×

آئین نامه اجرائی قانون لزوم بازآموزی ونوآموزی جامعه پزشکی کشور و ارتقا سطح دانش پزشکی آنها

آئین نامه اجرائی قانون لزوم بازآموزی ونوآموزی جامعه پزشکی کشور و ارتقا سطح دانش پزشکی آنها

آئین-نامه-اجرائی-قانون-لزوم-بازآموزی-ونوآموزی-جامعه-پزشکی-کشور-و-ارتقا-سطح-دانش-پزشکی-آنها

وکیل

شماره 156164/ت 532 ه 28/12/1369

وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی
هیات وزیران در جلسه مورخ 26/12/1369 بنا به پیشنهاد شماره 10032 مورخ 5/12/1369 وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی و به استناد ماده 7 قانون ( لزوم بازآموزی و نوآموزی حامعه پزشکی کشور وارتقا سطح دانش پزشکی آنها )مصوب 22/7/1369 کمیسیون بهداری و بهزیستی مجلس شورای اسلامی ،آئین نامه اجرائی قانون مزبور را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- قانون لزوم بازآموزی ونوآموزی جامعه پزشکی کشور و ارتقا سطح دانش پزشکی آنها مصوب 22/7/1369 کمیسیون بهداری و بهزیستی مجلس شورای اسلامی در این آئین نامه اختصارا قانون نامیده میشود.
ماده 2- به منظور هماهنگی در امر برنامه ریزی بازآموزی و نوآموزی جامعه پزشکی کشور و ارتقا سطح دانش پزشکی آنها ، شورای عالی بازآموزی ونوآموزی که در این آئین نامه اختصارا شورای عالی نامیده می شود ،مسئولیت سیاستگذاری و تدوین خط مشی ،محتوی وساعات برنامه وشیوه ونحوه بازآموزی ونوآموزی را به عهده دارد.
تعیین صلاحیت گروههای آموزشی تخصصی با وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی است .
ماده 3- کلیه دستگاههایی که شمول قانون برآنها مستلزم ذکر نام است ومشمولان موضوع قانون را در استخدام دارند ،موظفند برای شرکت انان در دوره های بازآموزی ونوآموزی حکم ماموریت صادر نمایند.
ماده 4- تعیین ضوابط انتخاب مراکز بازآموزی و نوآموزی و تایید مراکز مجاز در سراسر کشور با شورای عالی می باشد. مراکز مذکور از طریق وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی اعلام می گردد.
ماده 5- صدور گواهی انجام بازآموزی ونوآموزی در کلیه برنامه های مربوط ، مطابق ضوابطی که وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی تعیین می نماید ،به عهده مرکز ارائه دهنده برنامه های بازآموزی ونوآموزی خواهد بود که این امر با همکاری ونظارت شورای هماهنگی و برنامه ریزی بازآموزی ونوآموزی استان انجام خواهد شد.
ماده 6- ضوابط مربوط به تشخیص موجه بودن عدم شرکت مشمولان موضوع قانون در برنامه های بازآموزی ونوآموزی و استفاده از تسهیلات هفتگانه موضوع ماده 4 قانون ، براساس پیشنهاد سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و تصویب شورای عالی تعیین و اعلام می گردد.
تبصره 1- سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق هیاتهای بدوی انتظامی ،موضوع عدم شرکت مشمولان قانون را در برنامه های بازآموزی ونوآموزی ،بررسی ودر صورتی که براساس ضوابط موضوع این ماده ،عذر انان موجه تشخیص داده شد مدت زمان استفاده از تسهیلات موضوع ماده 4 قانون را مشخص و اعلام نماید.
ماده 7- سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران موظف است به منظور تسهیل در امر چاپ و انتشار نشریه ، ( موضوع تبصره 3 ماده 1 قانون ) هزینه مربوط را همه ساله همزمان با وصول حق عضویت سالیانه مشمولان ،از آنان دریافت نماید و همه ماهه این نشریه را در اختیار آنان قرار دهد.
ماده 8- وزارت امور اقتصادی و دارائی هر سه ماه یکبار گزارش دریافت کمکهای موضوع تبصره 1 ماده 5 قانون را به وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی اعلام نماید.
ماده 9- شورای عالی مبلغ حق ثبت نام شرکت کنندگان در هر یک از فعالیتهای بازآموزی ونوآموزی را تعیین خواهد نمود. حق ثبت نام به حسابی که از سو ی خزانه داری کل تعیین می گردد واریز خواهد شد.
ماده 10- دستور العمل مربوط به نحوه و میزان پرداخت حق الزحمه به کلیه کسانی که در اجرای برنامه های بازآموزی ونوآموزی موضوع این آئین نامه و امور مربوط به آن ،فعالیت دارند به تصویب شورای عالی می رسد .
ماده 11- وزارت بهداشت ،درمان واموزش پزشکی مجاز است با تصویب شورای عالی و با استفاده از اعتبارات موضوع قانون در خصوص توسعه مراکز بازآموزی ونوآموزی و تجهیز آنها به وسایل پیشرفته تکنولوژی آموزشی ،اقدام نماید.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 13424

تاریخ تصویب : 1369/12/26

تاریخ ابلاغ : 1370/01/21

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.