×

آئین نامه اجرائی مواد 20 و 22 قانون حمایت از آزادگان ( اسرای آزادشده ) بعد از ورود به کشور ، در ارتباط با وظایف وزارت آموزش و پرورش

آئین نامه اجرائی مواد 20 و 22 قانون حمایت از آزادگان ( اسرای آزادشده ) بعد از ورود به کشور ، در ارتباط با وظایف وزارت آموزش و پرورش

آئین-نامه-اجرائی-مواد-20-و-22-قانون-حمایت-از-آزادگان-(-اسرای-آزادشده-)-بعد-از-ورود-به-کشور-،-در-ارتباط-با-وظایف-وزارت-آموزش-و-پرورش

وکیل

شماره 88210- ت 317 ه 27/8/1369

وزارت آموزش و پرورش
هیات وزیران در جلسه مورخ 2/8/1369 بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و ستاد رسیدگی به امور آزادگان ، با توجه به مفاد مواد 20 و 22 قانون حمایت از آزادگان ( اسرای آزاد شده ) بعد از ورود به کشور مصوب 13/9/1368 و به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، آئین نامه اجرائی مواد 20 و 22 قانون مزبور در ارتباط با وظایف وزارت آموزش و پرورش را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- آزادگان موضوع قانون حمایت ازآزادگان ( اسرای آزاد شده )بعد از ورود به امور آزادگان سراسر کشور ، در مدارس ایثارگران (رزمندگان ، جانبازان ، آزادگان ) ثبت نام نمایند و ادامه تحصیل دهند.
ماده 2- وزارت آموزش و پرورش مکلف است از طریق تشکیل کلاسهای تقویت بنیه علمی زمینه ورود آزادگان دیپلمه داوطلب را به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ، فراهم نماید.
ماده 3- وزارت آموزش وپرورش مکلف است در هر استان ، شهرستان و بخش نسبت به تشکیل کلاسهای خاص آزادگان مطابق مقررات این آئین نامه اقدام نماید.
تبصره 1- حد نصاب تشکیل کلاس آزادگان حداقل 12 نفر خواهد بود.
تبصره 2- آزادگانی که بنا به تشخیص ستاد رسیدگی به امور آزادگان نتوانند به صورت حضوری در کلاسهای تشکیل شده به وسیله وزارت آموزش و پرورش ، شرکت نمایند آموزش آنان بصورت نیمه حضوری یا غیر حضوری با استفاده از معلمان مجرب موزش و پرورش انجام خواهد شد.
ماده 4- برای آموزش آزادگان از معلمان و کادر اداری خبره استفاده خواهد شد.
تبصره – اولویت در تامین کادر آموزشی آزادگان با مستخدمین رسمی ( موظف ) می باشد.
ماده 5- برنامه ها و نظام آموزشی آزادگان مطابق مصوبه شورایعالی آموزش و پرورش می باشد.
ماده 6- تعداد ساعات تدریس در هر درس در هر نیم سال 2 برابر ساعت تعیین شده برنامه مصوب خواهد بود و در ترم تابستانی 4 برابر ساعت تعیین شده می باشد.
تبصره – در مورد اجرای برنامه هنرستانها برنامه ریزی ویژه ای متناسب با وضعیت جسمی و روحی آزادگان توسط ستاد هماهنگی رزمندگان و آزادگان وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی ستاد رسیدگی به امور آزادگان تنظیم و اجرا خواهد شد.
ماده 7- ثبت نام آزادگان در مدارس مربوط براساس دارابودن سوابق وپرونده های تحصیلی پایه قبلی و یا بر مبنای امتحانات تعیین پایه تحصیلی ویژه آزادگان می باشد .
ماده 8- آزادگان می توانند در ابتدای هر نیم سال تحصیلی برای امتحانات دروسی که آمادگی دارند شرکت نمایند و در صورت قبول شدن ، از انتخاب آن درس یا دروس و شرکت در کلاسهای مربوط در آن سال تحصیلی ، معاف خواهند بود.
ماده 9- آزادگان می توانند در دوره متوسطه حداکثر 2 بار بدون شرکت در امتحانات مربوط تغییر رشته دهند.
ماده 10- آزادگان مجازند تا کسب مدرک دیپلم طبق مفا د این آئین نامه در مدارس مربوط ، ادامه تحصیل دهند.
ماده 11- ضوابط و مقررات اداری و مالی آموزش آزادگان توسط ستاد هماهنگی امور رزمندگان و آزادگان وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی ستاد رسیدگی به امور آزادگان تدوین و توسط وزیر آموزش و پرورش جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.
اعتبار مورد نیاز اجرای این آئین نامه در بودجه سالیانه آموزش و پرورش منظور خواهد شد.
ماده 12- دستور العملهای آموزشی آزادگان توسط ستاد هماهنگی امور رزمندگان و آزادگان که وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی ستاد رسیدگی به امور آزادگان تدوین و توسط وزیر آموزش و پرورش جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 13321

تاریخ تصویب : 1369/08/02

تاریخ ابلاغ : 1369/09/04

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.