×

آئین نامه اجرائی بند «هـ » تبصره 17 قانون بودجه سال 1378 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند «هـ » تبصره 17 قانون بودجه سال 1378 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-«هـ-»-تبصره-17-قانون-بودجه-سال-1378-کل-کشور
شماره 80472 / ت 21004 هـ - 27/12/1377
وزارت فرهنگ و آموزش عالی ـ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
هیات وزیران در جلسه مورخ 26/12/1377 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و به استناد بند «هـ» تبصره 17 قانون بودجه سال 1378 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند مذکور را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ تعارف و مفاهیم
الف ـ بورسیه : به دانشجویی اطلاق میگردد که با رعایت ضوابط ، کلیه هزینه های ریالی و ارزی وی از طرف دولت پرداخت گردد .
ب ـ اعزامی : به دانشجویی اطلاق میگردد که با رعایت ضوابط و مجوز ارزی دولت و هزینه های ریالی خود را پرداخت می کند .
ماده 2 ـ در مواردی که به منظور بازگشت دانشجویان بورسیه و اعزامی و انجام تعهدات مربوط تضمین از ضامن اخذ گردیده ، ضامن مکلف به استرداد هزینه ها و ارزهای مصروفه می باشد در هر صورت بدهی ضامن بیشتر از کل بدهی دانشجو نخواهد بود .
ماده 3 ـ مبلغی که ضامن دانشجو مطابق این آئین نامه دریافت میگردد پس از واریز به حساب مربوط بند «هـ» تبصره 17 قانون بودجه سال 1378 کل کشور از میزان بدهی دانشجو کسر خواهد شد .
ماده 4 ـ اداره گذر نامه پس از صدور حکم قطعی دادگاههای عمومی مبنی بر محکومیت دانشجو یا ضامن به پرداخت مطالبات مربوط ، نسبت به ممنوع الخروجی آنان تا استهلاک کامل بدهی اقدام خواهد نمود .
تبصره : سفارتخانه ها ، نمایندگی های ثابت دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مراجع ذیربط با اعلام وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش عالی پزشکی حسب مورد از تمدید یا صدور گذرنامه جدید برای دانشجویان بورسیه و اعزامی خودداری می نمایند .
ماده 5 ـ وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از دانشجویان بورسیه معادل ارزهای پرداختی (حسب مورد ما به التفاوت ریالی به بالاترین نرخ روز ) در زمان بازپرداخت با احتساب سایر هزینه های ریالی و از دانشجویان اعزامی معادل ما به التفاوت ریالی بالاترین نرخ روز و نرخ پرداخت شده قبلی را دریافت و به حساب مربوط واریز می نمایند .
تبصره 1 ـ در مواردی که ضامن مکلف است به استرداد هزینه های و ارزهای مصروفه گردیده برای تقویم ریالی بدهی ضامن مطابق این ماده عمل خواهد شد .
تبصره 2 ـ بالاترین نرخ روز ارز ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ابتدای هر ماه تعیین و اعلام می شود و تا پایان همان ماه ملاک عمل و مبنای محاسبه خواهد بود .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1377/12/26

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.