×

بودجه سال 1377 سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش

بودجه سال 1377 سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش

بودجه-سال-1377-سازمان-منطقه-آزاد-تجاری-ـ-صنعتی-کیش

وکیل


شماره 63175 /ت 19683 ک - 1/10/1377
ریاست جمهوری ـ دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی
اکثریت وزرای عضو شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در جلسه مورخ 7/2/1377 با توجه به اختیارات تفویضی هیات وزیران (موضوع تصویبنامه شماره 76305 / ت 19037 هـ مورخ 29/10/1376 ) و به استناد بند «ج» ماده 4 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1372 ـ بودجه سال 1372 سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش را به شرح زیر تصویب نمودند :

به هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش که از این پس به اختصار « سازمان » نامیده میشود اجازه داده میشود براساس بودجه مصوب سال 1377 سازمان نسبت به کسب درآمدها و انجام هزینه ها با رعایت آئین نامه های مصوب و مفاد تبصره های زیر اقدام نماید :
تبصره 1 ـ سازمان مکلف است براساس نظرات شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی که از این پس به اختصار «شورای عالی » نامیده میشود در مورد صورتهای مالی سال 1376 بودجه سال 1378 خود را طبق زمان بندی نظام برنامه و بودجه مصوب شورای عالی تنظیم و جهت بررسی به دبیرخانه شورای عالی ارایه نماید .
سازمان موظف است بودجه سال 1378 شرکتهای تابع خود را پس از تایید مجمع عمومی شرکتهای مذکور ، همراه با فهرست سهم سود شرکتهای وابسته و سهم سود ناشی از سرمایه گذاریهای سازمان جهت تلفیق با بودجه یا بودجه به دبیرخانه شورای عالی ارسال نماید .
تبصره 2 ـ در اجرای بندهای «الف» و «ب» ماده 8 اساسنامه سازمانهای مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی سازمان موظف است تا پایان شش ماهه اول سال 1377 گزارش عملکرد شرکتها تابعه و شرکتهای وابسته به شرکتهای تابعه و همچنین مشارکتهای سرمایه گذاران سازمان و شرکتهای تابعه و وابسته را به تفکیک سنوات از تاریخ تاسیس تا پایان سال 1376 به همراه آخرین گزارش حسابرسی و بازرس قانونی به دبیرخانه شورای عالی ارسال نماید تا پس از تهیه گزارش کارشناسی ـ تحلیلی توسط دبیرخانه به شورای عالی ارایه گردد .
شورای عالی تصمیم لازم را به ادامه فعالیت یا انحلال شرکتهای یاد شده اتخاذ میکند اساسنامه اصلاح شده آن دسته از شرکتهای فوق الذکر که ادامه فعالیت آنها به ترتیب یاد شده تایید میشود برای تصویب شورای عالی به دبیرخانه ارسال می شود .
تبصره 3 ـ هرگونه کاهش یا افزایش در میزان اعتبارات مصوب با رعایت ضوابط زیر مجاز است :
1 ـ افزایش اعتبارات هر یک از عوامل هزینه در داخل سر فصل هزینه های عملیاتی ، اداری و مالی ، حداکثر تا میزان 5% از محل کاهش اعتبارات عوامل هزینه سرفصل هزینه های عملیاتی اداری و مالی با پیشنهاد مدیر ذیربط و تایید مدیر بودجه و موافقت مدیر عامل مشروط بر اینکه در جمع اعتبارات فصل تغییر حاصل نشود مجاز خواهد بود .
2 ـ افزایش اعتبارات هر یک از عوامل هزینه در داخل سرفصل هزینه های عملیاتی ، اداری و مالی ، حداکثر 10% از محل کاهش اعتبارات عوامل هزینه سرفصل هزینه های عملیاتی ، اداری و مالی با پیشنهاد مدیر بودجه و موافقت مدیر عامل و تصویب هیات مدیره مشروط بر اینکه در جمع اعتبارات فصل تغییر حاصل نشود . مجاز خواهد بود .
