×

سوءاستفاده با عنوان سرهنگ کلاهبرداری است

سوءاستفاده با عنوان سرهنگ کلاهبرداری است

سوءاستفاده-با-عنوان-سرهنگ-کلاهبرداری-است

وکیل


تاریخ رسیدگی :10/11/71 شماره دادنامه :691/2 فرجامخواه آقای .... وکیل شاکی خصوصی فرجامخواسته دادنامه شماره 338/319/3/71 صادره از شعبه 21 دادگاه کیفری یک 000مرجع رسیدگی شعبه دوم دیوان عالی کشور هیات شعبه آقایان 000رئیس و000 عضو معاون 0

خلاصه جریان پرونده :
بنا به حکایت محتویات پرونده وکیفرخواست مورخ 4/7/70 دادسرای عمومی .... آقای (م ) فرزند.00 40 ساله به اتهام چندین فقره کلاهبرداری بدین شرح که خود را به دروغ سرهنگ معرفی و به عناوین مختلف و واهی از جمله اخذ وام از بانک ، کسب رضایت از مالکین مغازه و منزل شاکی خرید ماهی از بندر درست کردن پروانه کسب ، مقادیری وجه از شاکی آقای .... دریافت می کند،تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و توجها به شکایت شاکی و شهادت شهود و تلاش متهم جهت کسب رضایت شاکی و وصول چندین فقره از بانک و نحوه مدافعات متهم ،بزه انتسابی را محرز اعلام و طبق ماده یک قانون تشدیدمجازات مرتکبین ارتشا درخواست رسیدگی و صدور حکم شده است و شعبه 21دادگاه کیفری یک 000باجری تشریفات قانونی به موضوع رسیدگی و طی دادنامه شماره 31338/3/71 از حیث کلاهبرداری و جنبه کیفری قضیه با اعلام جرح شدن شهود از سوی متهم به لحاظ نسبت آنان با شاکی و تزلزل در اظهاراتشان و نشات گرفتن گزارش مامورین از شهادت شهود و اینکه همه آنها منتفی می شود و بنابر اظهارات شاکی اتهام انتسابی رافاقد دلیل اثباتی دانسته و رای به برائت متهم موصوف صادر کرده است و ازحیث دادخواست ضرر و زیان تقدیمی توسط شاکی نیز به لحاظ برائت مذکور و عدم وجود دلیل بر اشتغال ذمه متهم حکم به رد دعوی صادر کرده است و در اثر اعتراض آقای وکیل شاکی طی لایحه ای که هنگام شور قرائت خواهد شد و باقی بودن دادگاه به عقیده خودپرونده به دیوان کشور ارسال و جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع شده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش آقای .... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای .... دادیار دیوانعالی کشور اجمالا" مبنی بر نقض دادنامه در مورد دادنامه 31338/3/71 فرجامخواسته مشاوره نموده و چنین رای می دهند:
رای
از ناحیه معترض ایراد و اعتراض موثر و موجهی که موجب نقض دادنامه صادره گردد بعمل نیامده و از لحاظ رعایت تشریفات قانونی و ضوابط آیین دادرسی نیز اشکالی مشهود نیست لذا با رد تجدیدنظر خواهی دادنامه تجدیدنظر خواسته ابرام می گردد.
رئیس شعبه دوم دیوان عالی کشور عضو معاون

مرجع :
کتاب کلاهبرداری ، اختلاس وارتشاءدرآرای دیوان عالی کشور
تالیف یداله بازگیر ،نشرحقوقدان ،چاپ اول ، پائیز 1376
54

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 691

تاریخ تصویب : 1371/11/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.