×

آئین نامه کیفیت هزینه و نحوه نگهداری حساب از در آمد موضوع ماده 39اصلاحی قانون اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری مصوب 26 شهریور 1358شورای انقلاب اسلامی ایران

آئین نامه کیفیت هزینه و نحوه نگهداری حساب از در آمد موضوع ماده 39اصلاحی قانون اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری مصوب 26 شهریور 1358شورای انقلاب اسلامی ایران

آئین-نامه-کیفیت-هزینه-و-نحوه-نگهداری-حساب-از-در-آمد-موضوع-ماده-39اصلاحی-قانون-اصلاح-پاره-ای-از-قوانین-دادگستری-مصوب-26-شهریور-1358شورای-انقلاب-اسلامی-ایران

وکیل

21/8/1358 - شماره5195/7

فصل اول -جمع آوری در آمدها و نگهداری حساب آنها:
ماده1-بمنظور تمرکز وجوه حاصله از اجرای ماده واحده اصلاح ماده39 قانون اصلاح پاره ای از قوانین دادگستری مصوب 26شهریور 1358 شورای انقلاب اسلامی ایران حساب مخصوصی از طرف خزانه داری کل در بانک مرکزی ایران افتتاح و کلیه عوائد حاصله از اجراء قانون بحساب مذکور منتقل و واریز خواهد شد .
ماده2-ادارات امور مالی وزارت دادگستری و سازمان ثبت اسناد در مرکز و کلیه واحدهای قضایی و ادارات ثبت شهرستانها و واحد های وصول آنها مکلفند پانزده درصد از وجوهی که بابت هزینه های دادرسی و حق اجراء احکام مدنی و جزای نقدی وهزینه های ثبتی و اجرائی و غیره وصول می نمایند از طریق ادارات امور اقتصادی و دارائی بحسابی که بموجب ماده1 این آئین نامه در بانک مرکزی ایران افتتاح گردیده منتقل نموده و همه ماهه آمار وجوه وصولی و تحویلی را به تفکیک نوع در آمد تنظیم ومنتهی تا پنجم ماه بعد با اداره کل امور مالی وزارت دادگستری ارسال نمایند .
ماده3-اداره کل امور مالی وزارت دادگستری دفاتر مخصوصی برای نگهداری حساب عوائد وصولی و هزینه هایی که از محل وجوه مذکور انجام می شود اختصاص و کلیه عملیات را در آن ثبت خواهد نمود.
ماده4-چناچه وجوهی که بابت پانزده درصد وصول می شود در سال جاری بحساب در آمد عمومی واریز شده باشد یا بشود از حساب در آمد عمومی برگشت و بحسابی که بموجب ماده 1 این آئین نامه در بانک مرکزی ایران افتتاح گردیده است منتقل خواهد شد .
ماده5-در پایان هر سال مانده عوائد حاصله به سالهای بعد منتقل و مورد تعهد و مصرف واقع خواهد شد .
فصل دوم - هزینه:
ماده6-تشخیص و انجام تعهد و تسجیل در مورد هزینه های ماده39قانون اصلاح قوانین دادگستری بعهده وزیر دادگستری یا مقاماتی است که از طرف وزیر دادگستری تعیین می شوند.
ماده7-برای پرداخت هزینه هائیکه از محل در آمد موضوع قانون مزبور انجام خواهد شد حساب مخصوصی در بانک مرکزی ایران یا با موافقت بانک مذکور در بانک ملی ایران بنام اداره کل امور مالی وزارت دادگستری افتتاح خواهد شد و وجوهی که بموجب ماده1 در بانک مرکزی ایران متمرکز گردیده به در خواست ذی حساب وزارت دادگستری از طریق خزانه باین حساب منتقل خواهد شد.
تبصره:استفاده از این حساب با امضاء مشترک ذی حساب و لا اقل یک امضاء دیگر بمعرفی وزیر دادگستری خواهدبود .
ماده8-اداره کل امور مالی وزارت دادگستری صورت کلیه در آمدهای وصولی و هزینه هائیکه بموجب دستورات وزارت دادگستری و با رعایت مقررات و موازین این آئین نامه پرداخت شده بت اسناد هزینه ضمن سایر حسابهای ماهیانه بدیوان محاسبات ارسال خواهد نمود .
ماده9-هر گونه تغییر وتجدید نظر در موارد این آئین نامه و ارقام بودجه موکول به تصویب وزیر دادگستری می باشد .
ماده10-از تاریخ تصویب این آئین نامه ،آئین نامه نحوه وصول و نگهداری حساب در آند و کیفیت هزینه پانزده درصد در آمدهای دادگستری و ثبت موضمع ماده 39 قانون اصلاح قوانین دادگستری مصوب خرداد 1356الغاء می شود.
وزیر دادگستری

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 10132

تاریخ تصویب : 1358/06/26

تاریخ ابلاغ : 1358/09/14

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.