×

لایحه قانونی متمم بودجه سال 1358

لایحه قانونی متمم بودجه سال 1358

لایحه-قانونی-متمم-بودجه-سال-1358 شماره 1064 د 16/10/1358
سازمان برنامه و بودجه
لایحه قانونی متمم بودجه سال 1358 که در جلسه مورخ 5/10/1358 به تصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است به پیوست ابلاغ میگردد.

ماده واحده – اجازه داده میشود تا مبلغ دویست و هشتاد و پنج میلیارد(285000000000) ریال از محل درامد عمومی سال 1358 کشور بابت هزینه های ضرور و اجتناب ناپذیر کشور نظیر جبران بهای آب و برق مصرفی مشترکین کم مصرف موضوع لایحه قانونی اصلاح قانون بخشودگی بهای آب و برق و افزایش دستمزد کارگران موضوع مصوبه شورایعالی کار در بخشهای اعتبارات جاری و سرمایه گذاری ثابت به تشخیص سازمان برنامه و بودجه به اعتبارات مصوب قانون بودجه سال 1358 اضافه و بارعایت قوانین و مقررات مربوط و مفاد تبصره های زیر مورد استفاده قرار گیرد.
تبصره 1- اجازه داده میشود پرداختهائیکه در پنج ماهه اول سال 1358 باستناد ماده واحده لایحه قانونی اجازه پرداخت هزینه های سه ماهه اول سال 1358 و قوانین مربوط به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و سایر هزینه های ضرور و جاری و سرمایه گذاری ثابت تیر و مرداد ماه سال 1358 انجام شده و اعتباری برای آنها در ردیفهای مربوط قانون بودجه سال جاری منظور نشده است با رعایت مقررات مورد عمل در مدت مذکور به هزینه قطعی منظور گردد.
تبصره 2- بمنظور رفع مشکلات موجود درمورد اجرای بودجه دستگاههای اجرائی که اعتبارات جاری آنها در قانون بودجه سال 1358 برای اولین بار برحسب مواد هزینه منظور شده است اجازه داده میشود:
الف – پرداختهای انجام شده در پنج ماهه اول سال جاری باستناد ماده واحده لایحه قانونی اجازه پرداخت هزینه های سه ماهه اول سال جاری و همچنین قوانین مربوط به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و سایر هزینه های ضرورجاری و سرمایه گذاری ثابت در تیر و مرداد ماه سال 1358 با رعایت مقررات مورد عمل در آن مدت به هزینه قطعی منظور شود.
ب – هزینه های پنج ماهه اول و هفت ماهه بعدی سال 1358 این قبیل دستگاهها به تفکیک در لایحه تفریغ بودجه سال مزبور منظور گردد.
ج – تعهدات پرداخت نشده پنج ماهه اول سال جاری دستگاههای موضوع این تبصره که با رعایت مقررات مربوط در حدود اعتبار مصوب ایجاد و وجوه لازم برای پرداخت آنها تا آخر مرداد ماه سال 1358 از خزانه دریافت نشده از محل اعتبارات مصوب تخصیص یافته سال جاری ردیفهای مربوط پرداخت شود.
تبصره 3- اجازه داده میشود اصلاح بودجه سال 1357 وزارت دفاع ملی که در سال گذشته بعلت تعطیل مجلس شورای ملی بدون تصویب کمیسیون بودجه مجلس مزبود انجام شده است با تأیید سازمان برنامه و بودجه بمورد اجرا گذاشته شود.
تبصره 4- ترتیب استفاده از اعتباراتیکه از محل اضافه اعتبارات موضوع این قانون به ردیفهای استخدامی قانون بودجه سال 1358 علاوه خواهد شد و همچنین دستگاه هائیکه میتوانند از اعتباات مزبور استفاده نمایند توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارائی تعیین خواهد شد.
تبصره 5- به سازمان برنامه و بودجه اجازه داده میشود که بمنظور جبران بهای آب و برق مصرفی مشترکین کم مصرف که بموجب لایحه قانونی اصلاح قانون بخشودگی بهای آب و برق مصوب 18/6/1358 شورای انقلاب جمهوری اسلامی از پرداخت بهای آب و برق مصرفی معاف هستند بشرح زیر اعتبارات لازم را از محل اضافه اعتبارات موضوع این قانون تأمین نماید.
