×

آئین نامه وامهای کوچک تولیدی و خدماتی که اصل آن قبلا به تصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی رسیده است

آئین نامه وامهای کوچک تولیدی و خدماتی که اصل آن قبلا به تصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی رسیده است

آئین-نامه-وامهای-کوچک-تولیدی-و-خدماتی-که-اصل-آن-قبلا-به-تصویب-شورای-انقلاب-جمهوری-اسلامی-رسیده-است 22/10/1358

1 ـ وام گیرنده ـ کسانی که بتوانند یک واحد کوچک کشاورزی، دامداری، صنعتی یا خدماتی را که جدول آنها جداگانه تعیین و تصویب شده تاسیس یا تکمیل کنند، چه بصورت فردی، چه بصورت گروهی و شرکت، بشرط اینکه اعضای گروه بیش از پنج نفر نباشند و هر عضو مستقیما و تمام وقت در واحدی که گروه تاسیس کرده کار کنند.
2 ـ وام دهنده ـ بانک صادرات ایران از طریق صندوقهای قرض الحسنه در سراسر کشور که صلاحیت آنها به تایید صندوق پس انداز جاوید تهران رسیده باشد.
3 ـ معرف ـ وام گیرنده باید بوسیله دفتر جهاد سازندگی محل، معرفی و صلاحیت او برای اجرای طرحی که داده تایید شود.
4 ـ کیفیت پرداخت وام ـ هر یک از صندوقهای قرض الحسنه میتوانند با دادن سفته با امضای صاحبان امضاء در ان صندوق، حداکثر تا مبلغ 10 میلیون ریال از بانک صادرات محل برای پرداخت وام نئخواه گردان دریافت کنند. صندوق پس از دریافت معرفی نامه از دفتر جهاد سازندگی محل درباره تقاضاکننده وام تحقیق محلی لازم را به عمل می آورد و پس از احراز صلاحیت و تعیین میزان وام و مدت و اقساط باز پرداخت، در ازای سفته هایی که به امضای متقاضی و یکی از معتمدین محل رسیده، وام تصویب شده را بترتیبی که در بند 9 می آید در اختیار او می نهد . صندوق پس از صرف حداقل هفتاد درصد تنخواه گردانی که گرفته سفته های دو امضائی را که از وام گیرندگان دریافت کرده، به بانک صادرات میدهد و معادل آنها پول دریافت می کند، تا جریان پرداخت وام بر اساس اعتباری که به هر صندوق اختصاص داده شده پایان یابد .
5 ـ وام گیرنده میتواند فقط از صندوق قرض الحسنه محل اقامت خود تقاضای وام کند .محدوده عملکرد هر صندوق بوسیله شورای جهاد سازندگی استان بصورت دقیق مشخص و در اختیار صندوقها گذارده می شود.
6 ـ واحدهایی که از طریق این وام تاسیس یا تکمیل می شود باید در خارج تهران و شهرهای بزرگ باشد . تشخیص شهرهای بزرگ که مشمول این وام نیستند بر عهده شورای مرکزی جهاد سازندگی است.
7 ـ مبلغ سی میلیارد ریال که به این وامها اختصاص داده شده بوسیله شورای مرکزی جهاد سازندگی میان استانها و بوسیله شورای جهاد سازندگی هر استان میان شهرستاها و بوسیله شورای جهاد سازندگی شهرستان میان شهرها و بخشها و روستاهای آن شهرستان تقسیم میشود.
8 ـ شورای مرکزی جهاد سازندگی موظف است در تخصیص مبلغ درصدهای زیر را در کل کشور رعایت کند:
کشاورزی و دامداری 40%
صنعت 30%
خدمات 30%
9ـ مبلغ وام و کیفیت پرداخت آن یکجا یا بتدریج در مراحل معین، بوسیله دفاتر جهاد سازندگی معین میشود. ولی حداکثر وام پرداختی برای هر فرد سه میلیون ریال است. اگر تاسیس واحد به وسیله یک گروه صورت گیرد به ازای هر عضو میتوان مبلغ ششصد هزار ریال دیگر نیز به گروه وام داد و به این ترتیب حداکثر وامی که به یک گروه داده می شود هیجده میلیون ریال خواهد بود.
10ـ تاریخ باز پرداخت اولین قسط را دفتر جهاد سازندگی معین میکند،ولی پرداخت اولین قسط به هر حال دیرتر از یکسال پس از دریافت اولین بخش وام نخواهد بود. این مدت برای بافندگان قالی تا دو برابر قابل افزایش است.
11ـ تعداد اقساط حداکثر یکصد قسط خواهد بود.(قسط ماهیانه ).
12ـ در اسناد خرید محل کار و ماشین آلاتی که از طریق این وام خریداری میشود باید قید شود که وام گیرنده تا پایان پرداخت همه مبلغ وام، حق واگذاری آنها نخواهد داشت.
این آئین نامه در جلسه مورخ 19/10/1358 کمیسیون شماره (2) شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 10185

تاریخ تصویب : 1358/10/19

تاریخ ابلاغ : 1358/11/20

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.