×

آئین نامه موضوع بند(ب) تبصره 36 قانون بودجه سال 1358کل کشور

آئین نامه موضوع بند(ب) تبصره 36 قانون بودجه سال 1358کل کشور

آئین-نامه-موضوع-بند(ب)-تبصره-36-قانون-بودجه-سال-1358کل-کشور

وکیل

6/10/1358
سازمان امور اداری و استخدامی کشور
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 21/9/1358 بنابه پیشنهاد شماره 4716/6 مورخ 14/8/1358 سازمان امور اداری و استخدامی کشور، آئین نامه بند (ب) تبصره 36 قانون بودجه سال 1358 کل کشور را به شرح زیر تصویب نمودند:
ماده 1 ـ کلیه کارکنان اداری دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی موضوع تبصره 36 قانون بودجه سال 1358 کل کشور که برای انجام خدمت تمام وقت در مقابل دریافت دستمزد بکار گمارده شده اند و در تاریخ 1/6/58 در خدمت دانشگاه یا مؤسسه آموزشی بوده اند بر اساس مقررات این آئین نامه با قانون استخدام کشوری تطبیق وضع مییابند.
ماده 2 ـ مشاغل دانشگاه یا مؤسسه بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری و آئین نامه اجرائی آن در گروههای دوازده گانه جدول حقوق قانون مذکور تخصیص داده خواهد شد و هر گاه مشاغلی در دانشگاه یا مؤسسه وجود داشته باشد که در طرح طبقه بندی مشاغل مذکور منظور نشده باشد دانشگاه یا مؤسسه مشاغل مزبور را همراه با شرح وظایف و شرایط احراز آن به سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیشنهاد می نماید تا توسط سازمان مذکور طبقه بندی و به گروههای دوازده گانه جدول قانون استخدام کشوری تخصیص یابد.
ماده 3 ـ دانشگاه یا مؤسسه آموزشی مکلف است گروه و پایه کارکنان خود را باستناد شغل مورد تصدی در 1/6/1358 تعیین نماید کلیه سوابق خدمت این قبیل کارکنان در دانشگاهها یا مؤسسات موضوع این آئین نامه و هم چنین سوابق خدمت دولتی آنان تا 1/6/1358 در تعیین پایه محاسبه و منظور میشود.
ماده 4 ـ نحوه محاسبه سوابق خدمت مشمولین این آئین نامه از لحاظ پایه طبق مقررات و دستور العملهای اجرائی قانون استخدام کشوری خواهد بود.
ماده 5 ـ از اول شهریور ماه 1358 کلیه داراییها و تعهدات صندوقهای بازنشستگی دانشگاهها و مؤسسات آموزشی موضوع این آئین نامه و همچنین حق بیمه پرداختی مستخدمین شاغل آنها بسازمان تامین اجتماعی، بسازمان بازنشستگی کشوری منتقل میشود.
تبصره ـ کلیه مطالبات صندوقهای بازنشستگی مذکور در این ماده بوسیله دانشگاهها و مؤسسات آموزشی مربوط وصول و به صندوق بازنشستگی کشوری واریز خواهد شد.
ماده 6 ـ کلیه سوابق خدمتی که بابت آن پایه اعطاء گردیده است از نظر بازنشستگی و وظیفه قابل احتساب میباشد.
ماده 7 ـ کلیه سوابق خدمتی که کسور بازنشستگی آن پرداخت شود در محاسبه سنوات خدمت یک سی ام و در صورت عدم پرداخت کسور متعلقه یک چهلم منظور میشود.
ماده 8 ـ ملاک تعییت کسور بازنشستگی سنوات خدمت گذاشته این قبیل مستخدمین که بابت آن کسور بازنشستگی یا حق بیمه پرداخت نکرده اند حقوق گروه و پایه ایست که در تاریخ 1/6/1358 به آنان تعلق میگیرد.
ماده 9 ـ مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، و مستمری وراث وظیفه بگیر که بر اساس مقررات قانون تامین اجتماعی بر قرار شده است کماکان تابع قانون تامین اجتماعی میباشد و بوسیله همان سازمان پرداخت خواهد شد.
ماده 10 ـ هر گاه کارکنان موضوع این آئین نامه غیر از کسور بازنشستگی یا حق بیمه وجوهی بعنوان پس انداز پرداخت نموده باشد میتوانند وجوه مذکور را بابت کسور بازنشستگی سنواتی که کسور آن پرداخت نشده است منظور و یا نسبت به استرداد آن اقدام نمایند.
ماده 11 ـ حقوق بازنشستگی و وظیفه از کارافتادگی مستخدمین دانشگاهها و مؤسسات موضوع این آئین نامه که تا تاریخ 1/6/1358 طبق مقررات قبلی دانشگاه یا موسسه توسط صندوق اختصاصی بازنشستگی یا وظیفه مربوط بعنوان حقوق بازنشستگی یا وظیفه و یا مستمری بر قرار شده است بر اساس تبصره 80 قانون بودجه سال 1356 کل کشور و آئین نامه اجرائی آن با رعایت مقررات بازنشستگی و وظیفه قانون استخدام کشوری تعیین و از همان تاریخ از صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت میگردد.
ماده 12 ـ تشکیلات و پستهای سازمانی دانشگاهها و مؤسسات آموزشی موضوع این آئین نامه بوسیله آنها تهیه و پس از تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور به تصویب میرسد.
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 10177

تاریخ تصویب : 1358/09/21

تاریخ ابلاغ : 1358/11/09

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.