×

آئین نامه اجرائی بند(ه) تبصره (13) قانون بودجه سال 1367 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند(ه) تبصره (13) قانون بودجه سال 1367 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند(ه)-تبصره-(13)-قانون-بودجه-سال-1367-کل-کشور

وکیل

25/3/1367
شماره 8120/ت 178
وزارت آموزش وپرورش
هیات وزیران در جلسه مورخ 18/3/1367 با توجه به پیشنهادوزارت آموزش وپرورش وتایید یه وزارتخانههای امور اقتصادی ودارائی وبرنامه وبودجه آئین نامه اجرائی بند((ه )) تبصره 13 قانون بودجه سال 1367 رابشرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1- کلیه وزارتخانه و موسسات دولتی (شامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ودستگاههای تابع قوه قضائیه ) که در این آئین نامه اجرائی دستگاه اجرائی نامیده میشوند مکفنددر سال 1367 سی (30) در صد از ماشین آلات وقطعات یدکی فرسوده و خارج از رده خود را در اختیار وزارت آموزش وپرورش قرار داده وسپس نسبت به فروش بقیه ماشین آلات وقطعات یدکی مذکور با رعایت قوانین ومقررات مربوط و ضوابط مقرر در این آئننامه اقدام و در اقدام ودر آمد حاصله را بحساب یا حسابهائی که به همین حساب تمرکز وجوه خزانه به ترتیبی که خزانه معین می کند به حساب درآمد عمومی کشور واریز خواهد شد.
ماده 2- منظور از ماشین آلات وقطعات یدکی فرسوده در این آئین نامه ماشین آلات وقطعاتی هستند که عمر مفید آنها خاتمه یافته ویا بر اثر خسارت وارده تعمیر وبهره برداری از آنها به صرفه وصلاح نباشد ومنظور از ماشین آلات وقطعات یدکی خارج از رده در این آئیننمامه آن دسته از ماشین آلات وقطعاتی هستند که از رده خارج شده ویا ماشین آلات مربوط به آنها از رده خارج شده باشد.
ماده 3- اتومبیلهای فرسوده وخارج از رده دستگاهای اجرائی مشمول ضوابط مقرر در این آئین نامه میباشند.
ماده 4- تشخیص ماشین آلات وقطعات یدک فرسوده و خارج از رده موضوع این آئین نامه به عهده کارشناس منتخب دستگاه اجرائی مربوط و تشخیص اتومبیلهای فرسوده و خارجاز رده موضوع این آیینامه با کاردان فنی اداره راهنمایی و رانندگی و یا شهربانی محل و یا کاردان فنی ژاندرمری که حسب مورد از طرف واحدهای نامبرده معرفی شده باشند و تایید کمیسیون ماده (2) لایحه قانونی نحوه استفاده از اتومبیلهای دولتی و فروش اتومبیلهای زاید مصوب 27/6/ 1358 و تایید بالاترین مقام دستگاه اجرائی مربوط با مقام مجاز از طرف ایشان میباشد .
ماده 5- کلیه دستگاههای موضوع این آیینامه مکلفند ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیینامه فهرست مشخصات جامعه و کامل ماشین آلات و قطعات یدکی فرسوده و خارج از رده خود راتهیه نموده و نسخه ای از آن را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و نسخه ای را به وزارت آموزش و پرورش اسال دارند .
تبصره – فهرست تهیه شده بایستی به امضای ذیحساب و بالاترین مقام اجرائی مربوط و یا مقام مجاز از طرف وی برسد .
ماده 6- وزارت آموزش و پرورش حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ دریافت فهرست مشخصات ماشین آلات و قطعات یدکی
فرسوده و خارج از رده هر دستگاه اجرائی مکلف است نماینده یا نمایندگان خود را جهت بررسی ماشین آلات و قطعات یدکی یاد شده به دستگاه اجرائی مربوط اعزام نموده و نسبت به انتخابات و تحویل سی (30) درصد از کل ماشین آلات و لوازم یدکی مطروحه اقدام نمایند تا پس از تعمیر و تکمیل و بازسازی و شماره گذاری آنها توسط وزارت ومذکور مورد استفاده قرار گرفته و یا بر اساس مقررات مربوط و این آیینامه بفروش برساند .
ماده 7 – ارزیابی ماشین آلات و قطعات یدکی فرسوده و خارج از رده موضوع این آیینامه بر اساس قیمت عادله روز توسط کارشناس منتخب دستگاه اجرائی و ارزیابی اتومبیلهای فرسوده و خارج رده موضوع این آیینامه توسط کارشناس رسمی دادگستری و یا کاردان فنی راههنمایی و رانندگی یا شهربانی محل و یا کاردان فنی ژاندارمری که حسب مورد از طرف واحد های نامبرده معرفی شده باشند انجام خواهد شد .
