×

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی

تصمیم-نمایندگان-ویژه-رییس-جمهور-در-شورای-عالی-توسعه-صادرات-غیر-نفتی

وکیل

شماره 79553 / ت 21012 هـ 27/12/1377

وزارت بازرگانی ـ دبیرخانه شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی
تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی که براساس اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تصویبنامه شماره 48768 / ت 19410 هـ مورخ 23/9/1377 در جلسه علنی مورخ 8/12/1377 شورای عالی یاد شده به عنوان تصمیم هیات وزیران اتخاذ شده است زیر ابلاغ میگردد :
1 ـ از این تاریخ تشخیص موجه بودن یا نبودن عدم ایفای تعهدات ارزی توسط صادرکنندگانی که در موعد مقرر تعهدات ارزی خود را ایفا ننمایند و نیز ارجاع آنها به دادگاههای صالحه ، در کمیسیونی متشکل از نمایندگان مرکز توسعه صادرات ایران بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، گمرک ایران ، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ، وزارت بازرگانی و نماینده وزارتخانه تولیدی ذیربط ( حسب مورد ) مطرح و حداکثر ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف می گردد .
تبصره 2 ـ تصمیمات اتخاذ شده توسط کمیسیون یاد شده با اکثریت آرا قطعی و لازم الاجرا است .
تبصره 2 ـ دبیرخانه کمیسیون یاد شده در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مستقر خواهد بود .
تبصره3 ـ بند 3 تصویبنامه شماره 61222 / ت 11555 مورخ 27/2/1374 و اصلاحیه آن (موضوع شماره 31399/ت 15880 مورخ 27/9/1374 هیات وزیران ) کان لم یکن تلقی می گردد .
2 ـ مقرر گردید ظرف دو هفته موضوع « اجازه انتقال واریز نامه از صادر کننده به وارد کننده برای یک بار » و همچنین « افزایش مهلت استفاده از آن برای ورود کالاهای مجاز از 2 ماه به 4 ماه » در ستاد اقتصادی دولت مطرح گردید . تصمیمات اتخاذ شده توسط ستاد مزبور در این خصوص به منزله مصوبه شورای عالی صادرات خواهد بود .
3 ـ وزارت بازرگانی نسبت به اعلام فهرست کالاهای غیر مجاز صادراتی در سال 1378 حداکثر تا پایان اسفند ماه سال جاری اقدام نماید .
4 ـ مرکز توسعه صادرات ایران با همکاری وزارتخانه های کشاورزی ، بازرگانی و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران معاونت اجرائی رییس جمهور و سایر وزارتخانه های تولیدی ( حسب مورد ) در خصوص چگونگی بهبود وضعیت استاندارد کالاهای صادراتی (بویژه استانداردهای بهداشتی محصولات کشاورزی و غذایی ) روشهای اجرائی مناسب را تدوین و به مرحله اجرا بگذارد.
5 ـ ترکیب جدید اعضای کمیته های توسعه صادراتی غیر نفتی استان به شرح زیر تعیین می شود :
ـ استاندار (رییس کمیته )
ـ مدیر کل بازرگانی استان ( دبیر کمیته )
ـ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان
ـ مدیر کل صنایع ایران
ـ مدیر کل معاون و فلزات استان
ـ مدیر کل کشاورزی استان
ـ رییس سازمان جهاد سازندگی استان
ـ رییس سازمان برنامه و بودجه استان
ـ رییس اداره استاندارد استان
ـ رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان
ـ رییس گمرک ایران
ـ مدیر کل یکی از بانکهای استان ( به تشخیص بانک مرکزی )
ـ نمایندگان سایر ادارات کل ذیربط (در صورت لزوم حسب مورد و به تشخیص استاندار )
6 ـ مقرر گردید مرکز توسعه صادرات ایران با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران ، روشهای ثبت آمار واقعی صادرات کشور و چگونگی اصلاح روش فعلی را بررسی نماینده اصلاحات را در ثبت آمارهای مربوط به صادرات غیر نفتی به عمل آورند .
7 ـ مقرر گردید ، مضار و محاسن اخذ « پیمان ارزی » و روشهای بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی در کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات مطرح و جمع بندی آن را به جلسه آتی شورا ارایه شود .
8 ـ شورای پول و اعتبار سهم هر یک از استانهای کشور را از مانده کل تسهیلات اعتباری در نظر گرفته شده برای بخش صادرات مشخص و به بانکهای عامل اعلام نماید .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1377/12/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بازرگانی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.