×

آئین نامه اجرائی بند 9 تبصره 15 قانون بودجه سال 1367 کل کشور مو ضوع نحوه مصرف اعتبار ردیف 105012 قانون مزبور

آئین نامه اجرائی بند 9 تبصره 15 قانون بودجه سال 1367 کل کشور مو ضوع نحوه مصرف اعتبار ردیف 105012 قانون مزبور

آئین-نامه-اجرائی-بند-9-تبصره-15-قانون-بودجه-سال-1367-کل-کشور-مو-ضوع-نحوه-مصرف-اعتبار-ردیف-105012-قانون-مزبور
شماره 8336 / ت 187 28 / 3 /1367
وزارت کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 22 / 3 / 1367 بنا به پیشنهاد شماره 52 / 5 /1276 مورخ 7 / 2 / 1367 وزارت کشور و تایید شماره 2585 /2072 /56 مورخ 21 / 2 /1367 وزارت امور اقتصادی و دارائی و شماره 1251 – 64 –1305 –1 مورخ 21 / 2 /1367 وزارت برنامه و بودجه باستناد بند ب تبصره 15 قانون بودجه سال 1367 کل کشور ، آئین نامه اجرائی بند 9 تبصره 15 قانون بودجه سال 1367 موضوع نحوه مصرف اعتبار ردیف 105012 قانون مزبور را بشرح زیر تصویب نمودند:

