×

متهم با مغرور نمودن شکاه اقدام به اخذ وجه نموده است

متهم با مغرور نمودن شکاه اقدام به اخذ وجه نموده است

متهم-با-مغرور-نمودن-شکاه-اقدام-به-اخذ-وجه-نموده-است
تاریخ رسیدگی :12/12/70 شماره دادنامه 804/12 مرجع رسیدگی شعبه 12 دیوانعالی کشور هیات شعبه آقایان 000رئیس و000عضومعاون

خلاصه جریان پرونده :
آقای (الف ) فرزند.00 به اتهام سه فقره کلاهبرداری از طرف دادسرای عمومی تهرا تحت تعقیب قرار گرفته و به موجب کیفرخواست شماره 30732/5/70 با توجه به شکایت شکات و اقرار متهم و سایر محتویات پرونده به استناد ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری از دادگاه کیفری دو تهران تقاضای تعیین کیفر متهم گردیده است.
دادگاه کیفری دو (شعبه 177) به موضوع رسیدگی و حسب دادنامه شماره 221370/7/70 مستندا" به بند(د) ماده 7 قانون تشکیل دادگاههای کیفری یک و دو و شعب دیوان عالی کشور قرار عدم صلاحیت به شایستگی دادگاههای کیفری یک تهران ارجاع و دادگاه مرجوع الیه پس از رسیدگی طی دادنامه شماره 10765/7/70 چنین رای می دهد:
در خصوص اتهام آقای (الف ) فرزند.00 55 سلاه بازنشسته وزارت کشور دائر به سه فقره کلاهبرداری نسبت به آقایان : 300020001 .... جمعا" به مبلغ پانصد و هفتاد و دو هزار تومان بدینصورت که متهم با مغرور نمودن شکات با اخذ ملغ مذکور از آنان به آنها وعده گرفتن زمین از سازمان زمین شهری داده است. نظر به شکایت مذکور اقرار صریح متهم و دفاعیات بی وجه وی بزهکاریش محرز و مسلم است. علیهذا دادگاه به استناد ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری وی را به تحمل یک سال حبس تعزیری و پرداخت ، جزای نقدی معادل پنج میلیون و هفتصد و بیست هزارریال در حق صندوق دولت و رد اصل مال کلاهبرداری به شکات به مبلغ 255500 ریال به آقای .... و سه میلیون و هفتاد هزار ریال به آقای ...و00 محکوم می نماید. پس از صدور و ابلاغ رای محکوم علیه نسبت به رای صادره اعتراض و دادگاه به تاریخ 9/11/70 ضمن رد تجدیدنظرخواهی پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال که به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیات شعبه در ترایخ بالا تشکیل گردید. پس ازقرائت گزارش آقای .... عضو ممیز و اوراق و نظریه کتبی آقای .... دادیرا عالی کشوراجمالا" مبنی بر تایید رای صادره دادنامه شماره .... فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد.
بسمه تعالی
با توجهبه محتویات پرونده امر نظر به اینکه ازطرف محکوم علیه ایراد و اعتراض موثری که نقض دادنامه معترض عنه را ایجاب نماید به عمل نیامده با رد اعتراض مذکوردادنامه تجدیدنظرخواسته نتیجتا" ابرام می شود.
رئیس شعبه دوازدهم دیوان عالی کشور عضومعاون دیوان عالی کشور

مرجع :
کتاب کلاهبرداری ، اختلاس وارتشاءدرآرای دیوان عالی کشور
تالیف یداله بازگیر ،نشرحقوقدان ،چاپ اول ، پائیز 1376
53

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 804

تاریخ تصویب : 1370/12/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.