3 ـ افزایش اعتبارات هر یک از عوامل هزینه در داخل سرفصل هزینه های عملیاتی ، اداره و مالی ، حداکثر تا میزان 20% با پیشنهاد مدیر عامل تصویب هیات مدیره و تایید دبیرخانه شورای عالی ، مشروط بر اینکه در جمع اعتبارات فصل تغییر حاصل نشود مجاز خواهد بود .
افزایش مازاد بر 20% نیز در قالب بودجه اصلاحی مجاز خواهد بود .
تبصره 4 ـ افزایش اعتبارات طرحهای عمرانی و سرمایه گذاری ثابت بودجه سال 1377 سازمان حداکثر تا 20% از محل کاهش اعتبار طرحها عمرانی و سرمایه گذاری ثابت با پیشنهاد مدیر عامل و تصویب هیات مدیره و موافقت دبیرخانه شورای عالی مشروط بر اینکه در جمع اعتبارات طرحهای عمرانی و سرمایه گذاری ثابت تغییر حاصل نشود ، مجاز خواهد بود .
افزایش مازاد بر بیست درصد در اعتبارات طرحهای عمرانی و سرمایه گذاری ثابت سال 1377 سازمان ، در قالب بودجه اصلاحی مجاز خواهد بود .
تبصره 6 ـ به هیات مدیره سازمان اجازه داده می شود به منظور افزایش کارایی کارکنان در جهت نیل به اهداف سازمان در قالب طرح کارانه معادل نیم درصد از درآمد تحقق یافته حداکثر تا سقف 850 میلیون ریال از محل اعتبار ردیف 20102 را طبق ضوابط مصوب هیات مدیره به آن دسته از کارکنانی که فعالیت چشمگیر و نقش موثری در پیشبرد اهداف و فعالیتهای سازمان داشته اند پرداخت نماید .
تبصره 7 ـ به مدیر عامل اجازه داده می شود یک درصد از درآمد تحقق یافته حداکثر تا سقف دو میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل ردیف 60000 در اجرای تبصره 28 قانون پنج ساله دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1373 ـ و به منظور توسعه امور فرهنگی ، اجتماعی و سایر موارد ذیربط هزینه نماید .
فهرست هزینه های انجام شده با پیشنهاد بودجه سال 1378 به دبیرخانه شورای عالی ارسال خواهد شد .
تبصره 8 ـ سازمان موظف است مبلغ 670 میلیون ریال در چهار قسط مساوی در سال 1377 به دبیرخانه شورای عالی پرداخت نماید .
تبصره 9 ـ اجرای طرحهای عمرانی توسط سازمان در سال 1377 تنها در چهارچوب جداول طرحهای عمرانی مصوب بودجه سال 1377 با رعایت اولویتهای و متناسب با درآمدهای وصولی مجاز می باشد و شروع هرگونه طرح عمرانی جدید ممنوع است .
تبصره 10 ـ به سازمان اجازه داده می شود حداکثر تا مبلغ دو میلیارد ریال به منظور اعطای وام مسکن و وام ضروری به کارکنان ، همچنین تقویت بنیه مالی تعاونیهای کارکنان براساس آئین نامه های مربوط اختصاص دهد .
تبصره 11 ـ دریافت و پرداخت هرگونه وجهی تحت هر عنوان توسط سازمان بدون مجوز قانونی و خارج از بودجه مصوب مطلقا ممنوع است.
تبصره 12 ـ سازمان مکلف است مبلغ دو میلیارد ریال از درآمد حاصل از دریافت عوارض ورود موضوع بند 10 دستورالعمل و روش اجرائی آئین نامه اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی (موضوع تصویبنامه های شماره 76604 /ت 19226 ک مورخ 9/12/1376 و 76605 /ت 19227 ک مورخ 9/12/1377 ) را از محل اعتبار ردیف 10020 هر سه ماه یک بار جهت انجام طرحهای عمرانی در نواحی محروم همجوار منطقه ( بنادر چارک و لنگه ) در اختیار استانداری هرمزگان قرار دهد .
فهرست هزینه های انجام شده موضوع این تبصره هر شش ماه یک بار توسط استانداری یاد شده به دبیرخانه شورای عالی ارایه می شود .
این تصویبنامه در تاریخ 23/9/1377 به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1377/02/07

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : شورایعالی مناطق آزادتجاری -صنعتی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.