×

کاهش وظایف تصدی دولت ترویج و حمایت از تشکل های تخصصی صنعتی و مشارکت عامه مردم در تصدی امور قانون واگذاری و ایجاد رقابت سالم

کاهش وظایف تصدی دولت ترویج و حمایت از تشکل های تخصصی صنعتی و مشارکت عامه مردم در تصدی امور قانون واگذاری و ایجاد رقابت سالم

کاهش-وظایف-تصدی-دولت-ترویج-و-حمایت-از-تشکل-های-تخصصی-صنعتی-و-مشارکت-عامه-مردم-در-تصدی-امور-قانون-واگذاری-و-ایجاد-رقابت-سالم

وکیل

شماره 16680/12/1 12/10/1377

مصوبه شورای عالی اداری
وزارت صنایع ـ سازمان امور اداری و استخدامی کشور
شورای عالی اداری در هشتاد و یکمین جلسه مورخ 2/10/1377 در راستای تکالیف مندرج در قانون برنامه دوم توسعه به منظور کاهش وظایف تصدی دولت ترویج و حمایت از تشکل های تخصصی صنعتی و مشارکت عامه مردم در تصدی امور قانون واگذاری و ایجاد رقابت سالم بنا به پیشنهاد مشترک وزارت صنایع و سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصویب نمود .:
1ـ انجمن تخصصی صنایع همگن تشکیلاتی غیره دولتی است که به منظور تامین و پیشبرد اهداف و مقاصد علمی و تخصصی به صورت موسسه ای غیر انتفاعی با مسوولیت اشخاص حقیقی یا حقوقی تاسیس می گردد .
2 ـ خانه های صنعت استانی نهادی غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که از اجتماع انجمن های تخصصی همگن استانی به منظور زمینه سازی تقویت و موثر سازی نقش و فعالیت این انجمن های تاسیس می گردد .
3 ـ صدور مجوز تاسیس انجمن های تخصصی صنایع همگن و تشکیل خانه های صنعت استانی و تجدید پروانه و نظارت بر حسن انجام آنها به عهده وزارت صنایع خواهد بود .
4 ـ انجمن های تخصصی صنایع همگن و خانه های صنعت استانی صرفا به فعالیت در زمینه های تخصصی علمی و تحقیقاتی خواهند پرداخت و مجاز به فعالیتهای سیاسی و صنفی نمی باشند و در صورت درخواست فعالیتهای سیاسی دریافت مجوز لازم از کمیسیون ماده 10 قانون الزامی بوده و در صورت نیاز به فعالیت صنفی می بایست براساس ماده 131 قانون کار نسبت به برگزاری انتخابات و اخذ مجوز لازم از وزارت کار و امور اجتماعی اقدام نماید .
5 ـ اساسنامه این انجمن ها و خانه های صنعت استانی و هرگونه تغییر در مواد آن به تصویب وزارت صنایع خواهد رسید .
6 ـ رسیدگی به درخواست تاسیس و بررسی صلاحیت علمی و عمومی هیات موسس و هیات مدیره انجمن های تخصصی صنایع همگن و خانه های صنعت استانی و تصویب آن ( ضمن رعایت ماده 7 قانون احزاب ) و رسیدگی به تخلفات و تعطیل موقت ، لغو پروانه و انحلال آنها با کمیسیونی است که زیر نظر وزیر صنایع تشکیل می گردد .
7 ـ ترکیب کمیسیون موضوع بند 6 و شرح وظایف آن و نحوه رسیدگی به تخلفات و تعطیل موقت ، لغو پروانه و انحلال انجمن ها و خانه های صنعت استانی مطابق آئین نامه ای خواهد بود که به پیشنهاد مشترک سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت صنایع و وزارت کشور به تصویب « کمیسیون امور زیربنایی دولت » خواهد رسید .
8 ـ این مصوبه بصورت آزمایشی در وزارت صنایع اجرا می شود و طرح نهایی با هدف تعمیم آن در بقیه عرصه های تولیدی به تصویب شورای عالی اداری خواهد رسید .
9 ـ وزیر صنایع مسئول حسن اجرای این مصوبه بوده و سازمان امور اداری و استخدامی کشور گزارش پیشرفت کار را به شورای عالی اداری ارایه خواهد نمود .
معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی ـ محمد باقریان

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 15708

تاریخ تصویب : 1377/10/02

تاریخ ابلاغ : 1377/11/07

دستگاه اجرایی : وزارت صنایع - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.