×

لایحه قانونی اصلاح قسمتی از مقررات قانون نوسازی و عمران شهری

لایحه قانونی اصلاح قسمتی از مقررات قانون نوسازی و عمران شهری

لایحه-قانونی-اصلاح-قسمتی-از-مقررات-قانون-نوسازی-و-عمران-شهری

وکیل

شماره 54422 13/6/1358

وزارت کشور
ماده واحده ـ ارزیابی و تملک املاک و اراضی واقع در طرح بهسازی و عمران جنوب تهران از شمول مقررات قوانین نوسازی و عمران شهری و آئین نامه های مربوط شهرداری خارج و طبق ضوابط زیر نسبت بارزیابی و تملک عرصه و عیان و حقوق متصوره از جمله حق کسب و پیشه واقع در طرحخ مذکور اقدام خواهد شد .
تبصره 1ـ تعیین بهای اراضی و ابنیه و مستهد ثات و سایر حقوق متصوره اشخاص که ملکشان در طرح قرار می گیرد ضمن دعوت از مالک یا متصرف از طریق توافق بین سازمان بهسازی و عمران جنوب با مالکین و یا متصرفینی که تصرفاتشان مستند به دلایل کافی بوده باشد به عمل می آید و در صورت عدم مراجعه در مهلت مقرر در دعوتنامه و یا عدم وصول توافق نسبت به بهای ملک و سایر حقوق متصوره موضوع ظرف 5 روز در هیاتی مرکب از شهردار تهران مدیر عامل سازمان بهسازی عمران جنوب دادستان تهران مدیر کل ثبت تهران و یا نمایندگان آنان مطرح و با جلب نظر کارشناس و یا هیاتی از کارشناسان رسمی دادگستری اقدام به ارزیابی خواهد شد و رای هیات مذکور قطعی و لازم الاجرا است .
تبصره 2ـ ملاک تعیین قیمت اراضی به ابنیه مستهد ثات و تاسیسات و سایر حقوق اعم از حق کسب و پیشه و غیر بهای عادله زمان ارزیابی خواهد بود .
تبصره 3ـ رسمی منتخب هیات مکلفند ظرف مدت یک هفته از تاریخ ارجاع امر نظریه قاطع خود را به هیات اعلام نماید و هیات در اولین جلسه نسبت به صدور رای اقدام می نماید .
تبصره 4ـ مدلول رای هیات در صورتی که حضورا به مالکین یا صاحبان حقوق ابلاغ نگردیده باشد با ذکر محدوده مورد رای به اقامتگاه مالک یا ذوی الحقوق ابلاغ و یا در دو روزنامه کثیرالانتشار آگهی و با اعطای مهلت مناسبی که حداکثر از 15 روز تجاوز ننماید به مالکین و صاحبان حقوق ابلاغ می شود تا نسببت به تخلیه ملک و تنظیم سند انتقال اقدام نماید و چنانچه با اقضاء مهلت مقرر اراضی و ابنیه و مستهد ثات واقعه در محدوده طرح تخلیه نگردد سازمان با حضور نماینده دادستان اقدام به تنظیم صورت مجلس لازم و تخلیه و تصرف املاک و اراضی با مستهدثات موضوع طرح می نماید .
تبصره 5ـ اراضی فاقد مستهدثات و اعیانی اعم از حق ریشه و اشجار و غیر پس از تصویب پروژه توسط شهردار تهران بلافاصله با تنظیم صورتجلسه لازم با حضور نماینده دادستان شهرستان تهران به وسیله سازمان تصرف خواهد شد و سپس طبق مقررات فوق اقدام و تصمیم هیات ابلاغ می گردد.
تبصره 6ـ سازمان مکلف است بهای عرصه یا اعیانی یا حقوق کسب و بیشه و یا سایر حقوق متصوره املاک و اراضی و مستهد ثات واقع در طرح را پس از صدور طرح از طرف هیات مذکور در تبصره 1 حداکثر طرف مدت 5 روز در قبال انتقال املاک و یا حقوق مرقوم پرداخت و در صورت عدم مراجعه صاحبان حقوق با ایدا ع آن در صندوق ثبت اسناد و املاک اقدام به تملک و تصرف مورد طرح بنماید اسناد انتقال اینگونه املاک و اراضی و سایر حقوق متصوره به وسیله نماینده دادستان به نمایندگی از طریف اشخاص ذینفع تنظیمی می گردد .
تبصره 7ـ املاک مشمول طرح بهسازی و عمران جنوب تهران از پرداخت عوارض و مالیات و حق الثبت معاف بوده و حق التحریر دفاتر اسناد رسمی و هزینه کارشناسی به عهده سازمان عمران جنوب است .
نخست وزیر

نوع : قانون

شماره انتشار : 10070

تاریخ تصویب : 1358/06/13

تاریخ ابلاغ : 1358/06/28

دستگاه اجرایی : وزارت كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.