×

آیین نامه اجرائی قانون تحویل خودرو به جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی

آیین نامه اجرائی قانون تحویل خودرو به جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی

آیین-نامه-اجرائی-قانون-تحویل-خودرو-به-جانبازان-انقلاب-اسلامی-و-جنگ-تحمیلی

وکیل


شماره 62078 / ت 19741 هـ 10/11/1377
وزارت صنایع ـ بنیاد جانبازان و مستضعفان انقلاب اسلامی
هیات وزیران در جلسه مورخ 23/10/1377 براساس پیشنهاد شماره 101274 مورخ 29/2/1377 وزارت صنایع و به استناد تبصره 3 قانون تحویل خودرو به جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی آیین نامه اجرائی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ اولویت افراد واجد شرایط با توجه به دو عامل درصد جانبازی و تاریخ احراز جانبازی به وسیله بنیاد جانبازان و مستضعفان و بر اساس روشهای زیر تعیین خواهد شد :
تبصره 1 ـ جانبازان 70% و بالاتر که تاکنون از طریق امتیاز جانبازی خودرو دریافت نکرده اند در اولویت اول قرار دارند .
تبصره 2 ـ جانبازان 70% و بالاتر که از تاریخ آخرین روزی واگذاری خودرو به آنان حداقل 10 سال گذشته باشد در اولویت دوم قرار دارند .
تبصره 3 ـ جانبازان 50 الی 69 درصدی که از طریق امتیاز جانبازی خودرو دریافت ننموده اند در اولویت سوم قرار دارند .
ماده 2 ـ بهای خودرو و عبارت از مبلغی است که وزارت صنایع اعلام می نماید بهای خودرو بدون اخذ وجه ما به التفاوت خواهد بود .
ماده 3 ـ شرکت ایران خودرو در صورت لزوم از طریق نمایندگی های خود ، خودروها را در مرکز استانها به شعب بنیاد جانبازان تحویل می دهد هزینه حمل به عهده مصرف کننده می باشد .
ماده 4 ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است پیش بینی ریالی ارایه تسهیلات اعتباری برای واگذاری به جانبازان به منظور خرید خودرو پیکان را براساس تبصره 1 این قانون پیش بینی و به بانک عامل ، ابلاغ کند .
تبصره 1 ـ بانک عامل موظف است هر 3 ماهه یک چهارم ، تسهیلات اعتباری را به ارا هر نفر معادل 100% بهای خودرو مشخص و پرداخت کند .
تبصره 2 ـ بازپرداخت اقساط جانبازان بین 90 تا 120 ماهه و متناسب را مستمری دریافتی آنان از بنیاد می باشد شروع بازپرداخت اقساط دو ماه پس از تحویل خودرو خواهد بود .
ماده 5 ـ شرکت ایران خودرو در صورت امکان نسبت به تحویل خودروی پیکان با دنده اتوماتیک برای آن گروه از جانبازانی که به ضرورت و حسب شرایط جسمانی باید از وسیله نقلیه با دنده استفاده کنند با دریافت هزینه مقرر اقدام می نماید .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1377/10/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت صنایع - بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.