×

لایحه قانونی خدمت نیروی انسانی درمانی و بهداشتی

لایحه قانونی خدمت نیروی انسانی درمانی و بهداشتی

لایحه-قانونی-خدمت-نیروی-انسانی-درمانی-و-بهداشتی

وکیل


شماره 893 د 12/10/1358

وزارت بهداری و بهزیستی
لایحه قانونی خدمت نیروی انسانی درمانی و بهداشتی که در جلسه مورخ 24/9/1358 به تصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است به پیوست ابلاغ میگردد.
ماده 1- بمنظور استفاده کامل از وجود نیروی انسانی در امر بهداشت و درمان از تاریخ تصویب این قانون کلیه افراد ایرانی فوق دیپلمه و بالاتر در سال 1358 و بعد از آن در داخل و خارج کشور فارغ التحصیل میشوند و به اعتبار مدرک تحصیلی یا تخصص خود در عداد ارائه کنندگان خدمات درمانی و بهداشتی قرار میگیرند و خدمت آنان مورد احتیاج وزارت بهداری و بهزیستی اعلام میشود مکلفند مدت سه سال در مناطق محروم و نیازمند کشور خدمت کنند.
تبصره 1- کسانی که پیش از سال 1358 در رشته های موضوع ماده 1 این قانون فارغ التحصیل شده اند در صورت داوطلبی میتوانند با اجرای خدمت موضوع این قانون از مزایای آن بهره مند شوند.
تبصره 2- فارغ التحصیلان اناث مشمول با کسر مدت قانونی خدمت زیر پرچم ملزم به انجام خدمت موضوع این قانون خواهند بود. زنان شوهر دار از شمول این قانون مستثنی هستند مگر آنکه خود داوطلب انجام خدمت موضوع این قانون باشند.
ماده 2- برای کسانی که خدمت زیر پرچم را انجام داده اند یا به هر نحوه از آن معاف میباشند مدت خدمت زیر پرچم از سه سال مذکور در ماده 1 کسر میشود.
ماده 3- مشمولان این قانون بشرطی که خدمت سه ساله مذکور را تام و تمام انجام دهند از خدمت زیر پرچم در زمان صلح معاف خواهند بود.
ماده 4- در صورتیکه با اجرای این قانون نیازمندی ستاد مشترک جمهوری اسلامی ایران به رده های شغلی موضوع ماده 1 تأمین نشود وزارت بهداری و بهزیستی خود به تعیین و رفع نیازمندی مزبور مبادرت خواهد نمود.
ماده 5- مشمولان این قانون قبل از انجام خدمت سه ساله مذکور مجاز به خروج از کشور نمیباشند و تحویل مدارک تحصیلی یا تأییدیه آن بوسیله مؤسسات آموزشی و مقامات صالحه دیگر موکول به انجام خدمت موضوع این قانون خواهد بود.
ماده 6- حقوق و مزایای ماهانه مشمولان این قانون معادل حقوق و مزایای گروه و پایه أی که طبق مقررات قانون استخدام کشوری به کارکنان مشابه و هم سطح آنها تعلق میگیرد تعیین و پرداخت خواهد شد. پس از انجام خدمت سه ساله چنانچه به استخدام هر وزارتخانه یا مؤسسه دولتی یا شرکت وابسته بدولت در آیند مدت مذکو از لحاظ پایه و گروه و بازنشستگی و مرخصی ذخیره شده جزو سابقه خدمت آنان منظور خواهد شد.
تبصره – از لحاظ ترفیق واحتساب سالهای خدمت در بازنشستگی هر سال خدمت مشمولان این قانون از روستاها و بخشهای مناطق درجه 1 دو سال و هر سال خدمت آنان در شهرهای استانهای ششگانه و درجه 1 (بشرح آئین نامه اجرائی) یکسال و نیم بحساب خواهد آمد.
ماده 7- خدمت مشمولان این قانون تمام وقت تلقی میشود و مشمولان در سالهای خدمت موضوع این قانون حق اشتغال در هیچ مؤسسه سازمان یا واحدی را نخواهند داشت.
ماده 8- وزارتخانه های دفاع ملی، کشور، فرهنگ و آموزش عالی و بهداری وبهزیستی مسئول اجرای این قانون میباشند.
ماده 9- آئئننامه اجرائی این قانون توسط وزارت بهداری و بهزیستی تهیه و پس از تصویب هیئت دولت بموقع اجزائ گذارده خواهد شد.
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10185

تاریخ تصویب : 1358/09/24

تاریخ ابلاغ : 1358/11/20

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.