×

تصویبنامه در خصوص کاهش الگوی مصرف آب

تصویبنامه در خصوص کاهش الگوی مصرف آب

تصویبنامه-در-خصوص-کاهش-الگوی-مصرف-آب

وکیل


شماره 14612/ت 24658ه 5/4/1380

هیات وزیران در جلسه مورخ 30/3/1380 بنا به پیشنهاد شماره 100/10/6554 مورخ 26/2/1380 وزارت نیرو و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
1- وزارتخانه ها و کلیه واحدهای تابع ، شرکتهای دولت ، نهادها و ارگانها، مراکز نظامی وانتظامی ، نهادهای خدمات عمومی ،واحدهای تجاری و بخش خدماتی کارخانه های که از شبکه آب شهری استفاده می نمایند، موظفند سی درصد از مصارف آب خود را نسبت به سال قبل کاهش داه و شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اسرع وقت سهمیه مجاز مصرف یار به آنها اعلام خواهد نمود. در صورت عدم رعایت تا(15) تیرماته به طور موقت انشعاب آنها قطع و پس از حصول اطمنیان از رعایت سهمیه اعلام شده ، وصل خواهد شد.
2- کلیه شهروندان تهرانی وسایر شهرهای بحران دار موظف به کاهش الگوی مصرف و رعایت الگیو سرانه در شرایط بحران که وزارت نیرو برای هر شهر اعلام می کند، می باشند. الگوی مصرف تعیین شده در برآوردن نیازهای عادی مشترکان خللی وارد نمی کند.
3- شرکت آب و فاضلاب استان تهران مجاز خواهد بود بااعلام قبلی از ابتدای تیرماه نسبت به نوبت بندی آب در نقاط مختلف شهر تهران اقدام نماید.
4- شهرداری تهران وشرکت آب و فاضلال استان تهران مکلفند با همکاری یکدیگری نسبت به تقلیل قطر انشعاب و یا جمع آوری انشعابهای فضای سبز اقدام نمایند و سازمان آب منطقه ای تهران نیز به منظور جبران نیاز آب فضای سبز نسبت به صدور مجوزحفاری در مناطقی که دارای آب غیر قابل شرب (غیرکیفی ) می باشد،اقدام نماید.
5- وزارت مسکن وشهرسازی و شهرداری تهرانترتیبی اتخاذ نمایند تا درخسات وسازهای جدید اقدامات لازم به منظور امکان واگذاری کنتورهای مجزا به هر واحد ساختمانی فراهم گردد.
6- وزارت صنایع ومعادن ظرف شش ماه استانداردهای لازم برای تولید شیرها و تجهیزات کنترل مصرف آب را تهیه نموده و تسهیلات لازم را برای تولید انبوه آنها جهت تولید کنندگان فراهم نماید.
7- در دوره بحرانی شرکت آب و فاضلاب استان تهران مجاز است با هماهنگی نسبت به حفر چاه در محدوده اراضی و پارکهای متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن وشهرداری تهران و سایر نهادها اقدام نماید.
- شرکت آب و فاضلاب استان تهران مجاز است با اخطار قبلی نسبت به قطع موقت آب شمترکانی که از آب شبکه شهری برای مصارف غیر شرب نظیر آبیاری ، شتسشتوی حیاط و پیاده ، شستشوی خودرو به وسیله شیلنگ استفاده می نمایند، اقدام نماید.
- شرکت آب و فاضلاب استان تهران مجاز به نصب وسایل کاهنده مصرف برای کلیه مشترکان اعم از خانگی وغیر خانگی بوده وهزیوه مربوطه را با درج در قبوض آبه بها ظرف یکسال دریافت نماید.
10- صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در دوره بحران بدون اخذ هزینه ، همکاری لازم را با شرکت آب و فاضلاب استان تهران به عمل آورد به نحوی که به طور روزانه اوقات خاصی جهت اطلاع رسانی و تبلغی کاهش مصرف اختصاص یابد.
- دوره بحران برای سال جاری در مرحله اول از ابتدای تیرماه سال جاری به مدت شش ماه بوه و در صورت ادامه خشکسالی دوره یاد شده با نظر وزیر نیرو تمدید خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور - حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 16412

تاریخ تصویب : 1380/03/30

تاریخ ابلاغ : 1380/04/17

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت صنایع - شهرداری تهران - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.