×

تصویبنامه راجع به صادرات کالا و در بازارچه های مرزی

تصویبنامه راجع به صادرات کالا و در بازارچه های مرزی

تصویبنامه-راجع-به-صادرات-کالا-و-در-بازارچه-های-مرزی

وکیل


شماره 18191 / ت 18542 هـ - 24/3/1377

وزارت بازرگانی ـ وزارت کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی
هیات وزیران در جلسه مورخ 3/3/1377 بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده 11 قانون مقررات صادرات و واردات ـ مصوب 1372 ـ تصویب نمود :
1 ـ صادرات کالا در بازارچه های مرزی صرفا با ارایه تعهد نامه کتبی صادر کننده که به تایید مسوول بازارچه مرزی رسیده باشد قابل انجام بوده و نیاز به ارایه تعهد ارزی نمی باشد .
2 ـ ورود و ترخیص کالا در بازارچه های مرزی صرفا با ارایه فاکتور فروش غرفه های بازارچه های مرزی کشور مقابل امکان پذیر بوده و نیاز به ارایه سایر مدارک از قبیل پیش برگ و بار نامه حمل نمی باشد ثبت آماری در محل هر بازار چه توسط نماینده وزارت بازرگانی انجام خواهد شد .
3 ـ ورود هر نوع کالا از طریق بازارچه های مرزی موکول به صدور کالا بوده و در هر سال ارزش کالاهای قابل ورود و صدور هر بازارچه هر یک تا سقف 5 میلیون دلار تعیین می گردد .
تبصره ـ جابجایی سقف ارزش مبادلات ( اعم از صادرات و واردات ) بین کلیه بازارچه های مشترک مرزی با تایید وزارتخانه های بازرگانی و کشور امکانپذیر خواهد بود .
4 ـ فهرست کالاهای قابل داد و ستد در هر بازارچه و میزان ارزشی آنها را وزارت بازرگانی با در نظر گرفتن امکانات و نیازمندیهای استانهای مرزی و تفاهمات به عمل آمده با کشور مقابل و مقررات صادرات و واردات کشور ، تهیه و اعلام می شود.
تبصره ـ تا زمان تهیه و اعلام فهرست جدید کلیه کالاهای مجاز در بازارچه های مرزی قابل داد و ستد خواهند بود .
5 ـ کلیه اشخاص حقیقی ساکن در مناطق مرزی و اشخاص حقوقی که در مناطق مذکور فعالیت می نمایند مجاز به فعالیت در بازارچه های مرزی هستند .
6 ـ بمنظور ایجاد تاسیسات مورد نیاز گمرک در بازارچه های مرزی مبلغ دو میلیارد ریال از محل اعتبارات مربوط به هزینه های پیش بینی نشده سال جاری در اختیار گمرک ایران قرار گیرد .
تبصره ـ ارایه پیشنهاد برای تاسیس بازارچه های مشترک مرزی جدید علاوه بر شرایط موجود مستلزم تامین هزینه های مربوط به ایجاد تاسیسات مورد نیاز در محل بازارچه های مشترک مرزی می باشد .
این متن جانشین تصویبنامه شماره 12310/ت 15747 / هـ مورخ 12/10/1377 می گردد .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1377/03/03

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بازرگانی - وزارت كشور - وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.