×

آئین نامه اجرائی ماده 14 قانون تشکیل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

آئین نامه اجرائی ماده 14 قانون تشکیل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

آئین-نامه-اجرائی-ماده-14-قانون-تشکیل-وزارت-بهداشت-،-درمان-و-آموزش-پزشکی شماره 106038 - 1/12/1364

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 9/11/64 بنا به پیشنهاد شماره 6933 مورخ 24/10/1364 وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی آئین نامه اجرائی ماده 14 قانون تشکیل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مصوب 9/7/1364 را به شرح زیر تصویب نمودند :

ماده 1ـ کلیه کارکنان اعم از هیئت علمی و کادر آموزشی و بهداشتی و درمانی و اداری و خدماتی و فنی که بطور رسمی ، ثابت ، پیمانی و خرید خدمت وزمرد در تاریخ تصویب قانون مزبور در ستاد مرکزی وزارت فرهنگ آموزش عالی ، سازمانهای مرکزی دانشگاهها ، دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ، دانشکده و مؤسسات وابسته وزارت فرهنگ و آموزش عالی در ارتباط با امر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی از قبیل آموزشگاهها و واحدها و داشکده های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، علوم بهداشتی ، پرستاری ، مامائی ، تغذیه ، هوشبری توانبخشی ، بهداشت کار دهان و دندان ، کاردانی بهداشت خانواده ، کاردانی مبارزه با بیماریها و پیراپزشکی از قبیل علوم آزمایشگاهی ، تشخیص طبی ، تکنولوژی ، رادیولژی ، ادیو متری ، اپتومتری و سایر رشته هائی که در عداد گروه پزشکی قرار میگیرند شاغل خدمت بوده و یا بر اساس مقررات و ضوابط مربوطه به استخدام در آمده اند و همچنین آن دسته از کارکنان واحدهای مربوطه مذکور که رابطه استخدامی آن با وزارت فرهنگ و آموزش عالی قطع نشده و یا برابر مقررات بصورت مأمور در دیگر وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی شاغل خدمت میباشند با اعتبارات استخدامی خود به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منتقل میگردند ، دانشکده ها و مؤسسات آموزشی منتقله تا تصویب تشکیلات جدید ، کماکان تشکیلات و سازمان و پستهای مصوب قبلی خود را زیر نظر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی حفظ خواهند کرد .
تبصره 1ـ اتخاذ تصمیم در خصوص تأیید یا لغو احکام انتقال آن دسته از مستخدمینی که بعد از تاریخ تصویب قانون تشکیل وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی به سایر مؤسسات انتقال یافته اند بعهده وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی میباشد .
تبصره 2 ـ تشخیص حذف پستهای مربوط به امور بهداشتی و درمانی در ستاد مرکز یوزارت فرهنگ و اموزش عالی و شازمانهای مرکزی دانشگاهها (اعم از کادر اداری ، خدماتی ، فنی ، درمانی و…)بعهده سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواهد بود .
ماده 2 ـ فهرست اسامی و مشخصات استخدامی کارکنان موضوع ماده 1 در تهران و شهرستانها بصورت کلی و یکجا به تفکیک با امضای مدیران مالی و کارگزینی واحدهای ذیربط و معاون اداری و مالی وزارت فرهنگ و اموزش عالی باید به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارسال شود .
تبصره ـ کلیه پرونده های استخدامی نیز طبق فهرستهای مربوطه تحویل مسئولین ذیربط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی داده خواهد شد .
ماده 3 ـ هر نوع دیون و تعهدات ناشی از رابطه استخدامی کارکنان منتقله بعهده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می باشد.
ماده 4 ـ کارکنان منتقله تا تصویب قانون تشکیلات جدید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تابع مقررات حاکم بر وضعیت استخدامی آنان در هنگام انتقال میباشد .
ماده 5 ـ کلیه ساختمانهای کامل ، نیمه تمام ، زمینه ها و محوطه های مربوط و خانه های سازمانی و منازل مسکونی کادر هیئت علمی ، علمی بهداشتی درمانی و اداری خدماتی و فنی رزیدنتها و اموال منقول و غیرمنقول و وسائل و تجهیزات پزشکی و فنی و اداری و آزمایشگاهی و صنعتی ، مساجد سالنهای سینما ، آمفی تئاتر و سالنهای اجتماعات و چاپخانه ، سلف سرویس و مهدکودکها ، انبارها ، سالنها و زمینهای ورزشی ، تعمیرگاههای اتومیبیل و لوازم آزمایشگاهی و بیمارستانی و تعهدات و دیون و بودجه و اعتبارات جاری و سرمایه گذاری ثابت مربوط به واحدهای موضوع ماده 1 به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی واگذار میشود .
