×

آئین نامه اجرائی بند ج ماده 122 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین نامه اجرائی بند ج ماده 122 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران

آئین-نامه-اجرائی-بند-ج-ماده-122-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی،-اجتماعی-وفرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران

وکیل

شماره 57223/ت 24032 ه 13/12/1379
وزارت نیرو -سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 3/12/1379 بنا به پیشنهاد شماره 1618/319-7444/105 مورخ 25/10/1379 سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشوروبه استنادبند(ج )ماده 122 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1379-آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمودند:

ماده - تعاریف
الف -تولیدکننده : تولید کننده انرژی برق که خارج از مدیریت و نظارت وزارت نیرو فعالیت می نماید.
ب - شرکت - سازمان مدیریت توانیر ، سازمان آب و برق خوزستان و هریک از شرکتهای برق منطقه ای تابع وزارت نیرو0
پ - استاندارهای فنی -مشخصات و شرایط فنی مربوط به حفاظت و بهره برداری از شبکه برق 0
ت - ساعات اوج ، کم باری وعادی مصرف : به ترتیب چهار ، هشت ، دوازده ساعت از شبانه روز بوده و توسط شرکت تعیین می شود.
ماده 2- وزارت نیرو موظف است شرایط عمومی خرید و فروش برق را تدوین وابلاغ کند تادر کلیه قراردادهایی که به استناد این آئین نامه منعقد میشود ، رعایت شود.
ماده 3- وزارت نیرو موظف است استاندارهای فنی را تدوین وابلاغ کند.هر خریدارو یا فروشنده ای که به شبکه برق متصل میشود ، ملزم به رعایت آنها می باشد.
ماده 4- شرکت موظف است به منظور ترغیب موسسات داخلی به تولید بیشتر نیروی برق ، انرژی برق تولیدی توسط تولیدکنندگان رابراساس نرخهای تضمینی و شرایط موضوع این آئین نامه خریداری نماید.
ماده 5- خرید برق توسط شرکت از تولید کننده براساس قراردادبلند مدت (حداقل یکساله )وبارعایت شرایط عمومی خرید و فروش برق و استاندارهای فنی مربوط صورت میگیرد.
ماده 6- نرخ خرید تضمینی برق به شرح زیر است :
الف -ساعات عادی (55)ریال بر کیلو وات ساعت
ب - ساعات کم باری (35) ریال بر کیلو وات ساعت
پ - ساعات اوج بار (230)ریال بر کیلو وات ساعت در صورت تضمین تولید کننده نسبت به تحویل انرژی برق درساعات اوج باربه میزان مقرردرقرارداد مربوط و(170)ریال برکیلو وات ساعت درغیراینصورت 0 تبصره 1- در ماه خرداد وسه ماهه تابستان (60%)به ارقام فوق اضافه می شود.
تبصره 2- در ماههای آذر ، دی وبهمن (20%)به ارقام فوق اضافه میشود
تبصره 3- در راستای سیاستهای انرژی کشور در مورد خرید برق از نیروگاههای با سوخت گازوئیل به ازای هرکیلو وات ساعت 198 ریال از نرخ تعیین شده در این ماده آئین نامه کسر میشود.
تبصره 4- برای نیروگاههای بخش خصوصی که سوخت فسیلی مصرف نمی نمایند ، به دلیل کاهش مصرف سوخت وکاهش آلودگی زیست محیطی به ازای هر کیلو وات ساعت برق تحویلی معادل 74 ریال از محل اعتبارات بهینه سازی مصرف انرژی در بخش سوخت تامین و پرداخت میشود.
تبصره 5- به منظور کمک به تولیدکنندگانی که قسمت عمده برق تولیدی خود را بطور مستقیم از طریق شبکه فشار متوسط یا ضعیف بطور مستقیم به نقاط مصرف می رسانند(مازادی جهت انتقال به سایرنقاط شبکه از طریق شبکه طولانی ندارند)10% به ارقام فوق اضافه میشود
تبصره 6- در مورد نیروگاههایی که توسط بخش غیردولتی احداث شده باشند ، به میزان استفاده از منابع غیردولتی ، نرخهای فوق باضریب 2/1 در نسبت سرمایه گذاری غیردولتی
--------------------- ضرب و تعدیل خواهدشد. سرمایه گذاری کل
تبصره 7- برای نیروگاههایی که دارای بازیافت حرارتی می باشند ، به نسبت انرژی بازیافتی ، ارقام فوق تعدیل می شوند.
تبصره 8- همه ساله سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور و وزارت نیرو وبراساس شاخص تورم ضریب تعدیل به نرخهای فوق اعمال می نمایند
ماده 7- تولید کننده در صورت تمایل می تواند انرژی برق تولیدی خود را با استفاده از شبکه شرکت به سایر خریداران منتقل و به فروش برساند ، و صرفا هزینه استفاده از شبکه را به شرکت پرداخت نماید. شرایط قراردادی و نرخ برای تحقق این ماده توسط وزارت نیرو بسته به مورد تعیین و ابلاغ می گردد.

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 16328

تاریخ تصویب : 1379/12/03

تاریخ ابلاغ : 1379/12/23

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.