×

آئین نامه اجرائی جزء(4) تبصره (29) قانون بودجه سال 1380کل کشور

آئین نامه اجرائی جزء(4) تبصره (29) قانون بودجه سال 1380کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-جزء(4)-تبصره-(29)-قانون-بودجه-سال-1380کل-کشور

وکیل


شماره 19872/ت 24907ه 31/4/1380
هیات وزیران درجلسه مورخ 20/4/1380 بنا به پیشنهاد شماره 1259-33 مورخ 18/4/1380 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد جزء(4) بند(ب ) تبصره (29) قانون بودجه سال 1380 کل کشور، آئین نامه اجرائی جزء یاد شده را بشرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- به دستگاههای اجرائی اجازه داده می شود به کارکنان رسمی و ثابت مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که در سال 1380 بازنشسته ، از کارافتاده می شوند یا فوت می نمایند به ازای هر سال خدمت معادل سی روز آخرین حقوق و مزایای پرداختی که مبنا و ملاک کسور بازنشستگی است ( حداکثر سی ماه ) با رعایت موارد زیر و مواد این آئین نامه پرداخت نمایند:
1- ملاک محاسبه آخرین حکم کارمند می باشد.
2- کلیه سوابق خدمت دولتی مبنای محاسبه قرار گیرد.
3- حق عیال واولاد و فوق العاده های سه گانه و سایر مواردی که در حقوق بازنشستگی محاسبه نمی شود از جمع کل آخرین حکم صادر شده کسر می گردد.
ماده 2- دستگاههای اجرائی مشمول نظام هماهنگ پرداخت کارکنان مکلفند در پایان ماههای تیر، آبان و بهمن ، اطلاعات مربوط به کارکنان بازنشسته رسمی و ثابت خود را بشرح فرم پیوست که به تایید بالاترین مقام دستگاه اجرائی و ذیحساب رسیده است تکمیل نموده و نتیجه را حسب مورد، به واحد ذیربط در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مرکز واستانها منعکس نمایند.
اطلاعات مربوط به اسفندماه نیز تا پایان بهمن ماه در قالب فرم پیوست ارائه گردد.
ماده 3- بر اساس بند(11) ضوابط اجرائی بودجه سال 1380، موضوع تصویبنامه شماره 897/ت 24381ه مورخ 26/1/1380، دستگاههای اجرائی موظفند اعبتار لازم برای پرداخت ده روز پاداش پایان خدمت آن دسته از کارکنان خود را که در سال 1380بازنشسته ، از کارافتاده می شوند و یا فوت می نمایند از محل صرفه جویی در اعبتارات مصوب خود تامین و در موافقتنامه های مربوط منظور نمایند.
ماده 4- سازمان مدریرت و برنامه ریزی کشور در مرکز واستانها موظف است حداکثر معادل دو برابر اعتباری که دستگاه های اجرائی از محل بودجه مصوب به این امر اختصاص می دهند را از محل ردیف مکتمرکز جزء(4) بند(ب ) تبصره (29) قانون بودجه سال 1380 کل کشور به دستگاه های اجرائی اختصاص دهد.
تبصره - تامین اعبتار و پرداخت پاداش پایان خدمت آن دسته از کارکنان مشمول در سال 1380 که درخواست واطلاعات آنها تا پایان بهمن ماه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشرو در مرکز واستانها اعلام نگردد به عهده دستگاه های مربوط خواهد بود.
ماده 5- در صورت یکه مبالغ مواد(3)و(4) فوق تکافوی پرداخت پاداش مشمولان را ننماید، کسری اعبتار از محل صرفه جویی ها در هزینه های بودجه مصوب دستگاه قابل تامین می باشد.
ماده 6- به دستگاه های اجرائی اجازه داده می شود، نسبت به تامین اعتبار پاداش پایان خدمت آن دسته از کارکنان مشمول بند(ه)تبصره (4) قانون بودجه سال 1379 خود را که به دلیل تاخیر در ارسال به موقع اطلاعات به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا استان و یا سایر موارد پاداش دریافت نکرده اند، از محل بودجه مصوب سال 1380 خود حداکثر تا سی ماه تامین و پرداخت نمایند.
ماده 7- کلیه شرکتهای دولتی و موسسات غیر انتفاعی وابسته به دولت که مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت می باشند مکلفند پاداش پایان خدمت کارکنان خود را با رعایت مقررات ذیربط از محل منابع داخلی خود تامین و پرداخت نمایند.
تبصهر - شکرتهای زیان ده که امکان تامین پداش مذکورراندارند موظفند ضمن اعلام میزان اعبتار قابل تامین از محل صرفه جویی در اجرای بودجه خود، مراتب را مشابه دستگاه های اجرائی مشمول این آئین نامه حسب مورد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور(مرکز) استانها منعکس نمایند.
معاون اول ریئس جمهور - حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16433

تاریخ تصویب : 1380/04/20

تاریخ ابلاغ : 1380/05/10

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.