تبصره 1 ـ در مواردیکه استفاده از امکانات فوق مشترک و قابل واگذاری نباشد اداره و هزینه و تأمین بودجه این امور بعهده وزارتخانه ایست که به نسبت بیشتری استفاده می نماید .
تبصره 2 ـ از زمینهائیکه تحت عنوان فضاهای آموزشی در نقشه جامع شهرها در ارتباط با توسعه آتی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی قرارداده شده است به تناسب جهت توسعه دانشگاههای علوم پزشکی اختصاص داده میشود .
ماده 6 ـ هر یک از وزرای فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مکلفند حداکر ظرف یک هفته پس از ابلاغ این آئین نامه یک نفر را بعنوان نماینده تام الاختیار خود تعیین نمایند تا امر تغییر و تحول موضوع این آئین نامه را تحت نظر قرار دهند و به انجام برسانند .
ماده 7 ـ آنچه در اجرای قانون مزبور و این آئین نامه از وزارت فرهنگ و آموزش عالی منتزع و به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منتقل و واگذار میشود باید در صورتجلسات ذکر شود و نهایتاً به امضای اعضای موضوع ماده 6 برسد .
ماده 8 ـ کتابخانه های اختصاصی و مستقل واحدهای موضوع ماده 1 نیز به وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی واگذار میشود و دانشجویان اینگونه واحدها حق استفاده از کتب و فضا و امکانات کتابخانه های عمومی دانشگاه و سایر دانشکده ها رانیز کماکان فی السابق خواهند داشت .
تبصره 1 ـ مسئولین کتابخانه های دیگر دانشگاهها موظفند دانشجویان وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی را در صورت ارائه کارت دانشجئی مثل سایر دانشجویان بپذیرند و این دانشجویان مجازند از تمام امکانات کتابخانه از قبیل کتب و مجلات وسائل سمعی و بصری و فضا مثل سایر دانشجویان استفاده نمایند .
تبصره 2 ـ دانشجویان تحت نظر وزارت فرهنگ و آموزش عالی نیز می توانند به نحو فوق از کتابخانه های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استفاده نمایند .
ماده 9 ـ خوابگاههای مشترک بر حسب تعداد دانشجویان واحدهای واگذاری که در تاریخ تصویب قانون مزبور از امکانات آنها استفاده می نموده اندتفکیک و در اختیار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرار داده خواهد شد و در هنگام بهره برداری از خوابگاههای نیمه تمام فعلی به نسبت تعداد دانشجویان سهمیه مربوط به این وزارت نیز اختصاص داد خواهد شد .
تبصره ـ در مواردی که خوابگاه قابل تفکیک نباشد وزارتین بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و آموزش عالی به نسبت تعداد دانشجویان خوابگاه مورد نظر را در اختیار خواهند داشت و اداره امور خوابگاه بعهده وزارتخانه ایست که دانشجویان بیشتر یرا در آن خوابگاه دارند .
ماده 10 ـ خطوط و تلفنهای مورد استفاده واحدهای واگذارشده نیز به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منتقل میشود .
ماده 11 ـ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی حق ارتفاق عبور و مرور مشترک واحدهای واگذار شده را خواهد داشت .
ماده 12 ـ نگهداری تأسیسات مشترک از قبیل حرارتی ، برودتی ، آب ، برق ، گاز ، تلفن و … که قابل تفکیک نباشد و همچنین هزینه های متعلقه و مترتب بر انها ، بعهده وزارتخانه ایست که بیشتر از انها استفاده می نماید . و همه ساله اعتبارات ان در بودجه دستگاه مربوطه منظور خواهد شد .
تبصره ـ در مورد امکانات و سالنها و زمینهای ورزشی و سایر تأسیسات مشترک نیز بنحو فوق رفتار خواهد شد .
ماده 13 ـ موجودی بانکی واحدهای واگذار شده به تبع واحدهای مذکور به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منقل میشود .
صورتجلسه ای که در این زمینه تهیه می شود باید وضعیت تفصیلی و کامل و جامع وجوه سپرده و برداشتها را از تاریخ تصویب قانون تا تاریخ تحویل و تحول در بر داشته باشد .
ماده 14 ـ در مورد کلیه قراردادهائی که وزارت فرهنگ و آموزش عالی و یا دانشگاهها راجع به مؤسسات واگذار شده برابر مقررات با اشخاص حقیقی یا حقوقی منعقد کرده اند وزارت بهداشت ، در مان و آموزش پزشکی جانشین آنها خواهد بود .
ماده 15 ـ موارد اختلاف توسط هیئت موضوع تبصره ماده 14 قانون بررسی و نظر اکثریت قاطع و لازم الاجرا خواهد بود .
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12030

تاریخ تصویب : 1364/11/09

تاریخ ابلاغ : 1365/03/28

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.