×

آئین نامه اجرائی مصرف اعتبار مربوط به درمان بیماران کلیوی ، دیالیز و پیوند کلیه موضوع ردیف 32 بند ( الف ) تبصره 15 قانون بودجه سال 1367 کل کشور

آئین نامه اجرائی مصرف اعتبار مربوط به درمان بیماران کلیوی ، دیالیز و پیوند کلیه موضوع ردیف 32 بند ( الف ) تبصره 15 قانون بودجه سال 1367 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-مصرف-اعتبار-مربوط-به-درمان-بیماران-کلیوی-،-دیالیز-و-پیوند-کلیه-موضوع-ردیف-32-بند-(-الف-)-تبصره-15-قانون-بودجه-سال-1367-کل-کشور

وکیل

شماره 8558 / ت 193 29 / 3 / 1367
وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
هیئت وزیران در جلسه مورخ22 / 3 / 1367 بنابه پیشنهاد مشترک شماره 964 – 6 الف مورخ11 /3 ./ 1367 وزارتخانه های بهداشت ، برنامه و بودجه و امور اقتصادی و دارائی ، آئین نامه اجرائی مصرف اعتبار مربوط به درمان بیماران کلیوی ، دیالیز و پیوند کلیه موضوع ردیف 32 بند (الف ) تبصره 15 قانون بودجه سال 1367 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمودند :

ماده شماره 1 – اجازه داده میشود حداکثر تا مبلغ یک میلیارد ریال 000 / 000 / 000 /1 ریال اعتبار ردیف 129002 ( وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعتبار مربوط به درمان بیماران کلیوی ، دیالیز و پیوند کلیه ) جهت درمان بیمارانی که برای دیالیز و یا پیوند کلیه طبق ضوابط مصوبه شورای دیالیز و پیوند کلیه واجد شرایط شناخته و یا خواهند شد و برای آنها کارت درمانی صادر شده و یا بشود و یا در واحدهای درمانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و موسسات خصوصی طرف قرارداد مورد معالجه قرار میگیرند و همچنین خرید تجهیزات و سایر امکانات لازم برای این امر بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت و با رعایت قانون بودجه سال 1367 از جمله ( تبصره 15 ) و این آئین نامه براساس موافقتنامه متبادله با وزارت بر نامه و بودجه و مطابق قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که بموجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6 / 11/ 1364 و آئین نامه اجرائی آن به شماره 4130 مورخ 28 /2 /1365 به مصرف برسد .
ماده 2 – وجوه مربوط به اعتبار موضوع این آئین نامه در حدود اعتبار تخصیص یافته ردیف ت129002 قانون بودجه سال 1367 بر اساس درخواست وجه ذیحساب وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از طرف خزانه بحساب بانکی مربوط که از طریق خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده یا میشود واریز خواهد شد .
برداشت از حساب مذکور به ا مضای مشترک وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یا مقام مجاز از طرف ایشان و ذیحساب وزارت مذکور مجاز میباشد .
ماده 3- وجوه لازم برای انجام هزینه های موضوع این آئین نامه و حداکثر تا 50 % اعتبار مذکور از طریق ذیحسابی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به صورت تنخواه گردان بحساب بانکی سازمانهای منطقه ای بهداری استانها و دانشگاهها ی علوم پزشکی به همین منظور از طریق خزانه افتتاح شده یا میشود واریز خواهد شد .
برداشت از حساب مذکور به امضای مشترک مدیر عامل سازمان منطقه ای یا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و عامل ذیحساب مربوطه که با موافقت ذیحساب و با حکم وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منصوب شده و یا میشود مجاز خواهد بود .
پرداختهای بعدی در قبال ارائه صورت حسابها و اسناد هزینه های تنظیمی بر اساس بند (( و )) قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که بموجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت تمستثنی هستند مجاز میباشد .
تبصره – هزینه مرکز دیالیز با تصویب شورای دیالیز و صورت حساب و هزینه های بیمارستانها و موسسات خصوصی طرف قرار داد با تایید مرکز دیالیز و تصویب شورای دیالیز قابل پرداخت خواهد بود .
ماده 4- حق الزحمه کاراضافی پزشکان و سایر کارکنان که در بخش دیالیز انجام وظیفه می نمایند بر اساس تصویبنامه شماره 17990 مورخ 13 / 4 / 1363 هیئت محترم وزیران قابل پرداخت میباشد .
ماده 5- بیماران دیالیزی و افراد دهنده کلیه طبق ضوابط مصوب شورای دیالیز و پیوند کلیه که با معرفی مرکز دیالیز در موسسات درمانی دولتی و طرف قرار داد وزارت بهداشت‚درمان و آموزش پزشکی تحت درمان دیالیز و پیوند و یا اهدای کلیه قرار می گیرند هزینه های مربوط به دارو و مواد مصرف پزشکی آنان طبق صورت حساب موسسات درمانی فو ق الذکر ( بر اساس تعرفه های مصوب شورای دیالیز و پیوند ) و حق الزحمه کار و کار اضافی پزشکان و کارکنانی که در بخش مربوط این موسسات در ساعات اداری و در غیر ساعات کار موظف اداری انجام وظیفه مینمایند طبق ضوابط دستور العمل مذکور در ماده 4 این آئین نامه و با کسب مجوز از شورای دیالیز قابل پرداخت خواهد بود .
ماده 6 – بیماران کلیوی که طبق ضوابط مصوب شورای دیالیز و پیوند و با معرفی مرکز دیالیز در موسسات درمانی ، خصوصی طرف قرار داد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و یا واحدهای مجری طرح خودکفائی تحت درمان دیالیز و یا پیوند قرار می گیرند،هزینه های مربوط به آنها هم چنین هزینه های شخص دهنده کلیه بر اساس تعرفه درمانی دولتی و یا قرار دادهای فی مابین قابل پرداخت خواهد بود.
ماده 7 – حق الزحمه اعضاء تیم پیوند کلیه و اعمال عروق مربوط به دیالیز و مشاورین مربوط که به تایید شورای دیالیز و پیوند رسیده باشد بدون در نظرگرفتن محل انجام عمل جراحی بر اساس صددرصد تعرفه درمانی دولتی و با رعایت مقررات قابل پرداخت میباشد .
ماده ت8 – هزینه های مربوط به دیالیز و پیوند کلیه بیماران بیمه شده تامین اجتماعی و هچنین مشمولین قانون تامین خدمات درمانی کارمندانی که مستقیما از بودجه مربوط به خود پرداخت خواهد شد در صورتیکه در مواردی تفاوت فرانشیز مطرح باشد از اعتبارات دیالیز قابل پرداخت خواهد بود .
ماده 9 – صورت حساب اسناد هزینه های انجام شده شهرستانها و همچنین مرکز دیالیز همراه با اصل مدارک و نماینده اسناد ( فهرست خلاصه هزینه های انجام شده ) که به امضای مشتر ک رئیس بیمارستان و عامل ذیحساب و مدیر عامل سازمان منطقه ای بهداری یا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان و در مورد مرکز دیالیز با امضاء مشترک رئیس مرکز و عامل ذیحساب مربوطه رسیده است جهت واریز تنخواه گردان دریافتی و منظور نمودن بحساب هزینه های قطعی به ذیحسابی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارسال خواهد شد .
کلیه اسناد هزینه های انجام شده موضوع این آئین نامه با رعایت مفاد بند ((و )) قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات ... مصوب 6/ 11 / 1364 با امضاء وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و یا مقام مجاز از طرف ایشان و ذیحساب ذیربط قابل احتساب به هزینه قطعی خواهد بود.
ماده 10 – در اجرای بند (( ج )) تبصره ایجاد هر گونه تعهد از طریق استخدام رسمی از محل اعتبار این ردیف ممنوع میباشد .
ماده 11 – اموالیکه از محل اعتبارات این آئین نامه خریداری میشود اموال دولتی محسوب میگردد.
ماده 12 – وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مکلف است فهرست هزینه ها و عملیات موضوع این آئین نامه را هر چهار ماه یکبار از طریق نخست وزیری به کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیونهای مربوط مجلس شورای اسلامی ارسال دارد .
ماده 13 – مانده وجوه مصرف نشده موضوع این آئین نامه باید تا پایان فروردین ماه سال 1368 به خزانه واریز گردد.
نخست وزیر – میرحسین موسوی


نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 12620

تاریخ تصویب : 1367/03/22

تاریخ ابلاغ : 1367/04/06

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.