تبصره – قیمت فروش بر اساس قیمت عادله کار شناسی روز یا احتساب هزینه های جنبی تعیین میگردد .
ماده 8 – تشخیص و ارزش یابی اتومبیلهای فرسوده و خارج از رده وزارت دفاع و مؤسسات وابسته به آن موضوع مواد (4)و (7) این آیینامه از طریق کارشناس فنی وزارت دفاع و با رعایت سایر مقررات مواد مذکور مجاز خواهد بود .
ماده 9- فروش ماشین آلات و قطعات یدکی فرسوده و خارج از رده موضوع این آیینامه به استثنای اتومبیل ، تابع ضوابط مقرر در قوانین و مقررات مورد عمل دستگاه مربوط به فروش اتومبیلهای فرسوده و خارج از رده تابع ضوابط مقرر در لایحه قانونی نحوه استفاده از اتومبیلهای دولتی و فروش اتومبیلهای زاید مصوب 27/6/1358 میباشد .
تبصره – دستگاه اجرائی مکلف است قبل از انجام تشریفات فروش نسبت به تهیه اسناد و مدارک مالکیت آن بخش از اموال که لزوما محتاج تسلیم قانونی آنها به گونه ای که در عمل دچار مشکلی نشوند اقدام نموده و تمهیدات لازم رامهیا سازد .
ماده 10 – معادل پنجاه (50) درصد وجوه واریزی هر یک از دستگاه های اجرائی به حساب تمرکز وجوه خزانه موضوع ماده (ا) این آیینامه پس از تایید خزانه از محل اعتبار تخصیص یافته ردیف 503116 قانون بودجه سال 1367کل کشور بر اساس درخواست وجه ذیحساب مربوط به حساب دستگاه موافقنامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه جهت خرید و تعمییر ماشین آلات و خرید لوازم یدکی مورد نیاز هزینه گردد .
ماده 11 کلیه وجوه حاصل از محل فروش ماشین آلات و قطعات یدکی فرسوده و خارج از رده موضوع ماده (6) این آئین نامه باید به حساب خاصی که به همین منظور از طرف خزانه افتتاح شده یا میشود واریزگردد تا به ترتیبی که خزانه معیین میکند به حساب درآمد عمومی کشور منتقل شود .
ماده 12 – معادل وجوه واریزی موضوع ماده (11) این آئین نامه به حساب تمرکز وجوه خزانه به ترتیب مقرر در ماده (10)این آئین نامه با درخواست وجه ذیحساب آموزش و پرورش در اختیار وزارت مذکوره قرار خواهد گرفت تا به منظور خودکفائی وبهبود آموزشهای فنی وعملی وحرفه ای وتجهیز واحدهای آموزشی مربوط با رعایت قوانین ومقررات مربوط هزینه گردد .
ماده13-نقل وانتقال اموال موضوع این آئین نامه با تنظیم سندانتقال اموال دولتی (فرم شماره 1 2 اموالی)تابع مراتب مقرردر قانون محاسبات عمومی کشور وآئین نامه میباشد.
ماده14- کلیه دستگاهای اجرائی موضوع این آئین نامه مکلفندصورت ومشخصات اتومبیلهای موضوع ماده (3 )وماده(6)این آئین نامه را به اداره کل کارپر دازی وزارت اموراقتصادی ودارائی ارسال دا رند .
ماده 15 –دستگاهای اجرائی موضوع این آئین نامه مکلفند نسبت به تهیه وتنظیم صورت حساب فرستاده واسناد انتقال وصورت حساب تحویل وتحول وسایر مدارک مربوط به ماشین آلات وقطعات تحویلی به وزارت آموزش وپر ورش وفروش رفته بر اساس آئین نامه اموال دولتی در اسرع وقت اقدام ومراتب رابه وزارت امور اقتصادی ودارائی ( اداره کل اموال دولتی ) اطلاع دهند .
ماده 16-دستگاههای اجرائی که فاقد ما شین الات وقطعات موصوف میباشند لازم است مراتب رادر دو نوبت شهریور ماه واسفندماه سالجاری به وزارت اموراقتصادی ودارائی اعلام دارند .
ماده 17- دستگاههای اجرائی موضوع این آئین نامه مکلفند عملکردموضوع این آئین نامه رابه کمیسون موضوع بند (ی)تبصره (13 ) قانون بودجه سال 1367 کل کشورگزارش نمایند تا همراه باگزارش کمیسیون مذکور هر چهارماه یکبار از طریق وزارت برنامه بود جه به کمیسیون برنامه وبودجه وسایر کمیسیونهای ذیربط مجلس شورای اسلامی ارسال شود .
نخست وزیر-میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12618

تاریخ تصویب : 1367/03/18

تاریخ ابلاغ : 1367/04/02

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.