×

آئین نامه اجرائی تبصره 44 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین نامه اجرائی تبصره 44 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-44-قانون-برنامه-اول-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران شماره 40744/ت 103 ک 15/6/1369

وزارت امور اقتصادی و دارائی
اکثریت وزرای عضو کمیسیون فرهنگی هیات دولت در جلسه مورخ 21/5/1369 به توجه به اختیار تفویضی هیات وزیران در جلسه مورخ 15/1/1369 ، بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و آموزش عالی ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ووزارت امور اقتصادی و دارائی و به استناد تبصره 44 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1368 آئین نامه اجرائی تبصره مزبور را به شرح زیر تصویب نمود:

فارغ التحصیلان ایرانی دانشگاههای خارج از کشور که مایل به خدمت در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور هستند در صورت احراز شرایط زیر می توانند حداکثر ظرف 9 ماه پس از مراجعت به کشور وسائل متعارف زندگی خود را ( شامل یخچال ، یخچال فریزر ، تلویزیون ،ماشین لباسشوئی ، ماشین ظرفشوئی ) با معافیت از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سی درصد بازرگانی متعلقه وارد و ترخیص نمایند.
1- مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان حداقل به ماخذ کارشناسی ارشد (فوق لیسانس )در وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ( حسب مورد ) ارزشیابی شده باشد.
2- صلاحیت فارغ التحصیلان جهت عضویت در هیات علمی به تایید دانشگاهها وموسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور رسیده باشد.
3- در گذشته از چنین معافیتی استفاده نکرده باشند.
تبصره 1- صلاحیت یا عدم صلاحیت جهت عضویت در هیات علمی می باید حداکثر ظرف 6 ماه از تاریخ اظهار نظر تمایل ، به اطلاع متقاضی برسد.
تبصره 2- فارغ التحصیلان مشمول این تصویبنامه می توانند ابزار و لوازم کار مورد نیاز خود را (به تشخیص دانشگاه یا موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی مربوط)با معافیت از پرداخت سی درصد سود بازرگانی متعلقه وارد و ترخیص نمایند.
تبصره 3- اسامی افراد واجد شرایط استفاده از تسهیلات این تصویبنامه حسب مورد توسط وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و.بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی یا دانشگاهها وموسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور به گمرک ایران اعلام می گردد واین افراد می توانند یک ماه قبل از مراجعت به کشور با رعایت مفاد این تصویبنامه وسایر مقررات مربوط نسبت به ورود و ترخیص کالاهای مذکور اقدام نمایند.
تبصره 4- فارغ التحصیلان مشمول این تصویبنامه که براساس مقررات موضوع تصویبنامه شماره 8652/ت 191 ه مورخ 1/6/1369 خودرو سواری شخصی خود را به کشور وارد می نمایند. از پرداخت حقوق وعوارض گمرکی و سی درصد سود بازرگانی متعلقه معاف می باشند.
این تصویبنامه در تاریخ 13/6/69 به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است .
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 13262

تاریخ تصویب : 1369/05/21

تاریخ ابلاغ : 1369/06/24

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.