×

تصویبنامه در خصوص تعیین ویژه رییس جمهور برای ارجاع اختلافهای ناشی از اجرا یا تفسیر قراردادهای مربوط به طرحهای عمرانی به شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه

تصویبنامه در خصوص تعیین ویژه رییس جمهور برای ارجاع اختلافهای ناشی از اجرا یا تفسیر قراردادهای مربوط به طرحهای عمرانی به شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه

تصویبنامه-در-خصوص-تعیین-ویژه-رییس-جمهور-برای-ارجاع-اختلافهای-ناشی-از-اجرا-یا-تفسیر-قراردادهای-مربوط-به-طرحهای-عمرانی-به-شورای-عالی-فنی-سازمان-برنامه-و-بودجه

وکیل


شماره 54090 /ت 17865 هـ - 21/8/1377

سازمان برنامه و بودجه
هیات وزیران در جلسه مورخ 11/6/1377 به پیشنهاد رییس جمهور و با توجه به اصل 139 و به استناد اصل 127 قانون اساسی در خصوص تعیین نماینده ویژه رییس جمهور برای ارجاع به داوری همچنین به پیشنهاد شماره 1510 ـ 5/ 4316 ـ 102 مورخ 10/7/1375 سازمان برنامه و بودجه و به استناد ماده 23 قانون برنامه و بودجه ـ مصوب 1351 ـ راجع به ضوابط مربوط به روش حل و فصل اختلافهای ناشی از اجرا یا تقسیر قراردادهای مربوط به طرحهای عمرانی موارد ذیل را تصویب نمود :
ماده 1 ـ رییس سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور برای ارجاع اختلافهای ناشی از اجرا یا تفسیر قراردادهای مربوط به طرحهای به شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه تعیین می شود .
تبصره ـ تصمیمات نماینده مذکور در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیات وزیران بوده و لازم الاتباع است و با رعایت ماده 19 آئین نامه داخلی هیات دولت قابل صدور خواهد بود .
ماده 2 ـ هرگاه در اجرا یا تفسیر مفاد یا تفسیر مفاد قراردادهای عمرانی از مدیریت مشاوره ساخت و اجرا بین دو طرف قراردادهای یاد شده اختلاف نظر پیش آید هر یک از طرفها می تواند درخواست ارجاع موضوع یا موضوعات مورد اختلاف به داوری را به رییس سازمان برنامه و بودجه ارایه نماید .
تبصره 1 ـ چنانچه رییس سازمان یاد شده با تقاضای مورد اشاره موافقت نموده مرجع حل اختلاف شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه خواهد بود .
تبصره 2 ـ رسیدگی و اعلام نظر شورای مذکور باید در چارچوب قرارداد منعقد شده و قوانین و مقررات مربوط انجام شود پس از اعلام نظر شورای یاد شده طرفها بر طبق آن عمل خواهد نمود .
ماده 3 ـ ارجاع موضوع یا موضوعات مورد اختلاف به شورای فوق الذکر تغییری در تعهدات قراردادی دو طرف نمی دهد و موجب آن نمی شوند که یکی از دو طرف به تعهدات قراردادی خویش عمل نکند.
ماده 4 ـ سازمان برنامه و بودجه مفاد ماده 2 و تبصره های آن را جزو شرایط عمومی استاندارد قراردادهای طرحهای عمرانی اعم از مدیریت ، مشاوره ساخت و اجرا که با اشخاص داخلی منعقد می شود منظور خواهد نمود .
ماده 5 ـ ضوابط مذکور در صورت موافقت طرف قرارداد دستگاه اجرائی به جای هرگونه ترتیبات مربوط به چگونگی حل اختلاف پیش بینی شده در قراردادهای در دست اجرا مراعات خواهد گردید .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1377/06/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.