×

آئین نامه تقویت بنیه علمی داوطلبان مناطق محروم کشور برای ورود به دانشگاهها وموسسات آموزش عالی

آئین نامه تقویت بنیه علمی داوطلبان مناطق محروم کشور برای ورود به دانشگاهها وموسسات آموزش عالی

آئین-نامه-تقویت-بنیه-علمی-داوطلبان-مناطق-محروم-کشور-برای-ورود-به-دانشگاهها-وموسسات-آموزش-عالی شماره 795/ت 534 ه 25/1/1370

وزارت فرهنگ وآموزش عالی
هیات وزیران در جلسه مورخ 19/12/1369 بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ وآموزش عالی ،با عنایت به مفاد تبصره 6 قانون برنامه اول توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1368 و به استناد اصل یکصدو سی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (( آئین نامه تقویت بنیه علمی داوطلبان مناطق محروم کشور برای ورود به دانشگاهها وموسسات آموزش عالی )) را به شرح زیر تصویب نمو.د:

ماده 1- وزارت فرهنگ وآموزش عالی موظف است به منظور تقویت بنیه علمی داوطلبان مناطق محروم کشور ( مصوب هیات وزیران ) که علاقه مند ورود به دانشگاهها وموسسات آموزش عالی هستند ، هر سال براساس مقررات این آئین نامه کلاس های تقویتی ،تشکیل دهد.
ماده 2- شرکت کنندگان در کلاس های تقویتی موضوع اینآئین نامه باید دارای شرایط زیر باشند:
1- حداقل دو سال آخر تحصیلات متوسطه خود رادر مناطق محروم کشور ( مصوب هیات وزیران ) تحصیل کرده باشند.
2- در آزمون سراسری دانشگاهها وموسسات آموزش عالی شرکت کرده باشند.
ماده 3- انتخاب افراد برای شرکت در کلاسهای تقویتی موضوع این آئین نامه براساس نیاز های مناطق محروم کشور به نیروهای متخصص ، میزان اعتبار اختصاص یافته ، تعداد داوطلبان وتقدم نمرات علمی و اخلاقی آنان در آزمون سراسری دانشگاهها وموسسات آموزش عالی ،می باشد.
تبصره 1- هر داوطلب واجد شرایط فقط یکبار حق استفاده از کلاسهای تقویتی موضوع این آئین نامه را دارد.
تبصره 2- پذیرفته شدگان با توجه به محل اخذ دیپلم به مناسبترین مرکز آموزشی پیش بینی شده ، از طریق جراید معرفی خواهند شد.
ماده 4- کلاسهای تقویتی موضوع این آئین نامه به مدت 20 هفته تشکیل خواهد شد که هر هفته شامل 20 جلسه یکساعتی آموزش دروس و 10 جلسه یکساعتی حل تمرین مسائل خواهد بود.
تبصره – غیبت غیر موجه در بیش از یک چهارم جلسات هردرس موجب محرومیت از ادامه تحصیل در کلاسهای تقویتی موضوع این آئین نامه خواهد شد.
ماده 5- محتوای دروس کلاس های تقویتی موضوع این آئین نامه با توجه به مطالب مشترک دروس پایه دانشگاهی و دوره متوسطه ،توسط وزارت فرهنگ و آموزش عالی تعیین می گردد.
ماده 6- از شرکت کنندگان کلاسهای تقویتی موضوع این آئین نامه دو بار امتحان به عمل خواهد آمد. امتخان اول پس از 10 هفته از شروع کلاسها و امتحان دوم در پایان دوره کلاسها انجام خواهدشد.
تبصره – کسانی که معدل نمراتشان در امتحان اول از حد نصابی که توسط وزارت فرهنگ وآموزش عالی تعیین میشود ،کمتر باشد از ادامه تحصیل دراین کلاسها محروم خواهند شد.
ماده 7- اعزام به خدمت داوطلبانی که براساس ماده 3 این آئین نامه برای شرکت در کلاسهای تقویتی پذیرفته می شوند و از نظر خدمت وظیفه عمومی مشمول می باشند . با موافقت اداره وظیفه عمومی یکسال به تعویق خواهد افتاد.
تبصره 1- افراد موضوع این ماده که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی می باشند به شرط نداشتن غیبیت قبل از اعزام ، از خدمت ترخصی خواهند شد.
تبصره 2- افراد موضوع این ماده وتبصره فوق که به هر دلیل از ادامه تحصیل در کلاسهای تقویتی محروم می شوند موظفند بلا فاصله خود را به اداره وظیفه عمومی معرفی نمایند.
ماده 8- وزارت آموزش و پرورش در مورد تامین فضا و نیروهای آموزشی مورد نیاز اجرای این آئین نامه ووزارت کشور در مورد تامین خوابگاه غذا ووسیله نقلیه مورد نیاز ، موظفند با وزارت فرهنگ وآموزش عالی همکاری نمایند.
ماده 9- سازمان برنامه وبودجه موظف است هر سال اعتبارات لازم برای هزینه های اجرای این آئین نامه را دراختیار وزارت فرهنگ وآموزش عالی قرار دهد تا از طریق آن وزارت بین دستگاههای ذیربط توزیع گردیده و هزینه شود.
ماده 10- دستور العملهای مربوط به هزینه های آموزشی وکمک آموزشی موضوع این آئین نامه توسط وزارت فرهنگ وآموزش عالی تهیه و پس از تایید سازمان برنامه وبودجه به اجرا در می آید.
ماده11- کلیه دستور العملهای مربوط به مقررات آموزشی و ضوابط مربوط به برگزاری کلاسهای تقویتی موضوع این آئین نامه توسط وزارت فرهنگ وآموزش عالی تهیه وابلاغ می گردد.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 13433

تاریخ تصویب : 1369/12/19

تاریخ ابلاغ : 1370/02/04

دستگاه اجرایی : وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.