ماده 1- 50% اعتبار ردیف 105012 قانون بودجه سال 1367 موضوع هزینه های مربوط به پناهندگان سیاسی ، رانده شدگان از کشورهای دیگر و آوارگان افغانی و احداث اردوگاه برای آنها برای پرداخت هزینه های مربوط به تاسیس و احداث و اداره اردوگاهها و اسکان ، تغذیه و امور درمانی و بهداشتی پناهندگان سیاسی ، رانده شدگان از عراق و سایر کشور ها و هزینه های خدماتی ، فرهنگی ، تبلیغاتی ، اجتماعی و سوادآموزی مربوطه و پرداخت مستمری پناهندگان و همچنین سایر هزینه هائیکه انجام آنها در این رابطه به تشخیص وزیر کشور ضرورت داشته باشد با رعایت مفاد قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتیکه بموجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6 /11 / 1364 مجلس شورای اسلامی تو این آئین نامه و براساس موافقتنامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف میباشد.
تبصره – برای اداره اردوگاهها و امور مربوط به پناهندگان در صورت لزوم میتوان نیروی انسانی لازم را بصورت روزمزدو بدون ایجاد تعهد استخدامی بکارگرفت.
ماده 2- جدول اعتبار مورد نیاز برای پرداخت هزینه های مربوط بنحوی که در بر گیرنده نیازهای واقعی باشد براساس آمار و اطلاعات جمع آوری شده و به تفکیک مرکز و استانها توسط دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی در وزارت کشور ، تهیه و پس از تصویب وزیر کشور و یا مقام مجاز از طرف ایشان به ذیحسابی وزارت کشور و استانداریها ابلاغ خواهد شد .
ماده 3 – وجوه لازم برای انجام هزینه ها در مرکز با توجه به جدول موضوع ماده 2 و در حدود اعتبار تخصیص یافته ردیف 105012 قانون بودجه سال 67 بر اساس درخواست ذیحساب وزارت کشور توسط خزانه به حساب مربوط که ا ز طریق خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده و یا میشود منتقل خواهد شد ، استفاده از حساب مذکور با امضاء مشترک وزیر کشور یا مقام مجاز از طرف ایشان ذیحساب وزارت کشور مجاز میباشد .
ماده 4 – اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت هزینه های موضوع این آئین نامه در استانها با توجه به جدول ماده 2 و در حدود اعتبار تخصیص یافته ردیف مربوطه بر اساس دستور وزیر کشور یا مقام مجاز از طرف ایشان و درخواست ذیحساب وزارت کشور از طریق خزانه به استانداری استانهای مربوطه و ادارت کل امور اقتصادی ودارائی استانهای ذیربط ابلاغ خواهد گردید.
تبصره – هر گونه تغییر در انجام هزینه های مربوط به احداث اردوگاهها و بطور کلی هزینه های موضوع موافقتنامه به شرح عملیات ردیف 105012 که به ا ستانداریها ابلاغ شده است مستلزم پیشنهادات استاندار و تایید وزیر کشور یا مقام مجاز از طرف او و ا صلاح موافقتنامه مربوط میباشد .
ماده 5 – مسئولیت تشخیص و تسجیل و تعهد صدور حواله به عهده وزیر کشور یا مقامات مجاز از طرف ایشان خواهد بود .
ماده6 – ذیحسابان و روسای ادارات امور اقتصادی و دار ائی مراکز استانها مجازند به منظور ایجاد تسهیلات لازم در امور پرداخت هزینه های موضوع آئین نامه بنا به تشخیص استاندار یا مقام مجاز از طرف ایشان تنخواه گردان لازم را در اختیار استانداری مربوط قرار دهند . مشروط بر آنکه میزان تنخواه گران حداکثر از 50% اعتبار ابلاغی مربوطه تجاوز نکند پرداختهای بعدی درحدود اعتبار ابلاغی در قبال ارائه اسناد هزینه مجاز خواهد بود.
تبصره 1- تنخواه گردان موضوع این ماده بحسابهای بانکی که از طریق اداره امور اقتصادی و دارائی محل در شعبه بانک ملی ایران افتتاح شده یا میشود واریز خواهد شد استفاده از حسابهای مذکور به امضای مشترک استاندار یا مقام مجاز از طرف وی و مسئول امور مالی استانداری بعمل خواهد آمد . ضمنا در موا ردی که به تشخیص استاندار افتتاح حساب بانکی جهت واریز بخشی ا ز تنخواه گردان در بعضی از شهرستانها یا مناطقی که اردوگاه پناهندگان ، معاودان و آوارگان افغانی در آنها احداث و یا در شرف احداث باشند ضرورت داشته باشد حساب مورد نظر از طریق اداره امور اقتصادی و دارائی محل در شعبه بانک ملی افتتاح می گردد.
تنخواه لازم از محل تنخواه گردان موضوع این ماده به تشخیص استاندار به حساب مذکور واریز خواهد شد و استفاده از حساب مذکور با امضای مشترک مسئول امور مالی فرمانداری محل و فرماندار و یا سرپرست اردوگاه حسب مورد برای انجام هزینه های موضوع آئین نامه بعمل خواهد آمد اسناد هزینه های مربوطه پس ا ز ا مضای مسئول امور مالی فرمانداری محل و امضای فرماندار و یا سرپرست اردوگاه حسب مورد به استانداری ارسال خواهد شد تا با رعایت مراتب مذکور در ماده 8 این آئین نامه به هزینه قطعی منظور گردد.
تبصره 2 – جهت انجام هزینه های پناهندگان سیاسی ، رانده شدگان از کشورهای دیگر و آوارگان افغانی و ا حداث اردوگاه برای آنها وزیر کشور یا مقامات مجاز از طرف ایشان میتواند از محل اعتبار مرکز موضوع ماده 2 این آئین نامه حداکثر تا مبلغ000/000 /2
به صورت تنخواه گردان در اختیار اداره کل خدمات عمومی وزات کشور قرار دهد تا ضمن هماهنگی با دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی در هر مورد اقدام گردد .
ماده 7 – اسناد هزینه انجام شده از محل اعتبار این آئین نامه باید متضمن مراتب و مدارک مندرج در بند ((و )) قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند باشد .
ماده 8- اسناد هزینه های مربوطه در مرکز به امضای مشترک وزیر کشور یا مقام مجاز از طرف ایشان و ذیحساب وزارت کشور در استانها به امضای مشترک استاندار و یا مقام مجاز از طرف او و ذیحساب و رئیس اداره امور اقتصادی و دارائی مرکز استان خواهد رسید .
ماده 9- در مواردی که به تشخیص وزارت کشور انجام برخی از هزینه های موضوع این آئین نامه باید بنا به مصالح کشور مستور بماند وجوه لازم و به شخصی که از طرف ایشان معین میشود توسط ذیحساب وزارت کشور و یا ذیحساب ا ستان مربوطه با اخذ رسید پرداخت و وجوه پرداختی با گواهی مصرف شخص مزبور و تایید وزیر کشور و یا اتاندار ذیربط به هزینه قطعی منظور خواهد شد و مدارک و ضمائم آن با رعایت قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتیکه بموجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند بصورت طبقه بندی شده و محرمانه نزد مقام تشخیص دهنده هزینه و یا استاندار ذیربط باقی خواهد ماند تا در صورت ضرورت در اختیار ذیحساب مربوط و دیوان محاسبات کشور قرار گیرد .
ماده 10 – وزارت کشور مکلف است حساب اعتبارات موضوع این آئین نامه را بطور جداگانه و مستقل از سایر حسابهای خود نگهداری و در مواردیکه از طرف دیوان محاسبات کشور تعیین و اعلام میشود به دیوان مزبور و وزارت امور اقتصادی تو دارائی ارائه نماید .
ماده 11- نصاب و نحوه انجام معاملات از محل اعتبار موضوع این آئین نامه تابع ضوابط مقرر در بندهای ((د ))و ((ه )) قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتیکه بموجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند میباشد.
ماده 12- کلیه اموال و تاسیساتی که از محل اعتبار موضوع این آئین نامه خریداری یا ا یجاد میشود اموال دولتی محسوب میگردد.
ماده 13- مانده وجوه استفاده نشده اعتبار موضوع این آئین نامه باید حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1368 به خزانه واریز گردد.
ماده 14- ایجاد هر نوع تعهد از طریق مصرف اعتبار مزبور برای سالهای بعد مجاز نخواهد بود .
ماده 15- ایجاد هر گونه تعهد از طریق استخدام رسمی از محل اعتبارات موضوع ردیف 105012 ممنوع میباشد.
ماده 16- وزارت کشور مکلف است هر چهار ماه یکبار فهرست هزینه ها و عملیات موضوع این آئین نامه را همراه با ذکر گزارش توجیهی بر اساس بند (( ی)) قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتیکه بموجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایرمقررات عمومی دولت مستثنی هستند از طریق نخست وزیر به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و سایر کمیسیونها ی مربوطه اسال دارند .
نخست وزیر – میرحسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12620

تاریخ تصویب : 1367/03/22

تاریخ ابلاغ : 1367/04/06

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.