

تاریخ تصویب : 1369/03/28

تاریخ ابلاغ : 1369/04/31

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.