الف- شرکتهای وابسته بوزارت نیرو (شرکتهای آب و برق و برق منطقه أی و آب مشروب شهرها) تا مبلغ پنج میلیارد (5000000000) ریال .
ب- شرکتها و سازمانهای آب و برق وابسته بشهرداریهای کشور تا مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون (1800000000) ریال.
وجوهی که از این بابت در وجه شرکتها و سازمانهای مذکور پرداخت میشود میبایستی در مورد بند الف این تبصره به تأیید وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه و در مورد بند ب منحصرا" به تائید سازمان برنامه و بودجه برسد.
تبصره 6- اجازه داده میشود استثنائا" در سال 1358 مبالغ مورد نیاز ادارات کل آموزش و پرورش در استانها بابت فوق العاده های بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت به میزانیکه از طرف سازمان برنامه و بودجه تعیین میشود از محل اعتبار ردیف 502012 قانون بودجه سال 1358 تأمین و با رعایت مقررات پرداخت شود.
تبصره 7- تبصره 6 قانون بودجه سال 1358 بشرح زیر تغییر مییابد:
اعتبارات عمرانی (سرمایه گذاری ثابت) در سال 1358 بشرح پیوست قانون بودجه سال 1358 تصویب و اجازه داده میشود بشرح زیر اقدام گردد:
الف- تفکیک اعتبار طرحهائیکه در قسمت اول پیوست مذکور بتفکیک نشان داده نشده است و تحت عنوان (سایر طرحها) مندرج است بطرحهای عمرانی مشخص توسط سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد.
ب- تفکیک اعتبارات عمرانی منظور در ردیف 503014 قسمت چهارم این قانون تحت عنوان (طرحهای عمرانی جدید و هزینه های متفرقه عمرانی) به طرحهای عمرانی مشخص به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه بتصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
ج- هر گونه تغییر ضرور در عناوین طرحهای مصوب قسمتهای اول و دوم پیوست فوق و یا تفکیک اعتبار طرح مصوب بدو یا چند طرح توسط سازمان برنامه و بودجه مجاز خواهد بود مشروط بر آنکه در ماهیت طرحها تغییری حاصل نشود.
د- کاهش و افزایش اعتبارات طرحهای عمرانی ذیل یک فصل با موافقت سازمان برنامه و بودجه و دستگاه یا دستگاههای اجرائی ذیربط مجاز خواهد بود.
ه- کاهش و افزایش اعتبارات عمرانی بین فصول مختلف تا پنجاه درصد با موافقت سازمان برنامه و بودجه و دستگاه یا دستگاههای اجرائی ذیربط مجاز خواهد بود.
و- افزایش یا کاهش اعتبارات خاص ناحیه أی بین برنامه های هر شهرستان تا میزان بیست و پنج درصذ بع پیشنهاد دستگاه اجرائی و تائید دفترهای برنامه و بودجه و تصویب کمیته برنامه ریزی استان مجاز خواهد بود. مشروط بر اینکه این اصلاح در هر سال یکبار انجام گرفته و در جمع اعتبار آن شهرستان تغییری بوجود نیاورد.
ز- به سازمان برنامه و بودجه اجازه داده میشود با موافقت دستگاههای ذیربط دستگاه اجرائی طرحهای عمرانی را تغییر دهد.
ح- موافقتنامه مربوط به طرحهای عمرانی که دستگاه مسئول بهره برداری از آن غیر از دستگاه اجرائی طرح است بین دستگاه اجرائی و دستگاه مسئول بهره برداری و سازمان برنامه و بودجه منعقد و هر تغییری در این قبیل طرحها نیز با موافقت سه دستگاه اجرائی انجام خواهد شد.
وزارت امور اقتصاد و دارائی اعتبارات طرح مربوط را مستقیما" در اختیار دستگاه اجرائی قرار خواهد داد.
تبصره 8- تبصره 8 قانون بودجه سال 1358 بشرح زیر تغییر مییابد:
تجدید نظر در اعتبارات فصول و برنامه های خاص ناحیه أی یک استان منظور در قسمت ششم قانون بودجه سال 1358 بنا به پیشنهاد دفتر برنامه وبودجه و تصویب کمیته برنامه ریزی استان تا آخر دیماه مجاز میباشد.
جابجائی اعتبارات بین دو استان در اجرای این تبصره بنا به پیشنهاد دفترهای برنامه و بودجه و موافقت کمیته های برنامه ریزی استانهای ذیربط با اطلاع وزارت امور اقتصادی و دارائی توسط سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد.
