×

قانون تسهیلات استخدامی ویژه فرزندان شاهد

قانون تسهیلات استخدامی ویژه فرزندان شاهد

قانون-تسهیلات-استخدامی-ویژه-فرزندان-شاهد
شماره 976-ق 4/4/1380
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
طرح تامین و تسهیلات استخدامی پروژه فرزندان شاهد که درجلسه علنی روز سه شنبه مورخ 22/3/1380 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی در عنوان ومتن تصویب و به تائید شورای نگهبان رسیده است ، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی ارسال می گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

شماره 14402 9/4/380
قانون تسهیلات استخدامی ویژه فرزندان شاهد که در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست ودوم خرداد ماه یکهزار و سیصد و هشتاد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 30/3/1380 به تائید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 976-ق مورخ 4/4/1379 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد.
رئیس جمهور - سید محمد خاتمی

ماده 1- کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، موسسات وشرکتهای دولتی قوه قضائیه ، مجلس شورای اسلامی ،نیروهای نظامی وانتظامی ،نهادهای انقلاب اسلامی و موسسات و شرکتهای تحت پوشش ، وابسته و تابعه آنها نهادهای عمومی غیر دولتی وکلیه سازمانهای وموسساتی که بنحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند و یا قسمتی ازبودجه آنها توسط دولت تامین می شود ونیز موسسات و شرکتهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام یا تصریح نام است (همانند شرکت ملی نفت ایران ، شرکت ملی گاز ایران ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، سازمان تامین اجتماعی ، سازمان صنایع ملی ایران ، شرکت مل یفولاد ایران و000، بانکها و شکرتهای تابعه وتحت پوشش آنها) مشمول این قانون هستند.
ماده 2- کلیه دستگاه های اجرائی موضوع ماده (1)این قانون مکلفند با رعایت اهداف قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همه ساله در استخدام نیروی انسانی موردنیاز خود(اعم از رسمی ، پیمانی ، ثابت ، قراردادی و عناوین مشابه ) ح ءاقل هفتاد و پنج درصد(75%) از سهمیه ایثارگران یا پانزده درصد(15%) از ظرفیت و مجوزهای استخدامی کل کشور را جهت استخدام فرزندان شاد که بیکار و واجد شرایط تحصیلی و سنی باشند اختصاص دهند.
تبصره 1- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشرو موظف است درتامین نیروی انسانی دستگاه هایی که مجوز استخدام آنها به تصویب هیئت وزیران می رسد نسبت به رعایت این موضوع اقدام کند.
تبصره 2- سهیمه استخدامی پیش بینی شده برای فرزندان شاهد در سطوح تحصیلی مختلف ومتناسب با شرایط تحصیلی پیش بینی شده برای مجوزهای استخدامی تعیین خواهد شد.
تبصره 3- تائید بیکار بودن فرزندان شاهد به عهده بنیاد شهید انقلاب اسلامی خواهد بود.
ماده 3- استخدام فرزندان شهدایی که قبل از شهادت یا مفقودیت ، مستخدم آندستگاه بوده اند نسبت به فرزندان دیگر شهدای متقاضی استخدام اولویت دارد.
ماده 4- فرزندان شاهد فارغ التحصیل رشته های پزشکی وپیراپزشکی که از گذراندن (طرح خدمت در مناطقب مورد نظر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ) معاف شده و یا می شوند مشمول تبصره (2)ماده (11)قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان مصوب 12/2/1375 می باشند.
ماده 5- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مسئولیت نظارت بر اجرای این قانون را بعهده داشته و گزارش عملکرد آن را همه ساله به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد کرد.
ماده 6- آئین نامه اجرائی این قانون توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بنیاد شهید انقلاب اسلامی حداکثر ظرف سه ماه تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
قانون فوق مشتمل بر شش ماه و سه تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ بیست ودوم خردادماه یکهزار و سیصد و هشتاد مجلس شورای اسلامی تصویب ودر تاریخ 30/3/380 به تائید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورایی اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 16412

تاریخ تصویب : 1380/03/22

تاریخ ابلاغ : 1380/04/17

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.