تبصره 9- پرداخت تعهدات برنامه پنجم و سال 1357 طرحهائیکه با رعایت مقررات و در حدود اعتبارات مصوب انجاد شده و عملیات آنها خاتمه یافته و یا کلا متوقف گردیده و در پیوست قانون بودجه سال جاری اعتبارای برای آنها منظور نشده است با موافقت سازمان برنامه و بودجه در قالب موافقتنامه طرحی که اعتبار آن با استفاده از اختیارات موظع بندهای تبصره 8 این قانون از محل کاهش اعتبار سایر طرحهای عمرانی دیگر ایجاد و مبادله میگردد مجاز خواهد بود.
تبصره 10- عبارت (و تعهدات) به آخرین عناوین ردیفهای 601012 و 701211 قانون بودجه سال 1358 اضافه میشود.
تبصره 11- اجازه داده میشود بودجه سال 1358 شرکت های ملی نفت و گار صنایع پتروشیمی و دیگر شرکتهای وابسته بوزارت نفت در چارچوب درآمد شرکت های مذکور و اعتباری که به رعایت تبصره 38 قانون بودجه سال1358 در جداول بودجه یاد شده منظور شده پس از تصویب وزیر نفت به مصرف برسد.
تبصره 12- به سازمان برنامه و بودجه اجازه داده میشود اعتبار مورد نیاز وزارت نفت را براساس رسیدگیهای لازم و برحسب مواد هزینه از محل اعتبارات موضوع این ماده واحدع تأمین و با رعایت قوانین ومقررات مربوط تخصیص دهد.
تبصرهائیکه تا ملغی نشده بقوت خود باقی است
تبصره 13- نقل و انتقال اعتبار حقوق و مزایای مستمر یا فوق العاده شغل و سایر فوق العاده ها و هزینه های تبعی مربوط به مستخدمین دستگاههای اجرائی محلی در استانها تابع (نظام بودجه استانی) که از یک دستگاه اجرائی محلی به دستگاه اجرائی محلی دیگر درهمان استان و یا استان دیگر منتقل میشوند بشرح زیر مجاز میباشد:
الف- نقل و انتقال در سطح یک استان بنابه پیشنهاد دستگاه اجرائی محلی مربوط که اعتبار مورد نظر باید از بودجه آن کسر شود با تائید دفتر برنامه و بودجه از طرف اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان انجام خواهد شد.
ب- نقل و انتقال از استانی به استان دیگر بنابه پیشنهاد دستگاه اجرائی محلی که اعتبار مورد نظر باید از بودجه آن کسر شود با تائید دفترهای برنامه و بودجه استانهای ذیربط از طرف اداره کلی امور اقتصادی و دارائی استانیکه مستخدم یا مستخدمین مورد بحث از آن منتقل شده اند انجام میشود.
ج- دفترهای برنامه و بودجه و ادارات کل امور اقتصادی و دارائی استانها موظفند نقل و انتقالاتی را که در اجرای این تبصره انجام میگیرد بسازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارائی اعلام دارند.
د- دفترهای برنامه و بودجه مکلفند اثرات اعتبای ناشی از این نقل و انتقالات را در بودجه پیشنهادی سال بعد استان ذیربط (کاهش یا افزایش) منظور و برای درج در لایحه بودجه کشور به سازمان برنامه و بودجه ارسال دارند.
تبصره 14- هیئت مذکور در ماده 71 قانون محاسبات عمومی در مورد معالمات هر یک از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با شرکت معاون آن دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی ، ذیحساب مربوط و یکنفر به انتخاب رئیس دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی حسب مورد تشکیل خواهد شد و وظایف مقرر درماده مزبور را انجام خواهد داد. از تاریخ تصویب این قانون قسمت آخر تبصره 71 قانون بودجه اصلاحی سال 1352 و بودجه سال 1353 کل کشور لغو میشود.
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10185

تاریخ تصویب : 1358/10/05

تاریخ ابلاغ : 1358/11/20

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.